• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3181 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۶ بهمن

خبر كوتاه

پشت پرده يك انتخاب

شفقنا نوشت: در حالي محمود اسلاميان به عنوان سرپرست نايب‌رييسي فدراسيون فوتبال منصوب شد كه مهدي كرباسيان اين سمت را نپذيرفت. مهدي كرباسيان مانند اقتصاد چهره شناخته شده‌اي در ورزش است. او كه سال‌ها رياست فدراسيون بدمينتون، خزانه داري و عضويت درهيات اجرايي كميته ملي المپيك را برعهده داشت، هم‌اكنون در خارج از ورزش و به عنوان معاون وزير صنعت، معدن و تجارت فعاليت مي‌كند. كفاشيان كه آشنايي كاملي با كرباسيان دارد و سال‌ها در كميته ملي المپيك با او از نزديك كار كرده است، گزينه اولش براي نايب‌رييسي اول فدراسيون فوتبال كسي جز معاون وزير و رييس هيات عامل ايميدرو نبود.
 پس از كنار رفتن سيدهادي آيت‌اللهي از سمت نايب‌رييسي فدراسيون، كفاشيان گزينه‌هايي را براي اين سمت مدنظر داشت و ابتدا اين پيشنهاد را به مهدي كرباسيان داد اما پاسخ او به رييس فدراسيون فوتبال منفي بود. كفاشيان كه اين‌بار براي سمت نايب‌رييسي اول فدراسيون دنبال مديري قوي و نزديك به دولت بود، روي كمك‌هاي كرباسيان حساب باز كرده بود اما اصرارهاي او فايده‌اي نداشت و كرباسيان حاضر نشد پا به فوتبال بگذارد. دومين گزينه كفاشيان نيز از جنس صنعت و ورزش بود و نزديك به دولت؛ او پس از كرباسيان سراغ محمود اسلاميان رفت. رييس صندوق بازنشستگي كشور كسي است كه تيم سپاهان در دوران مديريت او در كارخانه فولاد مباركه اصفهان به دوران اوج و شكوفايي رسيد و كاملا با فضاي فوتبال آشناست. او پس از گفت‌وگو با كفاشيان پيشنهاد رييس فدراسيون فوتبال را پذيرفت و هم‌اكنون سرپرست نايب‌رييسي فدراسيون فوتبال است. كفاشيان اميدوار است با ارتباط نزديكي كه اسلاميان با دولت دارد بتواند بسياري از مشكلات فدراسيون به ويژه مسائل مالي را برطرف كند.

 

احمدزاده از نخستين بردش در عراق مي‌گويد

محمد احمدزاده نخستين تجربه‌اش در فوتبال عراق را با پيروزي شيرين پشت سر گذاشت. محمد احمدزاده، سرمربي جديد آرارات اربيل از تجربه مربيگري در عراق گفت. او تاكيد كرد: «تجربه جديدي بود اما بازيكنانم بازي خوبي را به نمايش گذاشتند.
ما براي اين بازي به كركوك رفته بوديم و با مواضع داعش در اين مناطق فقط 20 كيلومتر فاصله داشتيم اما خوشبختانه اين مناطق از داعش پس گرفته شده و امنيت نسبي آنجا برقرار است. در اين بازي بازيكنانم خيلي خوب بازي كردند و برد خوبي به دست آورديم. خيلي اميدوارم بتوانم با آرارات از انتهاي جدول جدا شويم و به پله‌هاي بالاي جدول برسيم.»

 

تمجيد روزنامه دي‌اس از بازي جهانبخش

در ادامه مسابقات دسته دوم ليگ فوتبال هلند، نايمخني‌ها كه عليرضا جهانبخش را در خدمت دارند، به برتري 3 بر 2 مقابل اف. ث امن رسيدند. با اين برد تيم تحت امر «رود برود» 65 امتيازي شد. در اين بازي كه با نتيجه 3 بر 2 به سود نايمخن خاتمه يافت، لژيونر جوان ايراني زننده گل نخست بود. بعد از اين بازي رسانه‌هاي هلندي به تعريف و تمجيد از ستاره 21 ساله ايراني نايمخن پرداختند. روزنامه دي‌اس از جهانبخش به عنوان بهترين بازيكن ميدان نام برد و او را ستاره‌اي معرفي كرد كه روي همه گل‌هاي تيمش تاثيرگذار بوده است.

 

خاطره جالب رهبري‌فرد از كريمي و محرمي!

بهروز رهبري‌فرد از برد تيم پرسپوليس برابر پديده حسابي خوشحال شده و يك خاطره نيز از فيروز كريمي گفته است. بازيكن سابق سرخپوشان كه اين هفته‌ها نگران اوضاع پرسپوليس است در اينستاگرامش نوشت: «تيممون برده و خبرهاي خوشي هم از مزايده باشگاه به گوشمون رسيده يه جورايي كيفمون كوكه. خيلي وقتم هست خاطره نگفتيم. يك روز تيم پاس با آقا فيروز قهرمان آسيا ميشه ميگه بجاي تمرين فردا همه بايد بيان ورزشگاه آزادي بازي پرسپوليس رو ببينن.
تيمشو ميبره طبقه دوم به بازيكناش ميگه از اينجا كه به زمين مسلط هستيد 90 دقيقه به جاي تمرين، بازي و حركات مجتبي محرمي رو خوب و بادقت دنبال كنيد تا بفهميد فوتبال واقعي يعني چي. اين بوده هنر فوتباليه مجتبي محرمي كبير كه انشاء‌الله هميشه صحيح و سالم باشه. يا حق».

 

پاسخ فن خال به انتقادات هافبك سابق منچستر

 لوييس فان خال انتقادات وارد شده از سوي پل اسكولز را رد كرده است. سرمربي شياطين سرخ از اظهارنظر اسطوره منچستر يونايتد در مورد او تحت تاثير قرار نگرفته و مي‌گويد: «در موردش نگران نيستم، جالب نيست و فكر مي‌كنم چون او يكي از هواداران است، كه اميدوار هستم، پس هواداران مي‌توانند انتقاد كنند. اين تنها چيزي است كه مي‌توانم در اين مورد بگويم. به آن عادت كرده‌ام و فكر مي‌كنم همه بازيكنان به آن عادت مي‌كنند زيرا آنها نخستين بار نيست كه بازيكن حرفه‌اي هستند. بيشتر اوقات تاثيري بر من و بازيكنان ندارد.»

 

شايد فدراسيون فوتبال هم در ماجراي پولادي معاونت در جرم داشته باشد

عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس گفت: فدراسيون فوتبال به علت آماده كردن تمهيدات جهت حضور پولادي در بازي‌هاي جام ملت‌هاي آسيا و عدم بازگرداندن وي به كشور مي‌تواند از سوي دستگاه قضايي مورد پيگرد قرار گيرد. محمد علي اسفناني با اشاره به عدم بازگشت مهرداد پولادي به كشور و احتمال پناهنده شدن وي به كشور قطر، گفت: جعلي بودن كارت پايان خدمت و عدم گذراندن خدمت سربازي جرم است كه بر اساس آن مي‌توان فرد را مورد پيگرد قانوني قرار داد.
 نماينده مردم فريدن، فريدونشهر و چادگان در مجلس شوراي اسلامي در ادامه با بيان اينكه پيگيري نكردن عدم بازگشت پولادي به كشور ضايع كردن حقوق ملت به حساب مي‌آيد، گفت: اينكه بازيكني صرفا به خاطر عقد قرارداد با يك باشگاه خارجي با استفاده از كارت پايان خدمت جعلي به ادامه بازي در آن باشگاه بپردازد هيچ توجيه قانوني ندارد.
 او در ادامه با بيان اينكه لازم است پولادي از سوي دستگاه قضايي به عنوان سرباز فراري مورد پيگرد قرار گيرد، عنوان كرد: قطعا استفاده از سند جعلي فرد را مورد تعقيب قانوني قرار خواهد داد و تعهد به يك باشگاه خارجي نمي‌تواند دليلي بر عدم بازگشت باشد. اسفناني ادامه داد: اگر روشن شود فدراسيون فوتبال در عدم بازگشت پولادي به كشور نقشي داشته است نيز مي‌تواند به عنوان مجرم محسوب شود. عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس شوراي اسلامي در پايان گفته: در هر صورت فدراسيون فوتبال مقدمات حضور مهرداد پولادي را در مسابقات جام ملت‌هاي آسيا آماده كرده است لذا بايد مقدمات ورود وي به كشور جهت گذراندن خدمت سربازي را مهيا مي‌كرد كه به علت عدم بازگشت وي به ايران، دستگاه قضايي مي‌تواند به عنوان معاونت در جرم اين فدراسيون را مورد پيگرد قرار دهد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون