• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3903 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۱ شهريور

دادستان تهران:

قرار نهايي توهين‌كنندگان به رييس‌جمهور به زودي صادر مي‌شود

دادستان تهران با اشاره به پرونده توهين به رييس‌جمهور در روز قدس، اظهار داشت: دو نفر از متهمان اين پرونده شناسايي شده و نسبت به آنان تفهيم اتهام صورت گرفته و تحقيقات پرونده در مورد فرد سوم رو به اتمام است و به زودي قرار نهايي پرونده صادر خواهد شد. عباس جعفري دولت‌آبادي، دادستان تهران اقدامات دولت ميانمار عليه مسلمانان را محكوم و آن را جنايتي عليه بشريت و نسل‌كشي دانست. به گزارش ميزان، وي با اشاره به حادثه تصادف اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر در استان فارس، به برخي حوادث مشابه رخ داده در كشور از سال ۷۶ به بعد، از جمله حادثه غرق شدن تعدادي از دانش‌آموزان در پارك شهر تهران اشاره كرد و به لحاظ وقوع 9 مورد حادثه در جريان برگزاري اردو‌هاي دانش‌آموزي طي 20 سال گذشته، نظارت دستگاه‌هاي دولتي مرتبط با اين اردو‌ها و تامين امنيت مسافران و دانش‌آموزان را امري ضروري دانست. دادستان تهران برپايي اردو براي دانش‌آموزان و پيوند خوردن آنها با طبيعت و تجربه‌آموزي را في‌نفسه اقدام خوبي دانست و بر ارتقاي شاخصه امنيت و حفظ سلامت دانش‌آموزان در اين اردو‌ها تاكيد كرد و بيان داشت: يكي از وظايف جدي وزارت آموزش و پرورش، نظارت بر اردو‌ها و حفظ تامين امنيت و سلامت دانش‌آموزان است. جعفري دولت‌آبادي با اشاره به لزوم برخورد، رانندگي حين مستي به عنوان رفتار مجرمانه، اظهار داشت: در ايران علاوه بر آموزه‌هاي ديني كه مستي را جرمي مستقل و حدي دانسته، بايد توجه خاصي به ارتكاب بزه رانندگي در حين مستي صورت گيرد.
فضاي مجازي ابزاري براي كسب درآمد نامشروع شده
دادستان تهران با اشاره به وظايف دادسراي ناحيه ۳۱ مربوط به جرايم رايانه‌اي، اظهار داشت: در حال حاضر آزادي‌هاي نامحدود و گسترده فضاي مجازي، تنوع اطلاعات و داده‌ها بر رغبت نوجوانان و جوانان براي استفاده از آن افزوده است؛ اما جهاني بودن، جذابيت، گستره كاربران، تنوع اطلاعات و دسترسي آسان به اين فضا آسيب‌هايي را در پي داشته است. وي از جمله اين آسيب‌ها را سوءاستفاده از فضاي مجازي براي ترويج فرهنگ و سبك زندگي غربي، نقض گسترده حريم‌ خصوصي افراد، نقض ارزش‌هاي ديني و اخلاقي، ترويج امور مبتذل و مستهجن دانست و اظهار داشت: در حال حاضر فضاي مجازي همچنين به ابزاري براي كسب درآمد نامشروع تبديل شده است. جعفري دولت‌آبادي با اشاره به آمار ضريب نفوذ استفاده از فضاي مجازي اظهار داشت: ۵۷ درصد مردم ايران به اينترنت دسترسي دارند؛ در حالي كه اين آمار در خاورميانه ۵۲ درصد اعلام شده است. جعفري دولت‌آبادي با اشاره به وجود ۴۰ ميليون كاربر ايراني عضو تلگرام، اعلام داشت: آمار و رقم‌هاي متفاوتي توسط مسوولان ارايه شده و از جمله سهم ۴۵ تا ۶۰ درصدي تلگرام در فضاي مجازي اعلام شده است؛ امري كه باعث انتقال اخبار و اطلاعات شخصي كاربران به خارج از كشور مي‌شود و تبعات نامطلوبي را در پي دارد. وي با اشاره به اينكه تلگرام دسترسي‌هاي وسيع به اطلاعات كاربران ايراني دارد، بيان داشت: تلگرام از اين طريق ذايقه‌هاي مخاطبان را به خوبي تشخيص داده و در بزنگاه‌هاي مختلف از اين اطلاعات استفاده مي‌كند.
اظهارات كذب رسانه‌هاي معاند در خصوص مهدي‌خزعلي
دادستان تهران اظهار داشت: با مديريت صورت گرفته و بر خلاف ادعا‌هاي برخي كانال‌ها و شبكه‌هاي معاند، روز عيد غدير، همسر و فرزند مهدي خزعلي با وي ملاقات كرده و ضمن اطلاع از وضعيت زنداني، محل مناسب نگهداري او را مشاهده كردند. وي ترفند‌ها و تلاش‌هاي رسانه‌هاي معاند و ضدانقلاب را محكوم به شكست خواند و ادعاي تداوم اعتصاب غذاي وي را كذب دانست. جعفري‌دولت‌آبادي خاطرنشان كرد: اين جواب كساني است كه فكر مي‌كردند با اين‌گونه شايعه‌پراكني‌ها مي‌توانند جمهوري اسلامي را متهم كنند، دادستاني تهران در عين حالي كه اين شيوه‌ها را شكست خورده مي‌داند، در حفظ حقوق متهمان نيز كوشا است. دادستان تهران با اشاره به پرونده توهين به رييس‌جمهور در روز قدس، اظهار داشت: دو نفر از متهمان اين پرونده شناسايي شده و نسبت به آنان تفهيم اتهام صورت گرفته و تحقيقات پرونده در مورد فرد سوم رو به اتمام است و به زودي قرار نهايي پرونده صادر خواهد شد.
محاكمه غيابي خاوري
جعفري‌دولت‌آبادي با اشاره به تداوم محاكمه گروه ريخته‌گران توسط قاضي صلواتي گفت: محاكمه غيابي خاوري در دستور كار يكي از شعب محاكم انقلاب اسلامي
تهران قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون