• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3957 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۹ آبان

پيشخوان

حضور مسوولان كشوري و لشكري در مناطق زلزله‌زده

«امير سرلشكر سيدعبدالرحيم موسوي» فرمانده ارتش جمهوري اسلامي ايران روز گذشته با حضور مجدد در مناطق زلزله‌زده گفت: ارتش جمهوري اسلامي ايران ۵۰ تريلي كانكس حمام و سرويس‌هاي بهداشتي ارسال كرده كه كار نصب و راه‌اندازي اين كانكس‌ها به سرعت در حال انجام است و اميدواريم با نظارت‌هايي كه انجام مي‌شود اين مشكل به طور كامل برطرف شود.
«سرلشكر محمدعلي جعفري» فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيز براي پيگيري روند پيشرفت تصميمات و اقدامات يگان‌هاي سپاه و بسيج روز گذشته وارد استان كرمانشاه شد. فرمانده كل سپاه در اين سفر ضمن سركشي از مناطق روستايي از چگونگي انجام مراحل جاري اقدامات و برنامه‌هاي سپاه و بسيج به ويژه امكان‌سنجي احداث اسكان موقت مردم و استقرار تجهيزات و امكانات بهداشتي بازديد كرد.
«علي لاريجاني» رييس مجلس شوراي اسلامي نيز روز گذشته به مناطق زلزله‌زده سفر كرد. لاريجاني در اين بازديد از همه مسوولان ملي و استاني كه در امدادرساني به زلزله‌زدگان تلاش كردند، قدرداني كرد و خطاب به مردم زلزله‌زده گفت: نگران وضعيت خود نباشيد چرا كه همه مسوولان براي بازگرداندن شرايط عادي زندگي در اين مناطق تلاش مي‌كنند.
موضوع اسكان موقت و بازسازي منازل بايد با اولويت و به سرعت انجام شود. رييس مجلس شوراي اسلامي در ادامه بر تشكيل پرونده براي بازسازي واحدهاي مسكوني در مناطق زلزله‌زده نيز تاكيد كرد و به وزير امور اقتصادي و دارايي پيشنهاد داد براي پرداخت تسهيلات از اين پرونده‌ها به جاي وثيقه استفاده شود.
وي از بانك‌ها نيز خواست در شرايط فعلي در گرفتن وثايق براي پرداخت تسهيلات سخت‌گيري نكنند و پرونده بنياد مسكن را به عنوان وثيقه بپذيرند.
وي از بنياد مسكن خواست اقدامات خود براي اسكان موقت و دايم زلزله‌زدگان را شروع كند و از ظرفيت نيروهاي مسلح و دانشگاه‌هايي كه اعلام آمادگي كرده‌اند نيز استفاده كند. ايلنا

 

ذوالنور،  دومين ميهمان سياسي كروبي بود
حجت‌الاسلام مجتبي ذوالنور، نماينده قم در مجلس و جانشين سابق ولي‌فقيه در سپاه پاسداران هفته گذشته به ديدار شيخ مهدي كروبي رفته است. اين ملاقات حدودا يك ماه بعد از ديدار اسماعيل دوستي، عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي با كروبي انجام شده است. ذوالنور دراين ملاقات دوستانه نظرات خود را بيان و نقطه نظرات كروبي را شنيده است. آن‌طور كه حسين كروبي فرزند مهدي كروبي پيش‌تر اعلام كرده بود، اين ديدارها بر اساس مصوبه شوراي عالي امنيت ملي براي ديدار برخي شخصيت‌هاي سياسي با محصورين انجام مي‌شود. دريابان علي شمخاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي چندي قبل در يك نشست خبري استفاده از واژه حصر را نادرست دانست و با اشاره به همين ملاقات‌ها گفت كه محصورين مي‌توانند هر كس را كه اراده كنند ببينند. شمخاني گفته بود كه كروبي درخواست ديدار با دوستي را داشته و ملاقات انجام شده است. خانواده كروبي اما مي‌گويند كه شوراي عالي امنيت ملي افراد را براي اين ملاقات‌ها انتخاب مي‌كنند. پيش از اين گفته شده بود كه سه نفر با كروبي ملاقات مي‌كنند و انتظار مي‌رفت كه دومين ديدار بعد از دوستي با فاصله زماني كمتر از يك ماه انجام شود. به هر ترتيب اكنون ذوالنور دومين چهره سياسي است كه به ديدار كروبي رفته و بايد منتظر ماند تا در هفته‌هاي آتي سومين نفر نيز به ديدار كروبي رود. اين‌طور كه به نظر مي‌رسد شخصيت‌هاي سياسي ديدار با محصورين را از كروبي آغاز كرده‌اند و هنوز كسي به ديدار ميرحسين موسوي و زهرا رهنورد نرفته است. البته خواهران موسوي نيز از گشايش‌هاي اخير بهره‌مند شده و توانستند با برادر خود ملاقات كنند. همين ملاقات‌هاي محدود اما نوعي گشايش در روند حصر تعبير مي‌شود. علي مطهري نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي كه تاكنون بارها در مورد حصر و ضرورت حل و فصل آن سخن گفته است كمي قبل از گشايش در اين زمينه استقبال كرده و گفته بود: « اميدوارم به تدريج حصر خانگي از بين برود البته ما از مسوولاني كه اين تصميم را گرفته‌اند تشكر مي‌كنيم چرا كه در شرايط موجود كشور اين كار مي‌تواند به وحدت ملي كمك كند.» او اين‌بار هم تاكيد كرد كه من فكر مي‌كنم خيلي به نفع كشور است كه اين كار انجام شود.

 

«سرمست» مديركل سياسي وزارت كشور شد
بهرام سرمست، مديركل سياسي پيشين استانداري تهران، به عنوان مديركل سياسي وزارت كشور انتخاب و جايگزين محمد‌امين رضازاده شد.  ايسنا

 

تلاش مجلس براي حذف يارانه افراد پر‌درآمد

محمدمهدي مفتح، سخنگوي كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي درباره حذف يارانه پردرآمدها گفت: براساس آنچه در مجلس در بودجه‌هاي سنواتي سال‌هاي قبل و امسال به دولت تكليف شده، بايد يارانه پردرآمدها و افرادي كه نيازي به مبلغ يارانه‌هاي نقدي براي گذران زندگي‌شان ندارند، حذف شود.
وي افزود: در بودجه امسال ضوابطي قرار داديم كه دولت بتواند براساس آن يارانه پردرآمدها را حذف كند از آنچه در مجلس راي‌گيري شده و اكثريت نمايندگان راي داده‌اند، مي‌توان استنباط كرد كه نظر مجلس بر حذف يارانه‌ افراد پردرآمد است.
سخنگوي كميسيون برنامه و بودجه مجلس به تعريفي از افراد پردرآمد براي حذف يارانه‌هاي نقدي پرداخت و گفت: تعريف ما از افراد پردرآمد اين است كه نيازي به گذران زندگي‌شان با مبلغ يارانه نقدي ندارند. تسنيم

 

گزارش كميته بررسي آيين‌نامه قانون جديد احزاب در حزب اعتمادملي

جلسه شوراي مركزي حزب اعتمادملي عصر روز جمعه برگزار شد. ابتداي اين جلسه رسول منتجب‌نيا، قائم مقام حزب اعتماد ملي با تسليت به مناسبت سالروز رحلت پيامبر اكرم‌(ص) و امام حسن مجتبي‌(ع) از حضور اعضاي شوراي مركزي اعتماد ملي كه از راه‌هاي دور و نزديك كشور به اين جلسه آمده بودند، تشكر كرد. در ادامه اين جلسه اسماعيل دوستي، عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي گزارشي را از ديدارش با دبيركل حزب اعتماد ملي داد و پس از وي بنا بر دستور جلسه سيدمهدي موسوي، نماينده حزب اعتمادملي در «كميته بررسي آيين‌نامه قانون جديد احزاب» گزارشي را از روند كار كميته اعلام كرد. همچنين درباره گذشته، وضعيت حال و برنامه‌هاي آينده حزب اعتماد ملي بحث شد و تعدادي از اعضاي شوراي مركزي نقطه نظرات خود را پيرامون پيشرفت‌ها و مشكلات حزب بيان كردند. پيش از اين جلسه نيز جلسه روساي استان‌هاي حزب اعتماد ملي برگزار شده بود.همچنين محمد‌جواد حق‌شناس، عضو شوراي مركزي اعتماد ملي به «اعتماد» گفت: در اين جلسه به دليل اينكه تعداد اعضا به حد نصاب نرسيده بود، تصميم مهمي اتخاذ نشد. ايلنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون