• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3909 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۸ شهريور

محمد فقيري، قهرمان سابق كشتي ايران:

مي‌خواهند باشگاه را از ما بگيرند و به يك غيرمتخصص بدهند

محمد فقيري، ملي‌پوش سابق كشتي فرنگي ايران كه به عنوان مربي سازنده در يكي از پايگاه‌هاي قهرماني استان تهران كار پشتوانه‌سازي در ورزش اول ايران را دنبال مي‌كند، مي‌گويد كه قصد دارند باشگاه او را بگيرند و به يك فرد غيرمتخصص دهند. دارنده دو مدال طلاي جوانان آسيا و ملي‌پوش وزن اول كشتي فرنگي ايران در مسابقات جهاني 2013 در اين باره گفت: متاسفانه ما امروز شاهد اين هستيم كه برخي زيرمجموعه‌هاي وزارت‌ ورزش حمايت لازم را در سطوح باشگاهي از رشته كشتي ندارند و اين در حالي است كه وظيفه آنها حمايت از ورزش در سطوح محلات و باشگاه‌هاست و همه ما خوب مي‌دانيم كه براي موفقيت در سطح ملي ابتدا بايد ورزش باشگاهي مورد حمايت قرار گيرد. ما تمام تلاش خودمان را در باشگاه ياسيني انجام داده و مي‌دهيم تا به كشتي تهران و كشور كمك كنيم؛ اما متاسفانه همان‌طور كه هميشه گفته‌اند جواب خوبي را با بدي مي‌دهند و حالا دوستان در اداره ورزش و جوانان شمال‌غرب تهران دارند باشگاه را از ما مي‌گيرند و ظاهرا قرار است آن را به رفقاي خود دهند. من به خاطر عشق و علاقه‌اي كه به كشتي دارم و ديني كه بر گردن خود احساس مي‌كنم به نوجوانان در باشگاه ياسيني آموزش مي‌دهم و در اين چند سال هم نتايج خوبي كسب كرديم و خدا را شكر موفق بوديم. البته از وقتي كه تصميم گرفته‌اند باشگاه را از ما بگيرند و به خاطر منافع خودشان ظاهرا به يك «كباب‌فروش» دهند تا حدود زيادي اين امكان از ما گرفته شده است.
باشگاه ياسيني زيرنظر اداره ورزش و جوانان شمال غرب تهران است و حالا باشگاه را براي مزايده گذاشتند. با اينكه ما درخواست داده بوديم آقاي علي ايلكا، مسوول اداره ورزش و جوانان شمال‌غرب تهران باشگاه را مجددا در اختيار ما قرار دهد اين‌كار را نكرد و نام بنده را در ليست سياه گذاشته و ظاهرا باشگاه را به يكي از دوستان خود كه معلوم نيست بقال است يا كباب‌فروش وعده داده است. اين باشگاه پايگاه قهرماني است و درآمدزا نيست. من وقتي كه باشگاه را در اختيار گرفتم تبديل به يك مخروبه شده بود؛ اما به خاطر علاقه‌ام به كشتي و اينكه علاقه‌مندان به اين ورزش به خصوص نوجوانان بتوانند در اين باشگاه، كشتي را به صورت اصولي و درست ياد بگيرند حدود 85 ميليون تومان از جيب خود هزينه كردم تا اين به اصطلاح باشگاه، تبديل به سالني مناسب و در شأن نام و جايگاه ورزش ملي ايران شود. نمي‌دانم اين دوستان براي پيشرفت ورزش تلاش مي‌كنند يا براي زمين زدن آن. چرا تهران به اين بزرگي با اين همه استعداد سهمش از المپيك بايد تنها يك مدال برنز باشد؟! پس اين دوستان چه كار مي‌كنند؟ اصلا معلوم نيست پشت اين مزايده‌ها چه خبر است. ما كه باشگاه درآمدزا نخواستيم، فقط مي‌گوييم همين پايگاه قهرمان‌پروري باشد تا بتوانيم به كشتي مملكت خدمت كنيم. همين كارها را مي‌كنند كه وضع ورزش پايتخت اين است. باشگاه‌هاي درآمدزا را هم به يك سري افراد غير متخصص مي‌دهند كه خب دل‌شان هم براي ورزش نمي‌سوزد. من چيزهاي زيادي در اين باره مي‌دانم و شك نكنيد اگر به اين بي‌عدالتي‌ها و باند بازي‌ها ادامه دهند هر آنچه در اين باره مي‌دانم را بازگو خواهم كرد.
كدام يك از مسوولان ورزش از مسعود سلطاني‌فر وزير ورزش گرفته تا رضا گل‌محمدي مديركل ورزش و جوانان استان تهران و علي ايلكا، مسوول اداره ورزش و جوانان شمال‌غرب تهران مي‌آيند و از جيب خودشان براي ورزش هزينه مي‌كنند؟! اما من به خاطر عشق و علاقه‌ام اين كار را كردم و حالا دارند جواب اين كار را با دادن باشگاه به فردي ديگر مي‌دهند. باشگاه ياسيني سال‌ها بود كه يك كشتي‌گير در سطح تهران هم به كشتي كشور معرفي نكرده بود؛ اما ما با سعي و تلاش خود در اين چند سال كشتي‌گيران بسياري را آموزش داده و به كشتي كشور معرفي كرديم كه حتي در رقابت‌هاي قهرماني ايران توانستند افتخار كسب كنند؛ اما متاسفانه حالا امكان ادامه فعاليت تا حدود زيادي از ما گرفته شده است، در حالي كه ما هم همان مبلغي را بابت اجاره مي‌داديم كه ديگران مي‌دهند. من از آقايان مي‌خواهم اگر از كشتي تهران حمايت نمي‌كنند حداقل چوب لاي چرخ آن نگذارند. از آقاي سلطاني‌فر مي‌خواهم كه نظارت بيشتر و بهتري به زير مجموعه وزراتخانه‌اش داشته باشد و نگذارد افراد به خاطر منافع شخصي كشتي پايتخت را نابود كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون