• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3903 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۱ شهريور

علي‌اصغر احمدي در گفت‌وگو با «اعتماد»:

مي‌خواستم معاون جوان به جايم بيايد

جبارزاده در مسير سياست‌هاي روحاني حركت مي‌كند

با علي اصغر احمدي كه 9 ماه در معاونت سياسي وزارت كشور ماندگار شد و از اين سمت استعفا داد گفت‌وگويي داشتيم تا هم از علت استعفايش بپرسيم و هم از آينده اين معاونت در وزارت كشور. او همچنان دلايل شخصي و خانوادگي را علت استعفاي خود مي‌داند. متن گفت‌وگوي كوتاه «اعتماد» با او را در ادامه مي‌خوانيد:
‌ موضوع استعفاي شما يك‌باره مطرح شد؛ به علاوه معرفي شما براي اين مسووليت چند ماه با تعلل همراه بود. سوال من اين است كه خود شما واقعا مايل نبوديد در اين سمت قرار بگيريد و استعفاي شما هم به دليل ناهماهنگي‌هايي است كه در وزارت كشور داشتيد يا واقعا دلايل خانوادگي دارد؟
من در زندگي‌ام هرگز نه با خودم و نه با ديگران غيرصادقانه رفتار نكرده‌ام. اگر قرار بود من در وزارت كشور نباشم حتما نمي‌آمدم. پذيرفتم و آمدم و هيچ مشكلي در آمدنم نبود. الان هم كه مي‌روم صد در صد بر اساس تقاضاي خودم است. از محبت‌هاي آقاي رحماني فضلي سپاسگزارم. اين تصميم هم يك‌باره اتفاق نيفتاد. مدتي است كلنجار مي‌روم اما بازگو نكرده‌ام. الان شرايطي پيش آمد كه برگردم و مسائل و مشكلاتي كه با آن مواجه هستم را دنبال كنم. 4 تا 6 ماه وقت نياز دارم تا مسائلم را حل كنم. نمي‌توانستم هم در مسووليت باشم و هم به اين كارهايم برسم. بعد از اين مدت اگر جايي در كشور به من نياز داشته باشند با فراغ بال و كمال ميل براي اين كشور و مردم و نظام هر كجا باشم، وقت خواهم گذاشت.
‌ سمت معاونت سياسي در دولت يازدهم پرچالش و ناپايدار بوده است. پيش از شما آقايان ميرولد و مقيمي هم ماندني نشدند. چرا اين پست تا اين ميزان شاهد جابه‌جايي بوده است؟
من چون نقشي در عملكرد همكاران پيش از خودم نداشتم و تحليلي نسبت به گذشته ندارم از پاسخ به اين سوال شما عذرخواهي مي‌كنم. اما در مورد خود من مي‌گويم كه در رفتنم از وزارت كشور هيچ نكته‌اي نبوده است كه دال بر عدم هماهنگي باشد. من واقعا علاقه‌مند به كار هستم اما گرفتاري‌هايم به گونه‌اي بود كه به اين شرايط رسيدم. نكته‌اي هم كه در استعفايم نوشتم يك اصل اعتقادي من است. نوشتم الان كه در آغاز دولت دوازدهم هستيم بايد به جوانان فرصت بدهيم كه بيايند و كار كنند. به هر حال ما شعار جوانگرايي مي‌دهيم و من دلم مي‌خواهد در كنار رفتن من اين اتفاق بيفتد.
‌ اما اين اتفاق عملا رخ نداد و آقاي جبارزاده مدير جوان محسوب نمي‌شود...
انتخاب با من نبود. من آنچه به آن علاقه‌مند بودم و در متن استعفايم نوشتم را گفتم.
‌ گذشته از مباحث سني اين پست براي حاميان و بدنه راي آقاي روحاني مهم است. فكر مي‌كنيد گرايش ايشان به اصلاح‌طلبان نزديك‌تر باشد و بتواند پاسخگوي مطالبات آنها باشد؟
من آقاي جبارزاده را از مجلس پنجم مي‌شناسم. 4 سال در كنار هم نماينده بوديم. شخصيتي است كه هم توان دارد و هم ديدگاه‌هاي خوبي دارد. ايشان حتما در قالب سياست‌هاي آقاي روحاني قرار مي‌گيرد و مقيد به برنامه‌ها و شعارهاي ايشان خواهد بود. البته اين را هم بگويم كه درست است كه وزارت كشور يك گلوگاه سياسي است ولي در اين مدت 9 ماهي كه من بودم تمام تلاشم اين بود كه تصميمات من در اجرا اولا مقيد به مرقانون باشد و دوم متعلق به آحاد همه مردم باشد. نمي‌شود در اجرا جايگاه مديريت را براي يك خط سياسي و يك جناح سياسي هزينه كرد. البته من نوعي يا هر شخصي كه مديريت قبول مي‌كند در يك دولت حتما بايد سياست‌هاي دولت را هم دنبال كند. من فكر مي‌كنم آقاي جبارزاده ان‌شاءالله بهتر از من مي‌تواند اين مسير را دنبال كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون