• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3953 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۲ آبان

عقبگرد ۵۰ واحدي شاخص كل بورس

معامله‌گران بورس تهران در حالي معاملاتي متعادل و كم‌حجم را نظاره‌گر بودند كه به نظر مي‌رسد همزمان با حمايت حقوقي‌ها از گروه فلزات اساسي فردا روزي پرتقاضا براي اين گروه باشد. شاخص كل قيمت و بازده نقدي بورس اوراق بهادار تهران (تدپيكس) در پايان معاملات روز گذشته يكشنبه با كاهش 50 واحدي روي رقم 87 هزار و 744 واحد ايستاد. شاخص كل هم‌‌وزن اما با كاهش 19واحدي عدد 17 هزار و 512 واحد را به نمايش گذاشت. شاخص سهام آزاد شناور نيز با كاهش 114 واحدي به رقم 94 هزار و 419 واحد دست يافت. شاخص بازار اول اما در حالي با كاهش 43 واحدي به رقم 61 هزار و 294 واحد دست يافت كه شاخص بازار دوم با كاهش 68 واحدي عدد 192 هزار و 316 واحد را به نمايش گذاشت. همچنين شاخص كل فرابورس (آيفكس) نيز با افزايش 6 واحدي روي رقم 989 واحد ايستاد.
ديروز معاملات سهام در نماد پالايش نفت اصفهان با 22 واحد، گروه مپنا با 21 واحد و هلدينگ پتروشيمي خليج‌فارس با 15 واحد افزايش بيشترين تاثير مثبت را بر محاسبه شاخص كل بورس به نام خود ثبت كردند. در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتي گروه سايپا با 27 واحد، ملي صنايع مس ايران با 18 واحد و پتروشيمي‌مبين با 13 واحد كاهش، بيشترين تاثير منفي را در برآورد اين نماگر به دوش كشيدند.
به گزارش فارس، ارزش كل معاملات روز گذشته بورس تهران در حالي به بيش از 130 ميليارد تومان نمايش داده شد كه ناشي از دست به دست شدن بيش از 516 ميليون سهم و اوراق مالي قابل معامله طي 48 هزار و 547 نوبت داد و ستد بود. نماد معاملاتي شركت‌هاي موتوژن، پاكسان از سوي ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتي شركت‌هاي زرين معدن آسيا، سرمايه‌گذاري جامي و حق تقدم خريد سهام سرمايه‌گذاري توسعه شهري توس‌گستر بازگشايي شدند.
در بازار 2 بورس تهران كه به معاملات درون‌گروهي سهامداران عمده اختصاص دارد 30‌ميليون سهم بازار سهام به ارزش كمتر از 6‌ميليارد تومان كد به كد شد. در نماد پالايش نفت اصفهان نيز 15 ميليون سهم به ارزش بيش از 5 ميليارد تومان كد به كد شد.
همچنين 12 ميليون سهم ملي صنايع مس ايران به ارزش بيش از 2 ميليارد تومان با معاملات انتقالي از سوي سهامدار عمده همراه شد و در پالايش نفت تهران نيز 5/9 ميليون سهم به ارزش 5/3 ميليارد تومان كد به كد
شد.
در فولاد مباركه اصفهان اما 7 ميليون سهم به ارزش 5/1 ميليارد تومان با معاملات كد به كد همراه بود.
همين وضعيت در سرمايه‌گذاري دارويي تامين با كد به كد شدن 5 ميليون سهم به ارزش 5/2 ميليارد تومان تكرار شد. همچنين 5 ميليون سهم گروه مپنا به ارزش كمتر از 4 ميليارد تومان با معاملات انتقالي از سوي سهامدار عمده روبه‌رو شد. اندكي بيش از 5 ميليون سهم پتروشيمي مبين به ارزش بيش از 2 ميليارد تومان با معاملات انتقالي مواجه بود. در عين حال 5 ميليون واحد سرمايه‌گذاري صندوق قابل معامله امين يكم فردا به ارزش 500 ميليون تومان كد به كد شد و درنهايت اندكي بيش از 4 ميليون سهم پالايش نفت بندرعباس به ارزش 5/2 ميليارد تومان با معاملات كد به كد از سوي سهامدار عمده
مواجه شد.
بورس تهران در حالي معاملاتي كم‌حجم و متعادل را در اغلب نمادهاي معاملاتي به نظاره نشست كه خريد سهام در تالار شيشه‌اي اين روزها از مد افتاده است، جداي از معاملات كد به كد و درون‌گروهي حاميان نظارتي بازار سهام در صندوق‌هاي توسعه و تثبيت بازار سرمايه، بررسي وضعيت كنوني تالار شيشه‌اي نشان مي‌دهد كه اغلب معامله‌گران در انتظار پديدار شدن روزنه‌اي از دورنماي اقتصاد سياسي ايران، نيم‌نگاهي به دخل و خرج دولت در بودجه سال آينده دارد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون