• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3937 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲ آبان

از هابرماس تا زيبايي‌شناسي امر روزمره

بسياري از كساني كه در ايران به نحوي از انحا كار فلسفي مي‌كنند و با فضاي مجازي اينترنت نيز بيگانه نيستند نام دانشنامه استنفورد را شنيده‌اند و چه بسا از اين مجموعه كم‌نظير نيز بهره برده باشند. اين مجموعه كه به همت انتشارات ققنوس به تدريج در حال انتشار است تاكنون نزديك به هشتاد جلد آن ترجمه و منتشر  شده است.
 اين مجموعه در واقع گزيده‌اي از مدخل‌هاي دانشنامه استنفورد است با هدف گستردن دامنه تاثير آن و فراهم كردن امكان دسترسي هرچه بيشتر خوانندگان فارسي‌زبان به مقالات راهگشايي كه در اين مجموعه آمده است. با توجه به ويژگي‌هاي دانشنامه استنفورد شايد بي‌راه نباشد كه بگوييم براي كسي كه مي‌خواهد نخستين بار با مساله يا مبحثي در فلسفه آشنا شود يا شناخت بهتري از آن حاصل كند، يكي از گزينه‌هاي مناسب اين است كه كار را با خواندن مدخل يا مدخل‌هاي مربوط به آن در اين دانشنامه آغاز كند.
به تازگي دو جلد ديگر از اين مجموعه منتشر و روانه بازار كتاب شده است. «زيبايي‌شناسي امر روزمره» نوشته يوريكو سايتو با ترجمه كاوه بهبهاني و همچنين «يورگن هابرماس» نوشته جيمز بومن و ويليام رگ با ترجمه وحيد غلامي‌پور فرد آخرين مجلدات اين مجموعه پر رونق هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون