• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3907 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۶ شهريور

خبر كوتاه

كمپاني امريكايي حق پخش«تمارض» را خريد
كمپاني Gravitas Venture كليه حقوق پخش فيلم «تمارض» به كارگرداني عبد آبست را براي اكران در سينماهاي امريكاي شمالي (ايالات متحده امريكا و كانادا) خريد.
بر همين اساس اين فيلم سال 2018 با نام “SIMULATION “ در امريكا و كانادا به نمايش در مي‌آيد. «تمارض» در حال حاضر در چهل و دومين دوره فستيوال فيلم تورنتو حضور دارد و تاكنون سه بار در اين فستيوال به نمايش در‌آمده و امروز يكشنبه ١٧ سپتامبر آخرين نمايش خود را در tiff خواهد داشت.  «تمارض» اوايل مهر ماه در گروه سينمايي هنر و تجربه در ايران اكران مي‌شود.

اكران مستندي با موضوع ابراهيم حاتمي‌كيا
«خواب ابراهيم» به كارگرداني محمود كريمي از جمعه 31 شهريور همزمان با شروع هفته دفاع مقدس در گروه هنر و تجربه اكران مي‌شود.
 اين فيلم مستندي است كه مراحل ساخت فيلم «چ» ساخته ابراهيم حاتمي‌كيا را به تصوير كشيده است. اين فيلم نگاه جديدي است در به تصوير كشيدن آنچه از ذهن و زبان كارگردان فيلم «چ» در روايت زندگي دكتر مصطفي چمران گذشته و به ساخت اين فيلم سينمايي انجاميده است.
«خواب ابراهيم» به تهيه‌كنندگي مهدي كريمي محصول سال 1392 در بنياد سينمايي فارابي است و چهار سال بعد از اكران فيلم سينمايي «چ»، از روز جمعه سي و يكم شهريورماه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در گروه هنر و تجربه روي پرده مي‌رود. فيلم علاوه بر تهران اكران خود را در ساير شهرها از جمله مشهد، اصفهان، شيراز، بابل، كرمان و ديگر شهرها هم آغاز مي‌كند.

سريال اسعديان تغيير نام داد
«لحظه گرگ و ميش» كه نام پيشين آن «سوگند» عنوان شده بود، سريال جديد همايون اسعديان براي شبكه سه سيماست كه اين روزها تصويربرداري آن در تهران ادامه دارد. اين سريال به تهيه‌كنندگي حسين طاهري و قلم مونا انوري‌زاده در حال تصويربرداري است. داستان اين مجموعه روايتگر فراز و فرود خانواده‌ اصيل ايراني در طول سه دهه است.
 اين سريال با محوريت زندگي تنها دختر خانواده كه از دهه ۶۰ با حوادث گوناگوني از قبيل جنگ، تحولات اقتصادي و اجتماعي و...، آغاز و تا زمان معاصر ادامه خواهد داشت. فصل اول اين سريال با حضور بازيگراني چون فاطمه گودرزي، فريد سجادي حسيني، عليرضا كمالي و... در حال تصويربرداري است.

نمايش مستند «برد» در جشنواره ماتسالو
پانزدهمين جشنواره بين‌المللي فيلم ماتسالو از تاريخ ۲۰ تا ۲۴ سپتامبر برابر با ۲۹ شهريور تا ۴ مهرماه سال جاري در شهر تالين كشور استونيا برگزار مي‌شود كه در اين دوره از جشنواره فيلم مستند «برد» ساخته حميد جعفري نمايش داده مي‌شود. فيلم مستند «برد» تا به حال نمايش‌هاي متعددي در جشنواره‌هاي مختلف بين‌المللي از جمله ويزيون دو ري يل، هاتداكس، ايدفا، كالدونيا، سيلوئت، سينما و كار و... داشته و موفق به دريافت چندين جايزه از جشنواره‌هاي ملي و بين‌المللي شده است.
«برد» مستندي كوتاه با زمان ۲۵ دقيقه است و داستان زني در اطراف رامهرمز را روايت مي‌كند كه هر روز با پتك و ديلم به كوه مي‌رود، سنگ مي‌شكند و مي‌فروشد تا زندگي خانواده‌اش را تامين كند.

نشست ضرورت‌هاي اقتباس برگزار مي‌شود
نشست تخصصي «ضرورت‌هاي اقتباس» به همت گروه تئاتر «و ناگهان» در تماشاخانه پايتخت برگزار مي‌شود. روزبه حسيني، سرپرست گروه تئاتر «و ناگهان» با اعلام اين خبر گفت: «اين نشست تخصصي با حضور چهره‌هايي از جمله اميرحسين ندايي، اصغر نوري و رضا آشفته برگزار مي‌شود كه چنانچه از عنوان برمي‌آيد در آن به بررسي ضرورت‌هاي اقتباس در آثار نمايشي مي‌پردازيم.» اين نشست امروز يكشنبه 26 شهريورماه ساعت 20:30 در سالن تئاتر پايتخت برگزار مي‌شود و ورود براي عموم آزاد است. حاضران در اين جلسه بليت نمايش «من در پوست شيرم نمي‌گنجم» از آثار برگزيده رپرتوآر گروه «و ناگهان» را با تخفيف ويژه گروه دريافت مي‌كنند. نمايش «من در پوست شيرم نمي‌گنجم» از روز دوشنبه 27 شهريورماه به مدت 5 شب در اين سالن روي صحنه مي‌رود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون