• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3914 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۳ مهر

دادگاه

ساسان آقايي با خانواده‌اش ديدار كرد
گروه سياسي| خانواده ساسان آقايي روزنامه‌نگار بازداشتي، با حضور در زندان اوين با او ديدار كردند. او كه شب 21 مرداد ماه از سوي نيروهاي امنيتي در محل كار خود بازداشت شده بود و بعد از گذشت يك ماه از قرار بازداشتش، با تمديد دوباره آن همچنان در زندان اوين به سر مي‌برد در اين ديدار از پايان يافتن بازجويي‌هايش خبر داد. آقايي همچنين در اين ديدار از زمان صدور كيفرخواست يا تبديل قرار بازداشت و آزادي‌اش اظهار بي‌اطلاعي كرد.

جلسه رسيدگي به اتهامات صادق زيباكلام برگزار شد

گروه سياسي| نخستين جلسه دادگاه رسيدگي به اتهامات صادق زيباكلام، استاد علوم سياسي دانشگاه تهران در شعبه 1059 مجتمع قضايي كاركنان دولت برگزار شد. صادق زيباكلام پس از پايان يافتن جلسه دادگاه در گفت‌وگو با «اعتماد»، عناوين اتهامي خود در اين پرونده را اين‌گونه برشمرد: «تضعيف نظام، تبليغ عليه نظام، متهم كردن قوه قضاييه به سياسي عمل كردن و غيرمستقل بودن و عامل حكومتي». وي در ادامه با بيان اينكه وجود اين عناوين اتهامي به دليل مصاحبه با دويچه‌وله در تيرماه امسال بود، اظهار كرد: «اين مصاحبه را بعد از بازداشت حسين فريدون با اين رسانه خارجي انجام داده‌ام». اين چهره سياسي اصلاح‌طلب در ادامه با بيان اينكه اتهامات وارده را به هيچ‌وجه قبول ندارم افزود: در دفاع از خود در محضر دادگاه گفتم كه شما چند نفر را مي‌توانيد پيدا كنيد كه به اندازه من در جهت اثبات و بقاي نظام فعاليت كرده باشد. آيا كسي كه در دوران انتخابات، براي حضور مردم پاي صندوق‌هاي راي فعاليت كرده باشد، مي‌تواند مخالف نظام بوده و عليه آن تبليغ كند؟ 
زيباكلام با اشاره به دادگاهي كه دوسال پيش به اتهامات احمد توكلي رسيدگي مي‌كرد، گفت: در آن دعوا نيز قوه قضاييه به عنوان شاكي پرونده محسوب مي‌شد كه تقريبا به اتهامات اينجانب شباهت دارد اما براي ايشان دادگاهي با حضور هيات منصفه و اصحاب رسانه و به صورت علني تشكيل شد اما در خصوص بنده اين اتفاقات رخ نداد و تنها جلسه دادگاه رسيدگي من حتي بدون حضور خبرنگاران برگزار شد. وي در پايان از رفتار خوب قاضي دادگاه در رسيدگي به اتهاماتش تشكر كرد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون