• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3911 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۳۰ شهريور

خبر كوتاه

مسكن مهرهاي با پيشرفت زير ۳۰ درصد كنار گذاشته مي‌شوند

مديرعامل سازمان ملي زمين و مسكن از كنار گذاشتن واحدهاي مسكن مهر با پيشرفت زير ۳۰ درصد خبر داد و گفت: ۹۸۹ هزار و ۵۳۹ واحد مسكن مهر شهرهاي بالاي ۲۵ هزار نفر جمعيت به اتمام رسيد. حميدرضا عظيميان با اشاره به دستور رييس‌جمهوري مبني بربسته شدن پرونده مسكن مهر تا پايان سال جاري، اظهار كرد: سازمان ملي زمين و مسكن به عنوان متولي واحدهاي مسكن مهر شهرهاي بالاي 25 هزار نفر جمعيت، اقدام به تكميل واحدها كرد كه از مجموع يك ميليون و 202 هزار و 947 واحد، 989 هزار و 539 واحد (82 درصد) افتتاح شده است. وي با اشاره به مصوبه 700 ميليارد توماني دولت براي خدمات روبنايي پروژه‌هاي مسكن مهر افزود: 400 ميليارد تومان از اين مبلغ سهم سازمان ملي زمين‌و‌مسكن بوده كه آن را در تكميل خدمات روبنايي تخصيص مي‌دهد. وي با بيان اينكه 54 هزار و 613 واحد نيز آماده افتتاح است، تصريح كرد: مسكن‌هاي مهر مشكل‌دار 85368 واحد است كه از اين تعداد 56315 واحد فاقد متقاضي است. 19هزار و 26 واحد داراي متقاضي زير 30 درصد-پيشرفت فيزيكي- و 10هزار و 27 واحد نيز داراي مشكلات حقوقي هستند. معاون وزير راه و شهرسازي با يادآوري اينكه با كميته امداد امام‌خميني و بنياد مسكن در حال رايزني هستيم تا مسكن‌هاي‌مهر فاقد متقاضي را براي خانواده‌هاي دومعلول يا افرادي كه واجد شرايط دريافت مسكن اجتماعي هستند اختصاص دهيم، اظهار كرد: آمادگي داريم اين واحدها را به صورت تفاهمات و توافقاتي دوجانبه در اختيار كميته امداد يا بنياد مسكن انقلاب اسلامي براي اجراي طرح مسكن اجتماعي قرار دهيم. عظيميان تاكيد كرد: مقرر شده تا واحدهاي مسكن مهري را كه در مراجع قضايي بوده و آنهايي كه پيشرفت‌ فيزيكي زير 30 درصد دارند كنار گذاشته شود.

 

سرمايه‌گذاري يك شركت انگليسي براي ايجاد نيروگاه خورشيدي در ايران

شركت سرمايه‌گذاري انرژي‌هاي تجديدپذير كوئركس قرار است در يك پروژه ايجاد نيروگاه خورشيدي در ايران بيش از نيم ميليارد يورو سرمايه‌گذاري كند. به گزارش رويترز، مديرعامل شركت كوئركس، سرمايه‌گذار در پروژه‌هاي انرژي‌هاي تجديدپذير، اعلام كرد: اين شركت قصد دارد بيش از نيم ميليارد يورو در ساخت يك نيروگاه خورشيدي كه ساخت آن نيمه نخست سال 2018 آغاز مي‌شود سرمايه‌گذاري كند. ظرفيت توليد برق اين نيروگاه 600 مگاوات اعلام شده و قرار است در مناطق مركزي ايران ساخته شود و در صورت اتمام پروژه اين نيروگاه ششمين نيروگاه خورشيدي در جهان خواهد بود. ديگو بياسي، مديرعامل كوئركس كه سابقه طولاني در سرمايه‌گذاري در توليد انرژي‌هاي تجديدپذير در اروپا دارد، گفت: اين شركت تصميم گرفته است كه به دنبال مجوز اين پروژه بزرگ از وزارت نيروي ايران برود. وي تاكيد كرد: اين يك پروژه ملي خواهد بود و ما از آن به صورت ويژه حمايت خواهيم كرد و به همين دليل ما تصميم گرفتيم به جاي آنكه سرمايه خود را در ايجاد نيروگاه‌هاي كوچك‌تر تقسيم كنيم با هدف توسعه روابط خود با وزارت نيروي ايران به دنبال ايجاد يك نيروگاه بزرگ باشيم. وي اميدوار است كه كليد خوردن اين پروژه بتواند به ايجاد نيروگاه‌هاي خورشيدي بزرگ‌تر در ايران منجر شود. اين شركت كه در سال 2010 تاسيس شده است تاكنون در ساخت 40 نيروگاه توليد برق از انرژي‌هاي تجديدپذير در اروپا دخيل بوده است. با سرمايه‌گذاري اين شركت در ايران نخستين‌بار خواهد بود كه كوئركس در خارج از اروپا سرمايه‌گذاري مي‌كند.
بر اساس توافق امضاشده بين كوئركس و وزارت نيروي ايران، اين شركت انگليسي مسوول ساخت، توسعه و بهره‌برداري از اين نيروگاه خواهد بود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون