• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3888 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲ شهريور

۱ طلا، ۲ نقره و ۱برنز در روز چهارم براي كاروان ايران


در چهارمين روز از بازي‌هاي يونيورسياد ايران به ۴ مدال دست يافت. در تكواندو هادي تيران ولي پور ملي پوش وزن ۵۸ – كيلو در فينال برابر روي براگانكا از پرتغال قرار گرفت كه در يك مبارزه برتر موفق شد ۷ بر ۵ پيروز شود و با قهرماني در اين مسابقات، كاروان ايران را صاحب دومين مدال طلا كند. تيران ولي‌پور در مسابقات قبلي خود ابتدا المرزوقي از امارات را ۲۱ بر يك مغلوب كرده بود و در يك هشتم نهايي برابر سوزوكي از ژاپن پيروز شد. مليكا ميرحسيني در نيمه نهايي وزن ۶۷ – كيلوگرم به مصاف چيا چوانگ از چين تايپه رفت كه در نهايت با نتيجه ۱۰ بر ۴ شكست خورد و به فينال نرسيد تا صاحب مدال برنز يونيورسياد شود. در وزن ۸۰ – كيلوگرم اميرحسين اميدي ۲۱ بر صفر مقابل التوبي از عمان به برتري رسيد اما در يك هشتم نهايي در مصاف با وي تينگ ليو از چين تايپه در يك مبارزه بحث برانگيز ۱۶ بر ۱۵ بازنده شد.
در تير و كمان تيم كامپوند ايران در فينال تيمي مردان با نتيجه ۲۳۲ بر ۲۲۷ مغلوب روسيه شد و به مدال نقره رسيد. در اين مصاف تيم ايران با تركيب ياسر عمويي، ميلاد رشيدي و اميد طاهري برابر روسيه با آنتون بولايف، آلكساندر دامايف و ويكتور كالاشينكوف مبارزه كرد. 
در شمشيربازي تيم پسران دانشجو در اسلحه سابر تيم ايران با تركيب علي پاكدامن، محمد رهبري و محمد فتوحي در فينال اين رقابت‌ها به مصاف كره جنوبي رفت كه نتيجه اين ديدار را ۴۵ بر ۳۰ به قهرمان جهان واگذار كردند و به مدال نقره رسيدند. تيم كره يك ماه پيش در رقابت‌هاي قهرماني جهان در لايپزيك عنوان قهرماني را به نام خود ثبت كرده بود. كره جنوبي در نيمه نهايي ايتاليا را با نتيجه ۴۵ بر ۲۶ شكست داده بود و ايران هم از سد روسيه گذشته بود. شمشيربازان ايران در يك چهارم نهايي با سامورايي‌هاي ژاپني ۴۵ بر ۲۰ پيروزي را از آن خود كردند و در نيمه نهايي نيز خوش درخشيدند و با نتيجه ۴۵ بر ۴۱ روسيه را بردند و به فينال راه يافتند. 
در وزنه‌برداري هم دو وزنه‌بردار از ايران در وزن 85 كيلوگرم روي تخته رفتند كه در پايان هيچ كدام نتوانستند ايران را صاحب مدال كنند. مسعود چترايي ۱۵۹ كيلوگرم را در يك ضرب ثبت كرد و در دوضرب موفق به ثبت ركوردي نشد و حذف شد. علي مكوندي هم با ركورد ۱۵۰ يك ضرب، ۱۹۳ دوضرب و مجموع ۳۴۳ كيلوگرم، مقام پنجم بازي‌ها را كسب كرد. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون