• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3953 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۲ آبان

پايان كلاهبرداري با تصادفات ساختگي

گروه حوادث| دستگيري 13عضو يك گروه كلاهبرداري از شركت‌هاي بيمه از طريق صحنه‌سازي تصادف ساختگي، نام تهران و كاشان را در ميان شهرهايي كه اين نوع كلاهبرداري در آن اتفاق افتاده برجسته‌تر كرده است. بررسي اخبار مشابه نشان مي‌دهد در سال جاري دست‌كم 6 گروه كلاهبرداري از طريق تصادف ساختگي به دام پليس افتاده‌اند كه از اين تعداد 3گروه در استان‌هاي تهران و اصفهان فعاليت مي‌كردند.
براساس گزارش مركز اطلاع‌رساني پليس آگاهي تهران و در تازه‌ترين عمليات شناسايي كلاهبرداري از طريق صحنه‌سازي تصادف، كارآگاهان اداره سيزدهم پليس آگاهي موفق شدند گروهي 13نفره را به دام اندازند كه تاكنون 2 ميليارد و 500 ميليون تومان به شركت‌هاي بيمه خسارت زده‌اند.
سرهنگ حميدرضا ياراحمدي، سرپرست پليس آگاهي تهران بزرگ، در اين باره گفته است: با بررسي اسناد و مدارك به دست آمده از متهمان و با دعوت از شركت‌هاي مختلف بيمه و شناسايي پرونده‌هاي تشكيل شده از سوي متهمان در اين شركت‌ها، تاكنون بيش از ۲۵ فقره از تصادفات جرحي ساختگي و متعلق به اين گروه از متهمان شناسايي شده است
سرپرست پليس آگاهي تهران همچنين افزوده است: برآورد ارزش مالي اوليه در اين تعداد پرونده شناسايي شده به بيش از دو ميليارد و ۵۰۰ ميليون تومان رسيده و تحقيقات جهت شناسايي ديگر جرايم ارتكابي متهمان همچنان در دستور كار اداره سيزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دارد.
كارآگاهان پليس تهران وقتي رد اين گروه را زدند كه ۱۸ شهريور ماه امسال فردي با مراجعه به شعبه پنجم بازپرسي دادسراي ناحيه ۱۶ تهران قصد دريافت راي دادسرا براي دريافت ديه از بيمه در يك پرونده تصادف جرحي در اتوبان آزادگان را داشت. در پي اين درخواست بازپرس قاضي‌زاده با مطالعه محتويات پرونده و اظهارات اين شخص، متوجه برخي تناقضات شده 3 متهم در مرحله اول دستگير و بررسي‌هاي تخصصي در دايره سيزدهم پليس آگاهي درباره آنها آغاز شد.
متهمان اين پرونده با جعل برگه‌هاي پزشكي قانوني و ايجاد تصادفات ساختگي جرحي اقدام به دريافت ديه و خسارت از شركت‌هاي بيمه كرده بودند. كارآگاهان دريافتند كه اين افراد با خريد مدارك هويتي افراد معتاد اقدام به جعل هويت كرده و با معرفي آنها به عنوان شاكي از بيمه پول دريافت مي‌كردند. يكي از متهماني كه در پرونده اخير دستگير شده قصد داشت با شكستگي ساختگي در استخوان‌هاي بدنش 39 ميليون تومان پول دريافت كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون