• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3181 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۶ بهمن

محمدرضاعارف:

قبح رشوه دادن و رشوه گرفتن شكسته شد

محمدرضا عارف، رييس بنياد اميد ايرانيان در جديدترين اظهارات خود درخصوص محكوميت محمدرضا رحيمي با اظهار تاسف از اينكه معاون اول رييس‌جمهور دولت قبل به چنين اتهامي محكوم شده است، از اينكه قبح رشوه دادن و گرفتن در كشور ريخته شده است به‌شدت انتقاد كرد. به گزارش اميد، محمدرضا عارف كه در جمع دانشجويان دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان سخن مي‌گفت همچنين با تقدير از تلاش‌هاي وزير امور خارجه، دكتر ظريف را فردي توانا، متعهد و باهوش دانست و بر ضرورت حمايت از تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي تاكيد كرد.

نكات مهم اظهارات عارف در پي مي‌آيد:

  مسووليت و جايگاه دانشگاه در توسعه و پيشرفت كشور حايز اهميت است. دانشجو و دانشگاه در همه صحنه‌ها پيشتاز بوده است و بايد اين پيشتازي و مرجعيت اجتماعي خود را حفظ كنند.
  دانشجو نمي‌تواند مسووليت‌هاي اجتماعي و فرهنگي خود را كنار بگذارد.
  دولت تدبير و اميد براي پاسخ به مطالبات مردم و تحقق شعارهاي خودش نياز به دانشگاه و مشاركت دانشگاه دارد.
  نقد مشفقانه عملكرد دولت و راهنمايي و توصيه به دولت براي پيشرفت و تعالي يك ضرورت است.
   شرايط منطقه و جايگاه جمهوري اسلامي در منطقه ايجاب مي‌كند كه دانشگاه و دانشجويان با جامعيت بيشتري تحولات منطقه را دنبال كنند.
  در خلق حماسه حضور مردم، دانشگاه و دانشجو بايد همواره پيشتاز باشد و در ايجاد حماسه‌هاي مختلف سياسي    اجتماعي نقش‌آفرين باشند.
  بايد تلاش شود تا دانشگاه از نظر اداره و مديريت در جايگاه واقعي خود قرار گيرد. حاكميت قانون هيات امنا بر دانشگاه بايد مورد توجه قرار گيرد.
  دانشگاه نياز به نشاط دارد. دانشجو بايد با انگيزه و با نشاط و با درك شرايط و مسووليت‌پذيري ادامه تحصيل دهد.
  نبايد به دلايل جزيي و واهي در امور دانشگاه‌ها دخالت كرد.
  عده‌اي كه دانشگاه را نمي‌شناسند و خود در دانشگاه حضور نداشتند نگاه قيم مآبانه به دانشگاه دارند و مي‌خواهند فضاي امنيتي كه در گذشته در دانشگاه وجود داشت ادامه پيدا كند.
  به تشكل‌هاي باسابقه دانشگاهي مثل انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان هنوز مجوز فعاليت نمي‌دهند.
  رييس‌جمهور به عنوان رييس شوراي عالي امنيت ملي مطمئنا در حل مساله حصر به تعهداتش وفادار است ولي اينگونه مسائل بايد در يك فضاي آرام و با ضوابط قانوني خود دنبال شود.
  دكتر ظريف را از زمان دانشجويي مي‌شناسم. الان فردي در راس دستگاه ديپلماسي كشور است كه انساني متعهد، توانا و باهوش است و مطمئنا منافع ملي سرلوحه فعاليت‌هاي دكتر ظريف است. آقاي ظريف به خوبي سياست‌هاي غرب را مي‌شناسد و بايد از تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي حمايت كرد.
  ايران به دنبال استفاده غير‌صلح‌آميز از فناوري هسته‌اي نيست. بايد دنبال لغو تحريم‌ها باشيم و تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي در اين راستا فعاليت مي‌كند. بخشي از دنيا كه خود را به خواب زدند بايد از حالت خواب‌زدگي بيرون بيايند و بدانند كه جمهوري اسلامي ايران از حق و حقوق قانوني خود كوتاه نمي‌آيد.
   در انتخابات رياست‌جمهوري به اين نتيجه رسيدم كه اگر من و آقاي روحاني هر دو در صحنه باشيم شكست مي‌خوريم. شب انصراف از انتخابات به خدا توكل كردم و گفتم بايد تصميمي بگيرم كه به نفع كشورم است. در انصراف اگر هواي نفس نباشد ارزشمند است.
 درمورد محكوميت معاون اول سابق رييس‌جمهور بايد اولا اظهار تاسف كنم از اين اتفاقي كه افتاد ثانيا از قوه قضايه تشكر مي‌كنم كه اقتدار نظام را در برخورد با فساد اقتصادي نشان داد. اگر در دهه 60 كه فرمان هشت ماده‌اي امام خميني صادر شد با جديت دنبال مي‌شد اينگونه اتفاقات در كشور نمي‌افتاد. صدور اين حكم هشداري است براي همه دست‌اندركاران كه مقابله با فساد را جزو اولويت‌هاي خود قرار دهند.
   نبايد قبح رشوه ريخته شود. متاسفانه زير ميزي به رو ميزي تبديل شده است. دستگاه‌هاي نظارتي اغلب نگاه مچ‌گيرانه دارند تا سياست پيشگيرانه. بايد با عوامل فساد به‌صورت قاطع برخورد شود.
   اگر من رييس‌جمهور بودم سياستم ادامه برنامه‌هاي دولت اصلاحت بود. آقاي روحاني برنامه شفاف و روشني دارد و بر اساس برنامه‌هاي خود پيش مي‌رود و بايد بدون هيچگونه چشم داشتي به دولت كمك كرد.
  محور برنامه‌هايم و برنامه‌هاي بنياد اميد ايرانيان، جوانان و زنان هستند و در انتخابات پويش اميد فعاليت چشم‌گيري داشت و اكنون هم جوانان بايد ميدان‌دار باشند. جوانان البته بايد احترام بزرگ‌ترها را نگه دارند و از تجربيات نسل اول استفاده كنند.
  ذات اصلاح‌طلبي استمرار است.
   ما در انتخابات مجلس مي‌آييم. نبايد رفتار انفعالي در انتخابات داشته باشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون