• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3942 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۸ آبان

كمك دولت به سرخابي‌ها

صادق درودگر

1- ما چندبار بايد سياست‌هاي‌مان را تكرار كنيم و درباره موضوعات مسجل بحث نكنيم؟ حق پخش تلويزيوني حق قانوني، شرعي و عرفي فوتبال است. خداوند در قرآن فرموده است هركسي هر كاري مي‌كند متعلق به خودش است. در حال حاضر فوتبال براي صدا و سيما هزاران ميليارد تومان درآمد دارد. كشور ما بر اساس قانون پيش مي‌رود و آنچه مصوب شده است بايد اجرايي شود. رييس‌جمهوري قراردادي را اعلام و تنظيم كرده است و حتي يك مورد پرداختي براي حق پخش تلويزيوني صورت گرفته است. اين يعني اينكه صدا و سيما خودش اين حق را قبول كرده است پس بايد به آن تمكين كند. نبايد كاري كنيم كه خارج از مرزهاي ايران براي‌مان تصميم بگيرند. اگر صدا و سيما اين موضوع را جدي نگيرد و به گوش مسوولان فيفا و كنفدراسيون فوتبال آسيا برسد، ايمان داشته باشيد از بازي‌هاي ملي و بين‌المللي محروم‌مان مي‌كنند.
2- صدا و سيما چون دوربين و ميكروفن دارد نبايد خواسته‌هايش را به فوتبال تحميل كند. شخصا از مهدي تاج رييس فدراسيون فوتبال و حيدر بهاروند رييس سازمان ليگ خواستم قاطعانه نسبت به حق پخش اقدام كنند. اگر باشگاه‌هاي ما اينقدر بدهكار هستند، يكي از دلايل اصلي آن ندادن حق پخش است. مثل اين مي‌ماند كه دست و پاي يك نفر را ببنديد و بگوييد شنا كن. حق پخش تلويزيوني را نمي‌دهند و بعد از باشگاه‌ها مي‌خواهند بدهي‌هاي‌شان را پرداخت كنند. حق پخش تلويزيوني در اسپانيا چيزي در حدود ۹۷۳ ميليون يورو بوده است، وقتي اين پول بين باشگاه‌ها تقسيم مي‌شود، آنها امكان نفس كشيدن پيدا مي‌كنند. الان حق پخش تلويزيوني فوتبال ما بايد بالغ بر ۴۰۰ ميليارد تومان باشد كه اگر تحقق يابد حتي مي‌توانيم تيم‌هاي ليگ دسته اولي را هم پوشش بدهيم. صدا و سيما علاوه بر پخش زنده و برنامه‌هاي توليدي، سامانه‌هايي را طراحي كرده است كه از طريق آن درآمدهاي چشمگيري دارد. به هر حال اگر تعامل با فوتبال صورت بگيرد، مي‌توانيم برنامه‌هاي ديگري را هم بسازيم.
3- درباره مهلت اندك باقيمانده پرسپوليس، تراكتورسازي، استقلال و نفت تهران براي ارايه مدارك‌شان و حذف نشدن از ليگ قهرمانان آسيا، بايد بگويم هيچ راهي به جز پرداخت بدهي‌ها و ارايه مدارك نيست. تازه فدراسيون فوتبال دو بار توانسته از كنفدراسيون فوتبال آسيا فرصت بگيرد. يكسري الزامات وجود دارد كه دست سازمان ليگ هم نيست. مطمئنا بدهي اين دو باشگاه از طريق وزارت ورزش به اطلاع دولت مي‌رسد و از دولت پيگيري مي‌شود. درباره باشگاه نفت اطلاعات خاصي ندارم.
*عضو هيات رييسه سازمان ليگ فوتبال

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون