• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3900 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۶ شهريور

براي گروه سني كودك و نوجوان

«صد دانه ياقوت» و ويرجينيا منتشر شدند

در روزهاي اخير چند كتاب تازه براي كودكان و نوجوانان منتشر شده است. كتاب‌هايي شامل شعر و البته داستان.
مجموعه شعر «صد دانه ياقوت» يكي از همين كتاب‌هاست. نوستالژي دانش‌آموزان ديروز همچنان زنده است و حالا در يك مجموعه شعر منتشر شده است.
مجموعه شعرهاي «صد دانه ياقوت» و «به نام دوستم خدا» سروده‌ مصطفي رحماندوست به همراه رمان «ما يك نفر» نوشته سارا كروسان با ترجمه كيوان عبيدي آشتياني منتشر شده‌اند. در اين كتاب شعرهايي با عنوان‌هاي «انار»، «سيب»، «انجير»، «هندوانه»، «گلابي»، «زردآلو»، «خربزه»، «خيار»، «نارنگي»، «انگور» و «گيلاس» به چشم مي‌خورد.
 تصويرگري « به نام دوستم خُدا» را هم هدي حدادي بر عهده داشته است. اين مجموعه نيز در ۱۵۰۰ نسخه و با قيمت ۸۰۰۰  تومان در نشر يادشده به چاپ رسيده است. «خداوند غنچه»، «خداوند باران»، «خداوند شب»، «خداوند آغاز»، «خداوند باغ»، «خداوند فصل»، «خداوند شادي»، «خداوند لبخند»، «خداوند روز»، «خداوند راز» و «خداوند آسمان و زمين» از شعرهاي اين كتاب هستند. ديگر كتاب منتشر شده در انتشارات پيدايش، رمان جوان «ما يك نفر» نام دارد.
اين رمان نوشته سارا كروسان با ترجمه كيوان عبيدي آشتياني است.
اين داستان درباره متفاوت بودن است. درباره گريس و تي‌پي دو خواهر دوقلوي به هم چسبيده كه ناگهان بايد وارد جامعه شوند؛ جامعه‌اي كه پر است از نگاه‌هاي خيره تمسخرآميز و سوال‌هاي بي‌رحمانه و گاه قضاوت‌هاي سنگدلانه.
«ويرجينيا گرگ مي‌شود» ديگر كتابي است كه به تازگي براي كودكان منتشر شده است. كيوان عبيدي آشتياني اين كتاب را كه نوشته كيو مكلير و تصويرگري ايزابل آرسنالت است، براي كودكان گروه سني «ب و ج» ترجمه كرده و توسط انتشارات فاطمي راهي بازار كتاب كرده است.
 در اين كتاب داستان دو خواهر به نام «ويرجينيا» و «ونسا» بيان مي‌شود. يك روز كه ونسا از خواب بيدار مي‌شود مي‌بيند كه خواهرش ويرجينيا تبديل به يك گرگ شده و زوزه مي‌كشد و كارهاي عجيب و غريبي انجام مي‌دهد حتي با دوستانش هم بيرون نمي‌رود. ويرجينيا تلاش مي‌كند به خواهر كمك كرده و حال او را خوب كند.
اين كتاب با روايت حال روحي ويرجينيا و واكنش ونسا، احوال بد و خوب را نشان مي‌دهد و هنر را به عنوان راهكار و راه فرار، پيش پاي كودكان مي‌گذارد.
  ايزابل آرسنالت، تصويرگر كتاب و برنده جايزه Governor General’s Literary Awards در سال 2012 است. اين جايزه هرسال به تصويرگران و نويسندگان كتاب‌هاي تخيلي اعطا مي‌شود.
 كيوان عبيدي آشتياني سال‌هاست كه در زمينه‌ بررسي ادبيات كودكان و نوجوانان با شوراي كتاب كودك همكاري مي‌كند.
 انتشارات فاطمي، كتاب «ويرجينيا گرگ مي‌شود» را در قالب 32 صفحه با شمارگان دو هزار نسخه و قيمت 100 هزار ريال منتشر كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون