• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3953 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۲ آبان

لرزش بزرگ

گروه حوادث| هنوز ساعت به 10 شب نرسيده بود كه پست‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي خبر از وقوع زمين‌لرزه مي‌داد و كاربران از همديگر مي‌پرسيدند آيا شما هم زلزله را حس كرديد؟ ديري نپاييد كه نخستين گزارش در توييتربه نقل از مركز زلزله‌نگاري امريكا وقوع زلزله‌اي به بزرگاي 2/7 (هفت مميز دو دهم) در مقياس ريشتر را خبر مي‌داد كه در محدوده سليمانيه عراق ثبت شده بود. در همين لحظات كه هنوز ساعت به 10 شب نرسيده بود وب‌سايت مركز لرزه‌نگاري كشوري وابسته به مركز ژئوفيزيك دانشگاه تهران غيرفعال شد زيرا تعداد كاربراني كه براي كسب اطلاع به آن مراجعه كرده بودند موجب مختل شدن اين سايت شد. كانال‌هاي تلگرامي و كاربران آن از ترس شهروندان در كرمانشاه، ايلام، اهواز و حتي شيراز خبردادند. در همين حال مركز لرزه‌نگاري كشوري وابسته به مركز ژئوفيزيك دانشگاه تهران چند زلزله را ثبت كرده بود كه بزرگ‌ترين آنها مربوط به ساعت 21 و 48 دقيقه بود با بزرگاي 7 مميز 3 دهم در مقياس ريشتر در نزديكي محلي به نام «ازگله» در استان كرمانشاه. حد فاصل اين زلزله 4 كيلومتري ازگله، 34 كيلومتري تازه آباد استان كرمانشاه و 39 كيلومتري حلبچه، عراق گزارش شده است.
پس از اين در ساعت 21 و 59 دقيقه زلزله ديگري به بزرگاي 4 مميز 6دهم در مقياس ريشتر ثبت شد. افشين عبداللهي، از شهروندان كرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار اعتماد گفت: گرچه به مدت 5 دقيقه برق شهر كرمانشاه قطع شد اما محله‌هايي چون ابوذر و ميدان شهدا در ساعت 10 دوباره برقدار شد ولي بخش‌هاي شمالي و جنوبشرقي شهر بدون برق است. اين شهروند كرمانشاه كه از فعالان ان. جي. اويي است همچنين از قطع خطوط ارتباطي تلفن ثابت و همراه بين كرمانشاه و شهرهاي تابعه در پاوه، اورامان مهران، ‌روانسر و جوانرود خبر داد. در همين حال ميثم جعفرزاده، مديركل مديريت بحران و پدافند غيرعامل وزارت نيرونيز اين خبر را تاييد كردو گفت: زلزله باعث قطع برق در برخي شهرستان‌ها و روستاهاي كرمانشاه شده ولي وضعيت آب و برق در ايلام عادي است. شركت‌هاي آب و برق در استان‌هاي كردستان، ايلام و كرمانشاه و استان‌هاي معين اعلام آماده‌باش كرده‌اند.
رييس سازمان امداد و نجات در ارتباط زنده با شبكه خبرنيز اعلام كرد: برق كليه روستاهاي اطراف قصرشيرين و كرمانشاه قطع شده است. اين در حالي است كه به گفته رييس سازمان امداد و نجات۸ روستا خسارت ديده‌اند. فرماندار قصرشيرين به ايرنا گفت: زلزله تا ساعت 11 شب 21 آبان 2 نفر كشته و شمار زيادي زخمي برجاي گذاشته است. به نظر مي‌رسد خسارت در قصرشيرين افزايش يابد. سجاد سعيدي از ايلام در پيامي تلگرامي نوشت: ايلام به مدت 10 الي 15 ثانيه لرزيد. مردم به دليل تجربه نكردن همچون زلزله‌اي به خيابان‌ها ريختند. برق به طور كامل قطع شده. زلزله توامان در مرز كرمانشاه و كردستان عراق اتفاق افتاده و در ايلام و استان‌هاي اطراف به‌شدت احساس شد. همچنين در شهرهاي اروميه، پاوه، سقز، اهواز و شهرهاي مرزي مردم از ترس زلزله به خيابان آمدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون