• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3951 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۲۰ آبان

سلامت

آيت‌الله ري‌شهري: نبايد درمان بيماران را به اسم اسلام انجام داد

تسنيم| توليت آستان حضرت عبدالعظيم الحسني(ع) با اشاره به اينكه نبايد درمان بيماران به اسم اسلام انجام شود، بر برخورد با مدعيان دروغين طب سنتي كه اين علم را با خرافات و جن‌گيري آلوده‌اند، تاكيد كرد.
آيت‌الله محمدي ري‌شهري در ديدار با مشاور وزير بهداشت و مديركل دفتر طب ايراني وزارت بهداشت، رييس انجمن علمي طب ايراني و اعضاي كارگروه نظام سلامت در اسلام دفتر طب ايراني وزارت بهداشت گفت: «اين بيان كه گفته شود يك نظام كامل طبي از تشخيص تا درمان با عنوان طب اسلامي داريم، صحيح نيست اما اگر منظور اين باشد كه رواياتي داريم كه با كمك آنها مي‌توان چارچوب مسائل طبي را از نظر اسلام تبيين كرد، حرف درستي است. تمام مكاتب طبي بايد به‌صورت علمي و آزمايشگاهي مورد بررسي قرار گيرند، وزارت بهداشت هم بايد با مدعيان دروغين طب سنتي كه اين علم را با خرافات و جن‌گيري آلوده‌اند، برخورد كند، نام اين طب بايد طب سنتي باشد نه طب اسلامي و نبايد درمان بيماران به اسم اسلام انجام شود كه اگر كسي نتيجه‌اي نگرفت، به نام دين تمام شود.»

 

آخرين آمار از شيوع ايذر ميان كودكان كار و خيابان

ايسنا: فريد براتي سده؛ رييس مركز توسعه، پيشگيري و درمان اعتياد سازمان بهزيستي كشور گفت: «خدمات پيشگيري از ايدز به 7910 كودك كار و خيابان و كودكان در معرض آسيب در سه استان تهران، خراسان رضوي و فارس در 6 ماه نخست سال جاري ارايه شد. از 3743 نفر از اين كودكان آزمايش ايدز گرفته شده و آزمايش ايدز 14 نفر از اين كودكان مثبت بوده و 16 نفر از اين كودكان نيز به بيماري‌هاي مقاربتي مبتلا بوده‌اند. كودكان اچ‌آي‌‌وي مثبت، توسط اين مركز ارجاع شده‌اند اما براي ادامه مراحل درمان به مراكز تخصصي مراجعه نكرده‌اند و بايد سازوكاري براي پيگيري فرآيند پس از تشخيص، پيش‌بيني شود.»


ديوان عدالت اداري: معطر كردن انواع مواد دخاني ممنوع است
صدا و سيما| هيات عمومي ديوان عدالت اداري بر ممنوعيت هرگونه اقدام مبني بر معطر كردن مواد دخاني كه موجب تبليغ و ترويج استفاده از محصولات دخاني مي‌شود، تاكيد كرد. اين هيات اعلام كرده است: «با عنايت به اينكه استفاده از شكل و كاربرد عطر و طعم انواع مواد دخاني در توليد محصولات خوراكي يا استفاده از عطر و طعم محصولات خوراكي در توليد مواد دخاني از مصاديق تشويق و تحريك استعمال دخانيات است، بنابراين ممنوعيت آن از اختيارات ستاد كشوري كنترل دخانيات است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون