• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3914 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۳ مهر

الیاس حضرتی :

اصلاحات نیروی کافی برای انتخابات 1400 دارد

الياس حضرتي، عضو هيات رييسه فراكسيون اميد در جديدترين اظهارات خود گفته است: در انتخابات آينده به نظر مي‌رسد، جريان‌هاي سياسي بيش از هر چيز ديگري بايد در گزينش افراد براي ليست‌هاي خود دقت كنند. به نظر من، در انتخابات مجلس آينده، بيش از آنكه ما به فكر آن باشيم كه اصولگرا، اصلاح‌طلب يا اعتدالي وارد مجلس شود، بايد به فكر وارد كردن افراد شاخص باشيم. 
مدير مسوول روزنامه اعتماد در گفت‌وگو با تابناك ادامه داد: جريان‌هاي سياسي بايد به فكر اين باشند كه افراد استخوان‌دار سياسي، قوي و بلندقدترين افراد جناح‌هاي فكري به مجلس راه پيدا كنند. بايد افراد جسور و كساني كه شجاعت لازم را دارند و منافع ملي را تشخيص مي‌دهند و تحليل‌هاي خوب و تفكرات خوبي دارند، وارد
 مجلس شوند. 
وي ادامه داد: متاسفانه افرادي كه سواد پارلماني بالايي دارند، در فيلترهاي گزينشي ـ چه در هيات‌هاي اجرايي و چه در هيات‌هاي نظارت ـ بر اساس سليقه‌هاي جناحي و سياسي و حتي برخي نهادهاي امنيتي كشور رد مي‌شوند. بزرگ‌ترين مشكل مجلس در حال حاضر، خالي بودن از
 افراد قوي است. 
حضرتي در ادامه افزود: سطح مجلس نسبت به مجالس اول، دوم، سوم و حتي نسبت به مجالس چهارم، پنجم و ششم به‌شدت افت كرده و اگر در دور بعد از اين هم ضعيف‌تر شود، ولو اينكه از يك جناح خاص هم باشد، نخواهد توانست بار كشور را به دوش بكشد. وي گفت: به نظر من، همه كساني كه نسبت به آتيه كشور دلسوز هستند، بايد فكري به اين حال بكنند، بايد بزرگان و زعماي قوم فكري كنند تا فيلترهاي ورودي مجلس قدري بزرگ‌تر شود و بر اساس نگاه‌هاي جناحي و سياسي تنظيم نشود و افراد مدنظر باشند و تمام كساني كه به كشور و نظام جمهوري اسلامي اعتقاد دارند، بتوانند وارد
 سيستم شوند. 
اين نماينده در خصوص كادرسازي نيروهاي اصلاح‌طلب نيز گفت: در جناح ما نيرو و كادر مناسبي وجود دارد و سال‌هاست نيروهاي ما براي اين كار آموزش ديده‌اند، اما بيش از 90 درصد آنها در فيلترهاي تاييد صلاحيت گير مي‌كنند و از چرخه رقابت خارج مي‌شوند. وي گفت: به نظر مي‌رسد، بايد تصميم اساسي در سطح عالي نظام براي جلوگيري از اين كار گرفته شود و همچنين به دور از اينكه كدام جناح در مجلس باشد، بايد سطح مجلس بالا برود و نبايد كاري كرد كه مردم فكر كنند سيستم مجلس ناكارآمد است و زمينه براي تعطيلي مجلس فراهم شود. 
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي همچنين درباره انتخابات 1400 رياست‌جمهوري نيز گفت: تاكنون بحث خاصي از سوي جناح اصلاح‌طلب در اين باره نشده و اساسا صحبت كردن راجع به اين موضوع زود است و هنوز برخي وزراي دولت انتخاب نشده و به طور كلي دولت دوازدهم كامل مستقر نشده است؛ بنابراين، بايد كمي صبر كرد، شايد دو سال ديگر راحت‌تر بتوان در اين‌باره حرف زد!
اين نماينده مجلس درباره اظهارنظر چند تن از اصلاح‌طلبان در خصوص نامزدهاي احتمالي جناح اصلاح‌طلب گفت: اينها نظريات شخصي افراد است. 
وي گفت: اصلاحات نيروهاي كافي براي حضور در انتخابات دارد و گمان نمي‌كنم، براي دور بعد بخواهد دنبال افرادي از جناح مقابل باشد، چيزي كه اصلاح‌طلبان زياد دارند، نيرو است، ولي بستگي به شرايط و مقتضيات زمان دارد كه چه تصميمي در آن زمان گرفته شود. 
وي در پايان يادآور شد: ما نيروهاي بالقوه زيادي داريم مثل آقايان جهانگيري و عارف  و ممكن است در آينده افراد ديگري نيز به اين ليست افزوده شوند. حتي شايد خود من هم(به شوخي) در آينده كانديدا شوم، ولي همه‌چيز به شرايط آن زمان بستگي دارد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون