• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3946 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۱۳ آبان

دومين ديدار دبيركل حزب‌الله لبنان با مقامات ايراني در سه ماه گذشته

ولايتي با سيدحسن نصرالله ملاقات كرد

علي‌اكبر ولايتي، مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل كه به لبنان رفته است تا در اختتاميه اجلاس اتحاد علماي مقاومت شركت كند، روز گذشته در ادامه برنامه‌هاي خود با سيدحسن نصرالله، دبيركل حزب‌الله ديدار و گفت‌وگو كرد. ولايتي دومين مقام مسوول ايراني است كه طي ماه‌هاي گذشته به لبنان سفر كرده و در ديدار با سيدحسن نصرالله مسائل منطقه را مورد بررسي قرار داده است. حسين جابري‌انصاري، معاون عربي ـ آفريقاي وزير امور خارجه نيز 31 مرداد در سفر به لبنان با نصرالله ديدار كرده بود.
ولايتي پيش از ملاقات با نصرالله، در كاخ نخست‌وزيري لبنان با سعد الحريري ديدار كرده و پيروزي‌هاي به دست آمده در منطقه را نويدبخش نابودي جريانات افراطي و تكفيري دانسته بود.
او با اشاره به تحولات منطقه و پيروزي‌هاي به دست آمده از سوي محور مقاومت افزود: «پيروزي محور مقاومت، پيروزي همه ما است و در اين زمينه از پيروزي‌هايي كه در برهه اخير در لبنان در برابر گروه‌هاي تروريستي حاصل شده است، ستايش مي‌كنيم.»
حمايت ايران از محور مقاومت و ارتباط صميمانه با حزب‌الله مساله پنهاني نيست و مقامات ايراني بارها به بهانه‌هاي مختلف در اين باره سخن گفته‌اند. از همين رو ولايتي در ديدار با نخست وزير لبنان نيز يك بار ديگر تاكيد كرد كه ايران از ثبات لبنان و دولت آن حمايت و از استقلال آن استقبال مي‌كند. وي همچنين پيروزي‌هاي لبنان عليه تروريسم را پيروزي همه منطقه دانست و گفت: « تروريست‌ها و جريانات افراطي و تكفيري در منطقه مورد حمايت امريكا، صهيونيست‌ها و برخي از كشورهاي منطقه هستند كه ثبات و امنيت و استقلال و وحدت كشورهاي منطقه را نمي‌خواهند و اين پيروزي‌ها نويدبخش پيروزي كامل بر اين جريانات و حاميان آنان خواهد بود.»
هدف اصلي مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل از سفر به لبنان شركت در اجلاس اتحاديه علماي مقاومت بود. اين دومين نشست سراسري اين اتحاديه است كه چهارشنبه و پنجشنبه گذشته همزمان با يكصدمين سالگرد صدور بيانيه بالفور – بيانيه بالفور نامه‌اي تاريخي است كه آرتور جيمز بالفور وزيرخارجه وقت بريتانيا دوم نوامبر ۱۹۱۷ ميلادي خطاب به والتر روتشيلد عضو يهودي‌تبار مجلس عوام انگلستان نوشت و با ايجاد خانه ملي براي يهوديان در سرزمين فلسطين موافقت كرد- در بيروت برگزار شد.
پيش‌تر و در روز چهارشنبه مقام معظم رهبري در پيامي به رييس اتحاديه جهاني علماي مقاومت به‌مناسبت برگزاري كنگره اين اتحاديه، تاكيد كردند: وعده الهي، نصرت قطعي در مبارزه با رژيم صهيونيستي است.
مشاور ايشان در امور بين‌الملل نيز ديروز در اختتاميه اجلاس مذكور شركت كرد و گفت: «برخي كشورهاي منطقه با وقاحت در حال عادي‌سازي روابط با اسراييل غاصب هستند.»
وي همچنين آغاز اين اجلاس با پيام رهبري را نشانه ميزان اهميتي كه مقام معظم رهبري به مساله فلسطين مي‌دهند، دانست و افزود: «معناي اينكه مجموعه‌اي از علماي بزرگ جهان اسلام اينجا جمع شوند، اين است كه راه آزادي فلسطين مقاومت است نه سازش.»
ولايتي تاكيد كرد: «با رهنمودهاي رهبري، فلسطين هميشه مساله اول جهان اسلام بوده و خواهد بود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون