• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3903 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۱ شهريور

چرا قهرمان كشتي آزاد نوجوانان نشديم؟

غلامرضا محمدي سرمربي تيم كشتي آزاد نوجوانان

هر چند تيم كشتي آزاد نوجوانان ايران نسبت به سال گذشته با چهار پله صعود در رده چهارم جهان قرار گرفت و از سوي ديگر با پنج مدال رنگارنگ، يك مدال بيشتر از دوره قبل گرفتيم اما از نتيجه كسب شده راضي نيستم، چراكه اين تيم استحقاق ايستادن بر سكوي قهرماني جهان را داشت.
سطح رقابت‌هاي امسال بسيار بالا بود و كشورهاي صاحب نام كشتي مثل امريكا، آذربايجان، روسيه، گرجستان و ژاپن سرمايه‌گذاري زيادي براي اين رده انجام داده‌اند و هدف‌شان موفقيت در المپيك است. ما هم سعي كرديم با برنامه‌ريزي خوب بهترين نمايش را داشته باشيم اما در برخي مبارزات بدشانسي آورديم و از سوي ديگر همه ديدند كه با ناداوري حق دو كشتي گير ما را خوردند. اگر يكي از دو كشتي‌گير ما كه با ناداوري حق‌شان خورده شد در جدول مي‌ماندند ما به راحتي بر سكوي نخست ايستاده بوديم.
بايد بگويم از قوانين جديد كشتي و برگزاري مسابقات هر وزن در دو روز راضي نيستيم. شرايط اصلا مساعد نيست و اكثريت كشورها از اين موضوع ناراضي بودند، چرا كه اين شكل برگزاري باعث خستگي بيشتر كشتي‌گيران مي‌شود و به لحاظ حفظ سلامتي آنها و اصول علمي روش غلطي است. اميدوارم قانون جديد در برگزاري مسابقات هر چه‌ سريع‌تر اصلاح شود، چرا كه اين نوع برگزاري مسابقات به كشتي جهان لطمه وارد خواهد كرد.
در پايان بايد بگويم خوشبختانه اين ديدگاه و برنامه در فدراسيون كشتي وجود دارد كه ما بتوانيم اين نوجوانان را براي آينده آماده حضور در مسابقات مختلف كنيم. اين نوجوانان پشتوانه‌هاي ما در رده بزرگسالان هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون