• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3944 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۰ آبان

روند خردمندانه فراكسيون اميد در قبال وزير علوم

محمدرضا تابش*

در پاسخ به انتقاداتي كه به موضع «سكوت» فراكسيون اميد در جريان راي اعتماد به منصور غلامي، وزير علوم مطرح مي‌شود لازم است نكاتي را بيان كنم. فراكسيون اميد در جريان بررسي صلاحيت دكتر غلامي يك كارگروه و كميته‌اي را مشخص كرد.
افراد معتمد جامعه فرهنگي و دانشگاهي و همين‌طور آقايان داود محمدي، صادقي و يك جمع ديگري مسووليت پيدا كردند و در اين كميته با اصلاح‌طلباني كه موافق دكتر غلامي بوده و نام‌آور هستند مثل آقاي فرجي‌دانا و همين‌طور با تشكل‌هاي دانشجويي و اساتيد دانشگاه‌ها گفت‌وگو كرده و گزارشي را ارايه كردند. بعد هم برداشت خودشان را در جلسه صبح يكشنبه و پيش از آغاز راي اعتماد عنوان كردند. در جلسه
 فراكسيون هم مخالفان آقاي غلامي خيلي پرحرارت صحبت كردند و هم موافقان صحبت‌هاي خود را مطرح كردند. در آخر هم راي‌گيري كرديم و به اين نتيجه رسيديم.
واقعيت اين است كه ما براي خوشايند طيف و طبقه‌اي نمي‌توانيم كار رسمي و مهم خود را تحت‌الشعاع قرار دهيم. ما در اين مدت صحبت‌هاي همه را گوش كرديم و نشست‌هاي مختلفي داشتيم. موافق و مخالف به تعداد زياد صحبت كردند و راي‌گيري هم انجام شد. اين يك تصميم آزادانه و با منطق دموكراسي بود. برخي به ما مي‌گويند فراكسيون اميد در اين مورد دچار انفعال شده است. بنده روند منفعلانه را نمي‌پذيرم.
اتفاقا روند خردمندانه بود. ما حمايت انتقادي از دولت داريم. در هر صورت بزرگ‌ترين پشتيبان و حامي دكتر روحاني، فراكسيون اميد بوده است. تلقي
جامعه هم همين است. ما به عنوان فراكسيون اميد نقدهايي داريم و رو در رو در جلسات آنها را مطرح مي‌كنيم.
هر چند مردم از همه اينها خبر ندارند. به هر حال ما هم حامي دولت هستيم و هم در عين حال آدم‌هاي منتقدي هستيم و بدون تعارف انتقادات خود را هم مطرح مي‌كنيم. واقعيت اين بود كه در روند معرفي وزرا هم مشورت‌هايي ارايه شد و هم رييس‌جمهور معذوريت‌هايي داشته‌اند. ما مي‌دانيم دانشگاه‌ها به عنوان قطب بانشاط و موثر در جامعه بسيار مهم و تاثيرگذار هستند.
ما همه اين مسائل و موضوعات را در نظر گرفتيم و به تصميمي رسيديم كه نه منفعلانه بود و نه در جهت حمايت صرف از دولت. دكتر غلامي عضو انجمن اسلامي مدرسين است.
*‌ نماينده مردم اردكان در مجلس شوراي اسلامي

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون