• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3915 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۴ مهر

گزارش «اعتماد» از گزينه‌هاي احتمالي سرمربيگري استقلال

كلاف سردرگم

مهدي روزخوش

چهارشنبه هفته گذشته پس از تساوي استقلال در ورزشگاه آزادي برابر ذوب آهن، عليرضا منصوريان در يك نشست خبري بسيار طولاني رسما از سمت خود كناره‌گيري كرد تا تغييرات در نيمكت استقلال كليد بخورد. البته پيش از اينكه منصوريان هم كنار برود صحبت از حضور برخي مربيان خارجي مطرح بود اما با كناره‌گيري او، رسما مذاكرات با اين مربيان جدي شد ولي تا اين لحظه هيچ كدام از مربيان مطرح شده، پاسخ قطعي براي نشستن روي نيمكت استقلال نداده‌اند. عليرضا منصوريان كه با حضور سلام و صلوات فصل گذشته هدايت استقلال را بر عهده گرفت در نهايت در ميان حياكن رهاكن‌هاي هواداران آبي‌پوش ورزشگاه آزادي از سمتش كناره‌گيري كرد تا هيات‌مديره اين باشگاه تصميم بگيرند، سكان هدايت كشتي توفان‌زده استقلال را به يك مربي خارجي بدهند. با وجود اينكه از فرداي همان‌ روز و پس از قبول استعفاي مربي جوان آبي‌پوشان مذاكرات با مربيان خارجي جدي‌تر شد اما خبرهاي دريافتي حاكي از اين است كه پيش از اينكه منصوريان رسما كناره‌گيري كند، بعضي اعضاي هيات‌مديره از طريق برخي واسطه‌ها مذاكراتي را با مربيان خارجي مدنظرشان انجام داده بودند تا پس از كناره‌گيري سرمربي تيم‌شان رسما وارد مذاكره شوند. 
صبح روز پنجشنبه هفته قبل رضا افتخاري رسما اعلام كرد اين باشگاه با استعفاي عليرضا منصوريان موافقت كرده است. او همچنين در يك اظهارنظر جالب از مذاكره اين باشگاه با مربيان خارجي پرده برداشت، اما اعلام كرد گزينه اصلي باشگاه استقلال فاتح‌تريم، مربي سرشناس تركيه‌اي است. كسي كه پيش از اين روي نيمكت ميلان، فيورنتينا و همين طور گالاتاسراي تركيه نشسته بود حالا اصلي‌ترين گزينه تيم آبي‌پوش پايتخت است. اما مبلغي كه در ابتدا فاتح‌تريم براي قبول هدايت آبي‌پوشان پايتخت پيشنهاد داد نزديك به 20 ميليارد تومان براي سه سال بود. شايد از همان ابتدا قبول اين مبلغ و پرداخت آن كمي غيرطبيعي براي باشگاه استقلال باشد و به همين خاطر بود كه مذاكرات دو طرف به طول انجاميد.   البته والتر زنگا هم يكي ديگر از نام‌هايي بود كه به صورت خيلي جدي در ميان اعضاي هيات‌مديره مطرح بود. مسوولان باشگاه با والتر زنگا مذاكرات جدي را انجام دادند اما پس از اينكه عكس‌هاي غيراخلاقي از او در برخي از رسانه‌ها منتشر شد، رضا افتخاري رسما اعلام كرد او از بين گزينه‌هاي استقلال خارج شده است. 
البته هنوز به غير از نام فاتح‌تريم نام سرجيو فارياس، مربي سرشناس برزيلي هم مطرح است. او كه در كارنامه خود سابقه مربيگري سائوپائولوي برزيل و همين طور باشگاه يوونتوس را در كارنامه دارد، مذاكراتي را با باشگاه استقلال انجام داده اما با توجه به اينكه مبلغ پيشنهادي‌اش براي قبول مسووليت نيمكت استقلال بسيار بالا بود، فعلا از بين گزينه‌ها كنار گذاشته شده است. مساله مهم اين است كه حتي در صورت حضور يك مربي خارجي سرشناس روي نيمكت استقلال نبايد انتظار داشته باشيم اين تيم به همين زودي‌ها شرايطش تغيير كند و بتواند خودش را به بالاي جدول برساند چرا كه مربي خارجي نياز به زمان دارد تا بتواند شناخت كافي را از تيم و همين طور بازيكنان ايران و باشگاه‌هاي ليگ برتر به دست بياورد. قاعدتا اگر قرار به انعقاد قرارداد با يك مربي خارجي باشد، بهتر است همچون پرسپوليس كه با برانكو قرارداد بلندمدت امضا كرد استقلالي‌ها هم به دنبال انعقاد قرارداد بلندمدت با مربي مورد نظرشان باشند تا براي فصول آينده خودشان را آماده كنند.  امير سلطاني، مدير برنامه‌هاي معروف فوتبال كه پيش از اين هماهنگي‌هاي لازم ديدار استقلال و پرسپوليس را در آلمان انجام داده بود، رابط باشگاه استقلال و فاتح‌تريم است تا بلكه بتواند اين مربي ترك تبار را به تهران بياورد. در حال حاضر مديران باشگاه آخرين مبلغ پيشنهادي‌شان كه قرار است بخشي از آن از سوي وزارت ورزش پرداخت شود را از طريق همين مدير برنامه به فاتح‌تريم پيشنهاد داده‌اند و قرار است ظرف 48 ساعت آينده اين مربي ترك‌تبار به پيشنهاد استقلال پاسخ دهد. اگر پاسخ اين مربي مثبت باشد قاعدتا پس از تعطيلات پيش رو به تهران مي‌آيد تا قرارداد رسمي‌اش را با آبي‌پوشان پايتخت به امضا برساند. اگر اين جواب منفي باشد قاعدتا دوباره مديران استقلال به سمت مذاكره با سرجيو فارياس خواهند رفت. در حال حاضر هدايت تيم فوتبال استقلال را ميك مك درموت، دستيار سابق كي‌روش كه در كنار عليرضا منصوريان با اين باشگاه همكاري مي‌كرد، بر عهده دارد. او قرار است در بازي امروز اين تيم برابر سپيدرود رشت روي نيمكت بنشيند تا هدايت آبي‌پوشان پايتخت را بر عهده داشته باشد. البته در اين ميان طي يكي دو روز گذشته محمد نوازي هم در تمرين‌هاي استقلال حاضر شد و مدتي تمرين‌هاي اين تيم را زيرنظر گرفت اما كاروان استقلال بدون نوازي به رشت سفر كرد تا مديران اين باشگاه نشان دهند علاقه‌اي به حضور نوازي حتي به صورت موقت بر روي نيمكت‌شان ندارند. 
در برخي از منابع خبري هم طي چند روز گذشته نام‌هايي چون پرويز مظلومي و حسين فركي مطرح شده است. حتي در اين ميان يكي از اعضاي هيات رييسه استقلال مذاكراتي را با پرويز مظلومي، مربي سابق استقلال انجام داده تا دوباره مرد نام‌آشناي اين تيم به استقلال بازگردد. اما رضا افتخاري كه علاقه چنداني به حضور مربيان ايراني روي نيمكت استقلال نشان نداده در يك مصاحبه ديگر رسما حضور مظلومي را منتفي اعلام كرد اما با توجه به شرايط و مذاكرات پيش روي اين تيم با مربيان خارجي و البته پيشنهاداتي كه اين مربيان از نظر مالي ارايه كرده‌اند، به نظر مي‌رسد در صورت منتفي شدن حضور اين مربيان، نشستن يك مربي ايراني روي نيمكت استقلال دور از انتظار نباشد. با تمام اين شرايط بايد منتظر باشيم تا ببينيم پس از 48 ساعت آينده پاسخ قطعي فاتح‌تريم به استقلال چه خواهد بود و در ادامه آيا استقلالي‌ها روي گزينه خارجي پافشاري مي‌كنند يا دوباره نام‌هاي ايراني به عنوان گزينه اصلي مطرح خواهد شد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون