• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3940 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۶ آبان

در مقابل ستم‌ها و كجروي‌ها سكوت نمي‌كرد

عليرضا زرگر، دبير جايزه مهرگان ادب نيز به مناسبت درگذشت علي‌اشرف درويشيان متني با عنوان «در سوگ علي‌اشرف درويشيان» منتشر كرد.
مدير جايزه مهرگان ادب درگذشت اين نويسنده برجسته را از سوي خود، هيأت داوران و دبيرخانه جايزه مهرگان به خانواده درويشيان و جامعه ادبي ايران تسليت گفت و در نوشتار كوتاهي از قلم موثر و صفات انساني علي‌اشرف درويشيان تجليل كرده است.
عليرضا زرگر در نوشتار خود آورده است: «در آذرماه ١٣٨٦ هيأت داوران مهرگان ادب به اتفاق آرا تنديس جايزه مهرگان «يك عمر تلاش در عرصه نوشتن» را به علي‌اشرف درويشيان نويسنده و پژوهشگر فرهنگ عامه اهدا كرد.»
زرگر با انتشار بخش‌هايي از بيانيه 10 سال پيش هيأت داوران مهرگان ادب (آذر‌ماه ١٣٨٦) نوشته است:
«بي‌ترديد ادبيات ايران يكي از چهره‌هاي شجاع، شريف و خستگي‌ناپذير خود را از دست داد، انسان بزرگي كه هر‌چند بيماري سختي در يك دهه اخير تن او را رنجور و ناتوان كرده بود اما وجودش همواره مايه دلگرمي و اميد نويسندگان بود. نخستين كتاب درويشيان مجموعه داستان «از اين ولايت» كه در دهه چهل منتشر شد حضور نويسنده‌اي توانا را نويد داد كه از غم‌ها و رنج‌هاي انساني بر مي‌آشفت و در مقابل ستم‌ها و كجروي‌ها سكوت نمي‌كرد، درويشيان از سرسخت‌ترين مخالفان سانسور در ايران بود .

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون