• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3890 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۵ شهريور

پيشخوان

درخواست مطهري از مجلس
گزارش جلوگيري از سخنراني‌ام در مشهد از دستور كار خارج شود

گروه سياسي| نايب‌رييس مجلس شوراي اسلامي با وجود گزارشي كه به نفع او در مورد جلوگيري از سخنراني‌اش در مشهد ارايه شده، خواستار از دستور كار خارج شدن آن شد.
علي مطهري گفت: گزارش كميسيون شوراها در مورد علل ممانعت از برگزاري سخنراني من در مشهد مقدس بر قصور و كوتاهي دادستان مشهد تاكيد دارد اما براي حفظ وقت مجلس، اصراري به قرائت آن در صحن علني ندارم و هفته پيش درخواست حذف موضوع از دستور كار مجلس را كردم. «علي مطهري» درباره قرائت گزارش كميسيون شوراها در مورد علل ممانعت از برگزاري سخنراني وي در مشهد مقدس در صحن مجلس گفت: اين گزارش براساس بند 7 ماده 49 آيين‌نامه داخلي مجلس توسط كميسيون شوراها و امور داخلي تهيه شده كه طبق اين بند سخنگوي كميسيون و نماينده دولت هركدام 15 دقيقه فرصت دارند و شش نماينده نيز به قيد قرعه هركدام 5 دقيقه فرصت اظهارنظر در اين خصوص را دارند. در نتيجه يك ساعت وقت جلسه علني مجلس گرفته مي‌شود.
نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه در اين گزارش آمده است كه دادستان مشهد قصور و كوتاهي كرده است، بيان كرد: با وجود اينكه اين گزارش به نفع من است، براي اينكه وقت مجلس گرفته نشود، هفته پيش درخواست كردم كه اين موضوع از دستور كار مجلس خارج شود. به گزارش خانه ملت، نايب‌رييس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: در هفته پيش نوبت به اين موضوع نرسيد. البته برخي از دوستان گفته‌اند كه امكان خروج آن نيست و با درخواست من نمي‌توان اين موضوع را از دستور كار مجلس خارج كرد. مطهري گفت: بايد ببينيم كه رييس جلسه در آن روز در خصوص اين گزارش چه تصميمي اتخاذ مي‌كند.

 

ضرغامي:

كارت قرمزهاي زيادي گرفتم

گروه سياسي| عزت‌الله ضرغامي كه به مدت 10 سال رياست سازمان صداو سيما را بر عهده داشت براي نخستين بار شامگاه جمعه ۳ شهريور با حضور در برنامه «گرا»، از سياست‌هاي صدا و سيما در پوشش اخبار، كارت قرمزهايي كه براي اعلام زود هنگام اخبار مهم و امنيتي گرفته است، تاثيرات فضاي مجازي در زندگي مردم و لزوم داشتن مهارت سخن گفتن با مردم سخن گفت. به گزارش ايسنا، رييس اسبق صدا و سيما در پاسخ به پرسشي درباره پوشش خبري حادثه تروريستي تهران در صدا و سيما خاطرنشان كرد: من در بحث پوشش اخبار از مديران فعلي سازمان صدا سيما دفاع مي‌كنم. حرف‌هايي كه درباره پوشش دير هنگام حادثه تروريستي تهران توسط شبكه خبر عنوان شد تا اندازه‌اي عوام پسنده است. همانطور كه مي‌دانيد در حوزه خبر و اطلاع‌رساني به يك باره صدها خبر درباره يك واقعه منتشر مي‌شود كه به هيچ‌وجه نمي‌توان به آنها اعتماد كرد. اين در حالي است كه به دليل سرعت زياد فضاي مجازي اين اخبار به‌شدت فراگير مي‌شوند اما بايد به اين نكته توجه داشت كه سرعت خوب است اما در مساله خبر مساله صحت، فوق‌العاده حائز اهميت است.
او ادامه داد: اگر صدا و سيما خبري را اعلام و سپس تكذيب كند آن‌وقت مردم به رسانه ملي چه خواهند گفت؟ اگر خبري در صدا و سيما ديرتر از شبكه‌هاي اجتماعي اعلام مي‌شود به اين خاطر است كه روي صحت اين اخبار تمركز مي‌شود. البته گاهي هم براي اعلام برخي از اخبار مهم بايد با سازمان‌هاي امنيتي هماهنگي صورت بگيرد. و حتي برخي از اخبار بايد توسط دبيرخانه شوراي امنيت ملي تاييد شود. من خودم در دوران مسووليتم كارت‌هاي زيادي از مقامات امنيتي گرفتم زيرا فكر مي‌كردم برخي اخبار بايد زود منتشر شود.
منتظر تاييد نمي‌ماندم. امروز حتي تعداد كارت‌ قرمزهايي كه گرفتم از دستم در رفته است. ضرغامي با تاكيد بر تعهد ملي سازمان صدا و سيما در انتشار اخبار خاطرنشان كرد: انتشار اخبار در رسانه‌هاي داخلي خودمان مطرح مي‌شود و برخي رسانه‌ها براي آنكه سرعت بالايي داشته باشند و مخاطب بيشتري را جذب كنند با هم رقابت مي‌كنند. در اين ميان شبكه‌هاي ماهواره‌اي نيز كه معاند ما هستند به سرعت هر خبري را اعلام مي‌كنند. وي تصريح كرد: نمي‌خواهم برخي از اشتباهات‌مان در صدا و سيما را توجيه كنم اما به‌شدت معتقدم خبري كه در صدا و سيما به مخاطب داده مي‌شود، بايد از صحت آن مطمئن بود. ممكن است صدا و سيما در انتشار برخي اخبار به دلايلي كه گفتم تاخير داشته باشد اما بايد بدانيم كه اين سازمان منشأ بسياري از اخبار است. صدا و سيما اخباري را اعلام مي‌كند كه كسي از آنها خبردار نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون