• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3891 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۶ شهريور

روياي تازه قاليباف

او البته با طرح پرسش ‌هايي جدي سعي كرد تا باب گفتمان درباره نواصولگرايي را براي پدران و پسران اصولگرا باز بگذارد اما انتشار اين يادداشت اين پيام شفاف را به دنبال داشت كه او هرگز همچون محسن رضايي قصد ندارد دوباره پوتين و يونيفرم نظاميگري را تن‌پوش خود كند كه بالعكس نيتش عبور از اصولگرايي و رسيدن به نواصولگرايي با فرمول عملگرايي است.  البته ترديدي نيست كه محمدباقر قاليباف در اين يادداشت تلاش كرده تا هم اعتراض خود به سبك مديريت جريان اصولگرايي و مكانيزم‌هاي سياسي آنان را به گوش اعضاي هيات‌مديره اين جناح برساند و هم آنكه «مرزبندي» خود با آنان را كليد زده باشد. طرح نواصولگرايي از سوي قاليباف نشان‌دهنده آن است كه سياستمدار 56 ساله طرقبه‌اي در بن‌بست چه‌كنم‌هاي اصولگرايان فهميده كه هيچ دستي نمي‌تواند گره‌هاي كور افتاده بر كلاف در هم تنيده اصولگرايان را باز كند و از همين رو نمي‌خواهد بيش از اين با برند اصولگرايي مهر شكست در كارنامه سياسي‌اش كوبيده شود. او صداي سازهاي كوك و ناكوك را در سمفوني راست‌كيشان سياسي ايران شنيده و مي‌داند در همهمه اين اصوات نخراشيده، نه مي‌تواند نُتي به نُت‌هاي اصولگرايان بيفزايد و نه آنكه راهي براي غالب شدن صداي سازش در اين اركستر محافظه‌كاران وجود دارد. همين است كه همچون علي لاريجاني مي‌خواهد سرنوشت سياسي‌اش را در هياهوي فريادهاي «انا رجل» اصولگرايان از آنان جدا كند. باقر قاليباف مي‌داند اگر اسباب و اثاثيه‌اش را از اردوگاه اصولگرايان جمع نكند همان‌گونه كه خانه و كاشانه راستگرايان گرفتار توفان «واگرايي»و «انشقاق» شده براي او بيش از اين هم هزينه زا خواهد بود.
چنين است كه محمدباقر قاليباف با خداحافظي از شهرداري تهران بيكار نخواهد نشست و شبكه مديران و حاميان خود را رها نخواهد كرد. شايد براي عملياتي كردن اين نيت، قاليباف نيمي از توان و اراده خود را معطوف به تاسيس حزب كند تا از اين پس در مقام يك نواصولگرا بدون وابستگي به اردوگاه اصولگرايان، طرحي نو و فصلي جديد را براي سياست‌ورزي خود و همفكرانش رقم بزند.
دوم/پست جديد؛ ستاد يا بنياد
محمدباقر قاليباف با مديريت 12 ساله خود در شهرداري تهران نشان داد مدير هزينه است نه مدير درآمد. ميزان بدهي‌هاي او در شهرداري كه در راستاي سياست‌هاي توسعه شهري او با ساخت تونل‌هاي بزرگ، زيرگذرهاي مدرن، پل طبقاتي، اتمام برج مخابراتي و... اتفاق افتاده حكايت از آن دارد كه قاليباف توان بالايي در «هزينه/توسعه» دارد. از همين رو او به عنوان مديري كه خود را «جهادي» مي‌داند بي‌ترديد در سازمان‌ها و بنگاه‌هايي كه توان و پتانسيل بالاي مالي دارند مي‌تواند عنصري موثر به شمار آيد. از سوي ديگر با توجه به حكم وي براي عضويت در مجمع تشخيص مصلحت نظام كه نشان از اعتماد حاكميت و مقبوليت عملكرد وي در شهرداري تهران است يكي از بنگاه‌هاي ملي ستاد اجرايي فرمان 10 امام، بنياد مستضعفان و جانبازان، قرارگاه خاتم‌الانبيا و معاونت اقتصادي آستان قدس رضوي مي‌تواند محل خدمت جديد محمدباقر قاليباف باشد. بايد به انتظار نشست و ديد محمدباقر قاليباف چه آينده‌اي خواهد داشت؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون