• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3927 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۰ مهر

خبر كوتاه

صالحي: اولويت با حوزه تجسمي است

سيدعباس صالحي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پاسخ به اين سوال كه در دوره‌ جديد وزارت ارشاد، چه برنامه‌اي براي به‌روز رساني سيستم حريق و تهويه‌ گنجينه‌ موزه‌ هنرهاي معاصر تهران در نظر گرفته شده و آيا بودجه‌ خاصي به آن تخصيص داده‌ شده يا خير، گفت: حفاظت و صيانت از گنجينه‌ موزه هنرهاي معاصر تهران و اينكه شرايط مطلوب‌تري نسبت به گذشته پيدا كند، مورد توجه اين دوره خواهد بود. اين گنجينه، يكي از مراكزِ مهم ما، براي آثار نفيس هنري در كشور است و ما تلاش مي‌كنيم ان‌شاءالله شرايطي كه در موزه وجود دارد، شرايط بهتري از نظر حفاظت و صيانت از آثار آن باشد. وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره خريدِ چند اثر ازسوي معاونت هنري وزارت ارشاد از حراجي تهران، گفت: در اين دوره، حتما اولويت‌گذاري در تخصيص بودجه وزارت ارشاد در ارتباط با بحثِ كل حوزه‌هاي وزارت ارشاد، ازجمله حوزه هنرهاي تجسمي و موزه، اتفاق خواهد افتاد تا خريد اثر. همچنين در دوره‌ جديد، ما يك نظام روشن‌‌تر و شفاف‌تري را در اولويت‌بندي هزينه‌ها خواهيم داشت، و طبعا هر كاري از سوي ما استدلا‌ل‌هاي خودش را خواهد داشت تا مشخص شود چرا بودجه‌اي در جايي از ارشاد و چگونه مصرف شده است؛ نه در جايي ديگر. ايلنا

دهقان و قاسمخاني، داوران استندآپ كمدي پرشيانا

مهراب قاسمخاني و شقايق دهقان به عنوان داوران بخش استندآپ كمدي جشنواره هنري پارسي‌زبانان اروپا انتخاب شدند. شركت‌كنندگان اين بخش حداكثر 5 اثر از كارهاي‌شان را در بازه زماني 2 دقيقه‌اي از طريق تلفن همراه ضبط و به جشنواره ارسال مي‌كنند. در بخش استندآپ كمدي پس از داوري 20 نفر منتخب براي حضور در بخش آموزش و اجرا در شهر پاريس دعوت مي‌شوند. ثبت نام حضور در اين رويداد هنري از 14 مهر آغاز و تا 29 مهرماه ادامه دارد. نخستين جشنواره هنري پارسي‌زبانان اروپا ژانويه سال ۲۰۱۸ ميلادي در پاريس برگزار مي‌شود و انجمن فرهنگي پرشيانا كه يك انجمن متشكل از فارسي زبان‌هاي ايراني، تاجيك و افغان است و در زمينه فرهنگ و هنر فارسي زبان‌ها فعاليت مي‌كند مجري برگزاري اين رويداد هنري است.

آخرين اثر «داوينچي» در انتظار حراج ۱۰۰ ميليون دلاري

آخرين اثر به جامانده از لئوناردو داوينچي در دست مجموعه‌داران شخصي و يكي از ۲۰ اثر به جا مانده از اين نقاش نامدار ايتاليايي به زودي در حراجي كريستيز به فروش خواهد رفت. بر اساس پيش‌بيني‌ها، اين نقاشي معروف از چهره حضرت مسيح(ع) كه به سال ۱۵۰۰ ميلادي بازمي‌گردد، در حراجي 15 نوامبرِ كريستيز با قيمت ۱۰۰ ميليون دلار به فروش خواهد رفت تا يكي از ارزشمندترين آثار هنري نام گيرد كه تاكنون در يك حراجي به فروش رفته است. «آلن وينترميوت»، متخصص ارشد حراجي كريستيز در حوزه نقاشان استاد بزرگ معتقد است، اين نقاشي يكي از بزرگ‌ترين كشفيات آثار هنري است كه گاهي از آن به عنوان نسخه مذكر «مونا ليزا» ياد مي‌شود و سال‌ها بود كه گمان مي‌شد گم شده يا از بين رفته است. در اين نقاشي حضرت مسيح (ع) با لباسي آبي با نوارهاي قرمز و در حالي كه گوي بلوريني در دست دارد به تصوير كشيده شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون