• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3919 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۱ مهر

پس از 33 سال از درگذشت هنرمند

برگزاري نمايشگاهي از آثار اصغر محمدي در گالري ويستا

گروه فرهنگ و هنر| نخستين نمايشگاه انفرادي اصغر محمدي، 33 سال پس از درگذشت او برگزار مي‌شود. نخستين نمايشگاه انفرادي اصغر محمدي روز جمعه چهاردهم مهرماه در گالري ويستا افتتاح مي‌شود تا اين گالري به مدت 10 روز پذيراي آثاري از اين هنرمند باشد كه خواهر او، سرور محمدي آنها را جمع‌آوري كرده است.
سرور محمدي با اشاره به نمايش آثار اصغر محمدي در تازه‌ترين نمايشگاه گالري ويستا توضيح داد: «از سال 63 كه برادرم فوت كرد، آثار او را با عشق نگهداري كردم زيرا اين آثار براي من به‌اندازه فرزندانم باارزش هستند اما از آن‌جايي‌كه من اصغر محمدي را يك هنرمند مردمي مي‌دانم طي اين سال‌ها سعي كردم كه همواره آثار او را در نمايشگاه‌هاي جمعي به نمايش بگذارم تا دوستدارانش بتوانند از اين آثار بهره‌مند شوند.»
اين تنها راهي است كه او توانسته ياد و خاطره اصغر محمدي را در طول اين چند دهه زنده نگه دارد: «در طول سي سالي كه از فوت برادرم مي‌گذرد، من سعي كردم كه ياد او را همواره زنده نگه دارم به همين خاطر آثار او را براي فروش ارايه نكردم اما از آنجايي‌كه نگهداري اين آثار به دلايل امنيتي براي من سخت شده است، قصد دارم كه در نخستين نمايشگاه انفرادي كه پس از فوت ناگهاني برادرم برگزار شده، اين آثار را براي فروش ارايه كنم. » نخستين نمايشگاه انفرادي از آثار اصغر محمدي در حالي برگزار مي‌شود كه پيش از اين تعدادي از آثار او در چند نمايشگاه گروهي به نمايش درآمده بود. خواهر اين هنرمند با اشاره به برگزاري اين نمايشگاه‌هاي گروهي توضيح داد: «وقتي برادرم به صورت ناگهاني در 46 سالگي درگذشت، همه ما و دوستداران ايشان با شوك بزرگي روبه‌رو شديم لذا من سعي كردم كه آثار او را با هدف زنده نگه داشتن يادش نگهداري كنم.»
او به نمايشگاه‌هاي گروهي متعددي كه با آثار اين هنرمند در طول اين سال‌ها برگزار شده اشاره مي‌كند: «در واقع اين نمايشگاه اگرچه نخستين نمايشگاه انفرادي بعد از مرگ برادرم است اما ششمين نمايشگاه گروهي او به شمار مي‌رود كه نمايشگاه در موزه هنرهاي معاصر و فرهنگسراي نياوران از جمله آنهاست. » به گفته او در اين نمايشگاه 25 اثر نقاشي و مجسمه اصغر محمدي به نمايش گذاشته خواهد شد.
اصغر محمدي، متولد 18 شهريور 1317 در بروجرد است كه ابتداي دهه چهل شمسي تحصيلات خودش را در دانشكده هنرهاي زيباي تهران شروع كرد. او پس از شركت در چهارمين دوسالانه منطقه‌اي تهران در سال 1343 در دوسالانه‌ها و نمايشگاه‌هاي بسياري ازجمله دوسالانه پاريس هم شركت كرد. اين هنرمند بعد از گرفتن ليسانس در سال 1343 در انستيتو تربيت مربيان هنري و دانشگاه‌ها به تدريس مشغول شد تا در نهايت در سال 1354 به عنوان رياست هنرستان تجسمي پسران كار خودش را شروع كند.
اصغر محمدي در سال 1356 براي ادامه تحصيل در رشته تاريخ هنر به دانشگاه سوربن پاريس رفت. برگزاري چند نمايشگاه در پاريس از ديگر فعاليت‌هاي او در طول دوران تحصيلش در مقطع دكترا بود. محمدي پس از بازگشت به ايران بار ديگر به عنوان رييس هنرستان تجسمي پسران فعاليت خودش را شروع كرد و همزمان در دانشگاه هنر نيز مشغول به تدريس شد. اين هنرمند در 18 اسفندماه سال 1363 براثر سكته قلبي درگذشت. نمايشگاه آثار اصغر محمدي روز جمعه در گالري ويستا افتتاح مي‌شود.
اين نمايشگاه تا 24 مهرماه در اين گالري به نشاني خيابان مطهري، خيابان ميرعماد، كوچه دوازدهم، شماره 11 داير است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون