• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3913 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲ مهر

وزير بهداشت: بيشترين آمار مصدومان در كشور ناشي از تصادفات و نزاع است

اعتماد| سيدحسن قاضي‌زاده هاشمي، وزير بهداشت در مراسم چهل و دومين سالگرد تاسيس اورژانس كشور، اعلام كرد: «طبق آمارها ۳۰ درصد از مردم دچار اختلالات روحي و رواني هستند كه نتيجه آن ايجاد درگيري، نزاع و خشونت در جامعه است. سال گذشته از مجموع 60 هزار ماموريت اورژانس، ۲۷ درصد به دليل نزاع و مصدوميت ناشي از آن بوده و متاسفانه نزاع دومين عامل مرگ و مير ناشي از حوادث در كشور پس از تصادفات رانندگي است. اين همه آمار بالاي مرگ و مير ناشي از تصادفات و نزاع در كشور ناشي از مسائل فرهنگي است. فرهنگ‌سازي فقط برگزاري مراسم عزاداري نيست بايد پيام اصلي سيد شهدا كه دروغ نگفتن, ريا نكردن, ظلم نكردن به ديگران و داشتن روابط صحيح با ديگران و رعايت حقوق مردم است را آموزش دهيم؛ به اين ترتيب ازميزان حوادث و نزاع‌ها نيز كم مي‌شود. وزارت بهداشت و اورژانس كشور وظيفه دارند با سرعت بخشيدن به نجات مصدومان و بيماران و افزايش تخت‌هاي بيمارستاني از ميزان مرگ و مير و نقص عضو كم كنند اما تا كجا مي‌توان با توسعه فيزيكي جلو رفت و جايگاه پيشگيري و آموزش همگاني براي كاهش حوادث كجاست؟ توسعه اورژانس كشور، كاهش زمان رسيدن اورژانس به بيمار و توسعه ناوگان كه هنر نيست. چرا بايد نزاع دومين عامل مرگ و مير در اورژانس كشور باشد؟ چرا آمار تصادفات افزايش دارد؟ همه دستگاه‌هاي فرهنگي مسوولند تا از اين اتفاقات پيشگيري شود. بايد ياد بگيريم كه دروغ نگوييم چراكه همين دروغ باعث نزاع‌هاي زيادي در جامعه مي‌شود. بايد بياموزيم كه حق مردم را نخوريم و دست بچه يتيم را بگيريم، كم‌فروشي نكنيم. اينها فرهنگ است و درس‌هايي است كه بايد از عاشورا بياموزيم بنابراين بايد پيشگيري كرد و گرنه با افزايش روز به روز اين ناوگان باز هم مشكلي حل نخواهد شد. »
همچنين پيرحسين كوليوند، رييس اورژانس كشور علاوه بر اينكه اعلام كرد تاكنون اورژانس هوايي 16 هزار نفر را از مرگ حتمي نجات داده از آماده باش اورژانس در دهه محرم خبر داد و گفت: «10 هزار نفر كمبود پرسنل داريم كه اميدواريم با كمك دولت و مجلس بتوانيم آن را جبران كنيم. به هر حال اورژانس پيش بيمارستاني و بيمارستاني يك تكليف حاكميتي هستند و بايد در زمينه تامين نيرو و آموزش مستمر آنها فعاليت كنيم.»

مقابله با مواد مخدر، نيازمند همكاري همه‌جانبه
جانشين ناجا در حاشيه سفر خود به كرمان گفت: تنها مبارزه با مواد مخدر كافي نيست؛ بلكه مقابله با اين موضوع نيازمند همكاري همه‌جانبه است. سردار اسكندر مومني با بيان اينكه استان كرمان در بحث امنيت شرايط مطلوبي را سپري مي‌كند، گفت: خوشبختانه با تلاش مضاعف پليس كرمان، اين استان با كاهش قابل توجه وقوع جرايم خشن و افزايش ۳۰ درصدي كشفيات مواد مخدر روبه رو بوده و همين مسائل سبب بهبود شاخص‌هاي امنيتي استان كرمان نسبت به سال گذشته شده است. استان كرمان در مسير ترانزيت محموله‌هاي مواد مخدر قرار دارد و سعي بر اين است تا با اشرافيت كامل بر كوير و استفاده از فناوري‌هاي جديد، كنترل دقيقي در خصوص مبارزه با مواد مخدر صورت گيرد. سردار مومني گفت: ۷۰ درصد كشفيات مواد مخدر متعلق به شرق كشور است كه استان كرمان نقش عمده‌اي در اين آمار دارد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون