• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3905 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۳ شهريور

خبر

بررسي مسائل كاسبان پلاسكو در هفته آينده

مهر | شهردار تهران گفت: هفته آينده در جلسه‌اي با رييس بنياد مستضعفان مسائل پلاسكو و برون رفت از آن را به طور جدي مطرح مي‌كنيم. شهردار تهران در حاشيه يازدهمين نمايشگاه زنان و توليد ملي با اشاره به ديدار روز گذشته خود با وزير تعاون كار و رفاه اجتماعي گفت: در اين ديدار درباره مسائل مختلفي صحبت شد كه يكي از مهم‌ترين آنها موضوع اشتغال بود. پس از صحبت با علي ربيعي قرار شد كارگروه مشتركي ايجاد شود كه در آنجا برنامه‌هاي حوزه اشتغال عملياتي شود و گروهي هم نظارت كنند. تعامل شهرداري با دستگاه‌هاي اجرايي كم بوده است و به همين دليل شاهد هم افزايي مناسب نبوده‌ايم. در مواردي هم تعامل وجود داشته، اما در اجرا و نظارت اهتمام صورت نگرفته است كه اميدواريم اين مشكل حل شود.
وي در پاسخ به سوالي درباره پلاسكو نيز گفت: يكي از محورهاي فعاليت‌هاي ما در شهرداري هماهنگي و تعامل با دستگاه‌هاي مختلف است. در مورد ساختمان پلاسكو مهم‌ترين بخش براي هماهنگي بنياد مستضعفان است. دو روز پيش با رييس بنياد صحبت‌هايي كرديم و قرار شد هفته آينده بار ديگر جلسه مشتركي بگذاريم و روي برنامه‌ها و طرح‌هاي اجرايي براي حل مشكل پلاسكو هم‌فكري كنيم. خطوط اصلي برنامه ما و بنياد در اين جلسه مشخص خواهد شد و سپس آنها را اجرايي خواهيم كرد.

پرداخت چك ۵۰ ميليون توماني به خانواده دانش‌آموزان هرمزگاني

مهر| معاون وزير آموزش و پرورش از پرداخت چك ۵۰ ميليون توماني به عنوان بخشي از ديه دانش‌آموزان هرمزگاني به خانواده آنان خبر داد.
مهدي فيض در رابطه با آخرين وضعيت مصدومان و خانواده‌هاي حادثه واژگوني اتوبوس گفت: شرايط كلي مصدومان و خانواده‌ها مثبت است و بخشي از ديه آنها نيز پرداخت شده است.
وي با بيان اينكه كل مبلغ ديه ۳۰۰ميليون تومان است، اضافه كرد: درحال حاضر ۵۰ ميليون تومان آن در قالب يك چك پرداخت شده است و و مابقي هم در سه بخش پرداخت خواهد شد. براي مصدومان هم پرونده پزشك قانوني تشكيل شده تا بعد از تعيين ميزان مصدوميت، بيمه ديه آنها را نيز بدهد.
رييس سازمان دانش‌آموزي همچنين تاكيد كرد: سعي كرديم به تمام خانواده‌ها سركشي كنيم و نيازهاي اوليه خانواده‌ها كه اغلب شان از خانواده‌هاي محروم هستند برآورده كنيم كه البته هيچكدام از آنها جايگزين خساراتي كه به آنها وارد شده، نمي‌شود. وي در پاسخ به اين سوال كه چه زماني گزارش كامل حادثه به مردم داده مي‌شود، گفت: يك گزارش اوليه در روز سوم بعد از حادثه از طرف معاونت پرورشي آموزش و پرورش تقديم وزير محترم شد. گزارش دوم هم يك هفته بعد از حادثه و گزارش سوم كه تقديم رييس‌جمهور خواهد شد از سه نهاد تدوين مي‌شود.
فيض اضافه كرد: آموزش و پرورش، وزارت راه و شهرسازي و پليس راهنمايي و رانندگي هر سه گزارش خود را ارايه خواهند داد و قضاوت نهايي طبق آنها صورت خواهد گرفت. فيض همچنين درباره شايعه دريافت حق‌السكوت نيز گفت: اين اقدام رسانه‌اي هم براي ما و هم خانواده‎هاي دانش‌آموزان هرمزگاني دردناك بود. پدر اين دانش‌آموز در فرمانداري شهر ميناب حاضر شد و به‌صورت كتبي اعلام كرد كه چنين اتفاقي نيفتاده و تكذبيه اين ادعا هم منتشر شده است.

 

ساماندهي فضاهايي براي دستفروشان

مهر | عضو شوراي شهر تهران گفت: شهرداري تهران بايد نسبت به تامين فضاهايي براي ساماندهي دستفروشان اقدام كند. حجت نظري با اشاره به ضرورت ساماندهي دستفروشان در سطح شهر تهران گفت: واقعيت اين است كه بايد براي دستفروشان، حتما فضاهاي مشخصي در نظر گرفته شود تا اين افراد بتوانند در اين فضاها كسب و كار كنند و هم مانع كسب مغازه‌داران نشوند و هم اينكه سد معبر نكنند.
اين عضو كميسيون اجتماعي و فرهنگي شوراي شهر تهران ادامه داد: مغازه داران براي اعتراض نسبت به ساماندهي دستفروشان حق دارند چرا كه ماليات و عوارض شهرداري مي‌پردازند و حق دارند به راحتي كسب و كار كنند. از طرفي دستفروشان نيز حق دارند تا معيشت خود را داشته باشند؛ لذا شهرداري بايد به فكر تامين فضاهايي براي ساماندهي دستفروشان باشد. البته در سطح شهر تهران فضاهايي وجود دارد كه استفاده نمي‌شود و شهرداري بايد به صورت غرفه‌بندي شده، اين فضاها را در اختيار متقاضيان قرار دهد.
نظري در ادامه درخصوص سوءاستفاده از واگذاري غرفه‌ها نيز گفت: معتقديم جايي كه شفافيت وجود نداشته باشد، ممكن است در اجراي آن نواقصي ايجاد شود. البته به دنبال اين هستيم، سامانه جامعي براي شهرداري تهران طراحي شود و تمام واگذاري‌ها به صورت مزايده باشد و دخالت انساني را به حداقل برسانيم. اين شفافيت باعث مي‌شود تا بخش اعظمي از مشكلات حل شود و از رانت فاصله بگيريم.
عضو شوراي شهر تهران همچنين درباره نحوه واگذاري و اجاره غرفه‌هاي خيابان 30 تير گفت: در بازديدي كه از اين خيابان داشتم رقم واگذاري غرفه‌ها از دو ميليون تومان به بالا و بسته به شغل متقاضيان متفاوت بود. هنوز مشخص نيست كه بر چه اساسي اين غرفه‌ها اجاره داده مي‌شود. حتما اين موضوع را در شوراي شهر پيگيري خواهيم كرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون