• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3924 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۷ مهر

چهره‌ها- خبرها

نصرالله: مشكل امريكا با  ايران هسته‎اي نيست

«سيدحسن نصرالله» دبيركل حزب‌الله روز گذشته در مراسم هفتمين روز شهادت «علي هادي العاشق» و «محمد حسن ناصرالدين» دو تن از رزمندگان مقاومت اسلامي لبنان كه در منطقه «العين» در بقاع شمالي برگزار شد، سخنراني كرد. دبيركل حزب‌الله لبنان در سخنان خود عنوان كرد: نبايد داعش رها شود، زيرا اين گروه تكفيري وجودي سرطاني است كه براي بازگشت به لبنان برنامه‌ريزي مي‌كند. اگر داعش باقي بماند، اين بدين معناست كه مجددا حمله خواهد كرد زيرا يكي از برنامه‌هاي گروه تروريستي تكفيري داعش همين است. وي اعلام كرد كه در مناطق صحرايي سوريه در اطراف شهر «الميادين» پيشروي داشته‎ايم و بازپس گرفته خواهد شد. با قدرت هر چه تمام‌تر به دنبال پايان جنگ در منطقه «القائم» در غرب الانبار هستيم. حزب‌الله افتخار همكاري در شكست سناريوي امريكايي- سعودي را دارد و در راه آن شهيد تقديم مي‌كند. وي با تاكيد بر اينكه امريكايي‌‎ها مانع جنگ عليه داعش مي‌شوند، افزود: نيروي هوايي امريكا در برخي از مناطق سوري به ارتش سوريه و متحدان آن اجازه پيشروي نمي‌دهد. دبيركل حزب‌الله لبنان خاطرنشان كرد كه امريكا طولاني شدن عمر داعش را خواستار است و اگر دولت و ملت عراق نبود، جنگ عليه داعش سال‎ها طول مي‎كشيد. نصرالله افزود: ماموريت داعش تخريب لبنان، سوريه، عراق و نابودي ارتش‌ها و ملت‌ها است. دبيركل حزب‌الله تصريح كرد: مشكل امريكا با ايران مساله هسته‌اي نيست، بلكه مشكل امريكا با ايران خنثي كردن طرح‌هاي امريكايي- سعودي در منطقه است. ايران هرگز به دنبال سلاح هسته‎اي نبوده و اين برچسبي بوده كه امريكا و غرب از ابتدا به ايران زده‎اند. وي به تحريم‌هاي امريكا عليه حزب‌الله لبنان اشاره كرد و گفت: قانون تحريم‌هاي امريكايي در مواضع حزب‌الله لبنان در مقابله با هيمنه امريكايي در منطقه تغيير ايجاد نمي‌كند. سيد حسن نصرالله تصريح كرد: سفير عربستان در عراق گفت كه تحريم‌هاي امريكايي موضوع را حل نخواهد كرد. ثامر سبهان قدرت منطقه‌اي حزب‌الله را مي‌شناسد و اذعان مي‌دارد كه مقابله با حزب‌الله تنها با ائتلاف بين‌المللي قاطع امكان‌پذير است.

 

حمله ترامپ به رييس كميته روابط خارجي سنا

دونالد ترامپ، رييس‌جمهور امريكا روز يكشنبه به‌شدت به «باب كوركر» رييس كميته روابط خارجي سنا تاخت. وي در توييتر نوشت: «سناتور باب كوركر به من «التماس كرد» كه از او براي انتخاب مجدد در تنسي حمايت كنم. من گفتم «نه» و او هم كناره‌گيري كرد. گفت بدون تاييد من نمي‌تواند پيروز شود. كوركر سناتور باسابقه جمهوريخواه ايالت تنسي هفته گذشته اعلام كرد در انتخابات سال آينده سنا شركت نخواهد كرد. ترامپ در توييتي ديگر نوشت: «او همچنين مي‌خواست وزير خارجه شود، اما من گفتم «نه، ممنون». او تا حد زيادي باعث و باني اين توافق وحشتناك با ايران است.» وي افزود: «به عقيده من او در برابر برنامه‌هاي ما مانع‌تراشي مي‌كرد و مزاحم بود. او جرات نداشت تنها در انتخابات شركت كند.» زماني كه دولت ترامپ تشكيل شد، كوركر يكي از گزينه‌هاي جدي براي پست وزارت خارجه بود. ادعاي ترامپ در مورد نقش كوركر در توافق هسته‌اي در حالي است كه او رهبر مخالفان برجام در سنا بود و چند طرح تحريمي عليه ايران به كنگره ارايه كرده است. دليل حمله ترامپ به كوركر مشخص نيست، اما به نظر مي‌رسد توييت‌هاي وي پاسخي به اظهارات هفته گذشته اين سناتور جمهوريخواه است كه با تعريف از چند عضو كابينه ترامپ، آنها را مانع ايجاد هرج و مرج توسط رييس‌جمهور در كشور توصيف كرده بود. با اين وجود باب كروكر بلافاصله در پاسخ به دونالد ترامپ در توييتر خود نوشت: باعث شرمساري است كه كاخ سفيد تبديل شده به مهدكودك بزرگسالان. گويا امروز صبح يكي از معلمان سركار نرفته است.

 

تجمع در بارسلونا در حمايت از وحدت اسپانيا

هزاران تن از مردم در شهر بارسلونا، مركز منطقه كاتالونيا در اعتراض به اقدام دولت اين منطقه در برگزاري همه‌پرسي استقلال از اسپانيا تجمع كردند. به گزارش ايسنا و به نقل از خبرگزاري پرس‌اسوسيشن، بسياري از افراد اين تجمع در يك ميدان مركزي بارسلونا پرچم‌هاي اسپانيا و كاتالونيا را حمل مي‌كردند. صدها هزار نفر در اين تجمع در مركز شهر بارسلونا شركت كردند تا به طرح دولت جدايي‌طلب كاتالونيا به منظور اعلام استقلال اين منطقه از اسپانيا اعتراض كنند. اين تظاهرات بزرگ‌ترين تظاهرات در حمايت از اتحاد در كاتالونيا از زمان ظهور جنبش جدايي‌طلبي در اين منطقه واقع شده در شمال شرق اسپانيا محسوب مي‌شود. پليس بارسلونا اعلام كرده كه بالغ بر 350 هزار نفر در اين تظاهرات شركت كرده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون