• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3938 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۳ آبان

رونالدو اختلافش را با مسي بيشتر كرد

كريستيانو مرد سال 2017

دوشنبه شب لندن پايتخت فوتبال دنيا بود. جايي كه قرار بود بهترين بازيكن دنيا انتخاب شود. از سال گذشته، فيفا تصميم گرفت طبق روال گذشته، به صورت جداگانه مراسم The Best  را برگزار كند و طي آن، برترين‌هاي فوتبال در يك سال گذشته را معرفي كند. مراسمي كه بين سال‌هاي 2010 تا 2016 با جايزه توپ طلاي مجله فرانس فوتبال ادغام شده بود اما حالا دوباره هويتي جداگانه دارد. رونالدو براي دومين بار پياپي اين جايزه را كسب كرد. بالاتر از مسي و نيمار. نكته جالب اين بود كه ستاره پرتغالي توانست 16/43 درصد آرا را كه متشكل از راي بازيكنان ملي، مربيان ملي، خبرنگاران و هواداران بود به خود اختصاص دهد. مسي اما تنها 25/19 درصد آرا را به خود اختصاص داد. اين درحالي بود كه سال گذشته، اختلاف اين دو بسيار كمتر بود؛ رونالدو 54/34 درصد آرا را داشت و مسي 42/26 درصد. اين يعني اختلاف رونالدو حالا با مسي خيلي بيشتر از گذشته شده.
در اين مراسم جايزه پوشكاش (بهترين گل) اهدا شد به اليويه ژيرو، مهاجم فرانسوي كه يك گل اصطلاحا عقرب‌شكل را به ثمر رسانده بود. او در صحبت‌هايش بعد از دريافت اين جايزه، اين جايزه را به پدرش تقديم كرد. جايزه بازي جوانمردانه هم به فرانسيس كونه رسيد كه در يك مسابقه، جان دروازه‌بان حريف را نجات داد. ليكار مرتنس از هلند هم بهترين بازيكن زن دنيا شد. جايزه بهترين مربي فوتبال زنان هم به سارينا ويخمن، سرمربي تيم ملي زنان هلند رسيد. طرفداران باشگاه سلتيك اسكلاتلند هم جايزه مخصوص هواداري را دريافت كردند. آنها هميشه پرشور هستند و اين جايزه به نوعي حق‌شان بود.
جايزه بهترين دروازبان سال هم به جيان‌لوييجي بوفون رسيد. او با 22/42 درصد آرا اول شد و كيلور ناواس با 32/32 درصد آرا، به رتبه دوم رسيد. نوير هم چيزي حدود 10 درصد آرا را كسب كرد.
زين‌الدين زيدان كه در اين يك سال و نيم در رئال‌مارديد به همه افتخارات ممكن رسيده، جايزه سرمربي برتر سال 2017 را دريافت كرد. اختلاف او با كونته، نفر دوم مربيان هم جالب توجه بود؛ سرمربي فرانسوي 22/46 درصد آرا را داشت و كونته تنها 62/11 درصد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون