• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3953 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۲ آبان

داستان يك مصاحبه نمايشي

نمايش جديد عربستان سعودي براي سلب مسووليت و تنوير افكار عمومي در پرونده اقامت اجباري سعد حريري، نخست‌وزير لبنان مانند ديگر اقدام‌هاي محمد بن سلمان وليعهد سعودي با حاشيه و گاف‌هاي بسيار همراه شد. در حالي كه رسانه‌هاي مرتبط با جريان المستقبل از صبح روز گذشته جريان‌سازي درباره مصاحبه خبرنگار تلويزيون اين جريان با سعد حريري در رياض را آغاز كردند عقربه‌هاي ساعت كه به شامگاه يكشنبه نزديك‌تر شد، مسير اخبار هم دستخوش تغييرات شد. براساس اخبار اوليه اعلام شده قرار بود گفت‌وگوي اختصاصي الحريري با شبكه المستقبل رأس ساعت 21 و 30 دقيقه به وقت محلي لبنان با حضور خبرنگار لبناني خانم پائولا يعقوبيان صورت بگيرد و البته گفته شد كه مدير اخبار اين شبكه نيز به همراه يعقوبيان راهي رياض شده است. با اين وجود المنار در خبري كه شامگاه روز يكشنبه منتشر كرد ادعا كرد كه شايد مصاحبه سعد حريري به شكل زنده پخش نشود. همزمان برخي رسانه‌ها نيز ادعا كردند كه احتمالا سعد حريري در اين گفت‌وگو سخنان تند و تيز خود درباره حزب‌الله لبنان را تكرار خواهد كرد. يك رسانه عربي درباره جزييات اين گفت‌وگو نوشت: پائولا يعقوبيان تاييد كرده است كه مصاحبه با سعد حريري را تا پيش از پايان روز يكشنبه انجام خواهد داد. وي درباره اين مصاحبه به النهار گفته است: من در حال سفر به ابوظبي براي يك كار شخصي بودم كه هيچ ارتباطي هم به حرفه خبرنگاري‌ام نداشت. زماني كه به ابوظبي رسيدم متوجه شدم كه نخست‌وزير سعد حريري تلاش كرده با من تماس بگيرد و موفق نشده است. با او تماس گرفتم و وي به من گفت كه اگر مايل به انجام مصاحبه با وي هستم، مي‌توانم راه بيفتم. من هم ابراز تمايل كردم و اين تمام جزييات موجود براي هماهنگي انجام مصاحبه با نخست‌وزير در رياض است. يعقوبيان كه پيش از راهي شدن به رياض با النهار صحبت مي‌كرد در ادامه سخنانش گفت: من مصاحبه اختصاصي با نخست‌وزير براي تلويزيون المستقبل مي‌گيرم و گفته شده كه تمام شبكه‌هاي لبنان نيز آن را پوشش خواهند داد.  من امروز (يكشنبه) به همراه اعضاي گروه فيلمبرداري به رياض مي‌روم.
با وجود اين اظهارات يعقوبيان اما تلويزيون الجديد در خبري كه تا لحظه تنظيم اين خبر صحت و سقم آن تاييد نشده، ادعا كرد كه مقام‌هاي سعودي به تيم فيلمبرداري و خبري همراه يعقوبيان اجازه همراهي با وي در اين سفر را نداده‌اند و مجري اين برنامه تلويزيوني به تنهايي راهي رياض شده است. البته المستقبل ادعا كرده كه دليل عدم همراهي تيم با يعقوبيان مساله محدوديت زماني بوده و نه عدم موافقت سعودي با اين مساله.
رسانه عربي النهار در بخش‌هايي از گزارش اختصاصي اين رسانه درباره جزييات مصاحبه المستقبل با سعد حريري ادعا كرد كه نخست‌وزير مستعفي در اين گفت‌وگو مجددا اتهام‌هاي خود درباره حزب‌الله لبنان را تكرار خواهد كرد، هرگونه اقامت اجباري در سعودي را رد مي‌كند و البته ادعا مي‌كند كه به دليل بيم جاني در رياض مانده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون