• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3964 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۸ آذر

ويژه

آسياتك، برترين اپراتور ارتباطات ثابت

شركت آسياتك كه در ارزيابي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي منتهي به سال 1395 به رتبه برتر اپراتور ارتباطات ثابت كشور دست يافته بود، در ارزيابي شش ماهه دوم سال 95 نيز موفق به اخد رتبه برترين اپراتور ارتباطات ثابت در استفاده از ظرفيت‌هاي توليد داخل شد. به گزارش روابط عمومي شركت انتقال داده‌هاي آسياتك، مجيد حقي، معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوري با اشاره به اينكه مصوبه ۱۶۳ كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات درباره «آيين‌نامه اجرايي حمايت از صاحبان صنايع، منابع و مهارت‌هاي داخل كشور در بخش ارتباطات و فناوري اطلاعات» در سال ۹۲ تصويب شده است، گفت: براساس نتايج ارزيابي در بين شركت‌هاي ارايه‌كننده خدمات ارتباطات ثابت (FCP)، شركت انتقال داده‌هاي آسياتك رتبه نخست استفاده حداكثري از منابع و مهارت‌هاي ايراني در بخش ارتباطات و فناوري اطلاعات را كسب كرد.

 

همراه اول: تلاش مي‌كنيم حامي اول علم و فناوري باشيم

قائم مقام مديرعامل همراه اول از رويكرد اين اپراتور در توجه ويژه به علم، فناوري و نوآوري خبر داد. حميدرضا نيكوفر، قائم‌مقام همراه اول در نشست خبري جايزه مصطفي‌(ص) گفت: در راستاي تجليل از دانشمندان برجسته و زمينه‌سازي همكاري و توسعه علمي در جهان، جايزه مصطفي‌(ص) به عنوان يكي از نمادهاي شايستگي و برتري علمي در سطح جهان به صورت دوسالانه به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا مي‌شود. نيكوفر ضمن بيان اينكه شناسايي و قدرداني از دانشمندان جامعه اسلامي و جامعه بشري كاري ارزشمند است، گفت: دبيرخانه اين جايزه با رويكرد سنت حسنه وقف در توسعه علم و فناوري فعاليت دارد و اميدواريم كه اين جايزه به بركت نام مبارك و برگزيده پيامبر گرامي اسلام، از جايگاه و درخشش روزافزوني برخوردار شود. همراه اول در راستاي مسووليت اجتماعي خود و به نمايندگي بيش از ۵۰ ميليون مشترك خود در اين وقف مبارك كه يك وقف علمي و فناوري است، توفيق مشاركت يافته و به جمع واقفان خادم المصطفي پيوسته است.
قائم‌مقام مديرعامل همراه اول با بيان اينكه علم و فناوري اطلاعات و ارتباطات يكي از محورهاي چهارگانه اين جايزه است، گفت: فناوري ICT يكي از فناوري‌هاي عام و تاثيرگذار بر تمام شوون زندگي بشري است و همراه اول به عنوان «همراهي هوشمند براي فردايي بهتر» در ساليان اخير توجه ويژه‌اي به علم، فناوري، دانشگاه و مراكز تحقيقاتي داشته است.
وي ادامه داد: هم‌اكنون همراه اول چهار دانشگاه صنعتي شريف، شهيد بهشتي، صنعتي اصفهان و شيراز شركت مشترك دانش بنيان كه نقش شتاب‌دهنده براي توسعه نوآوري را برعهده دارند، تاسيس كرده است. همچنين با دانشگاه‌هاي صنعتي شريف و تربيت مدرس در حوزه‌هاي G5 NFV  و IoT فعاليت‌هاي پژوهشي انجام مي‌دهد. حميدرضا نيكوفر در پايان با بيان اينكه همراه اول همواره حامي اول ورزش كشور بوده است، گفت: ما تلاش مي‌كنيم حامي اول علم و فناوري كشور نيز باشيم. دكتر حسن ظهور، رييس كارگروه علمي جايزه مصطفي‌(ص) نيز كه در اين مراسم حضور داشت، با اعلام اينكه دانشمندان برجسته دنيا، موسسات و دانشگاه‌هاي برجسته، شركت‌كنندگان در اين جايزه را معرفي مي‌كنند، گفت: ارول گلنبي، دانشمند تركيه‌اي كه با مدل‌سازي ارزيابي عملكرد سيستم‌هاي كامپيوتري اثر خود را ارايه داده بود و محمدامين شكراللهي با ارايه اثري در زمينه كدهاي رهرو به عنوان برگزيدگان انتخاب شدند كه ۱۲ آذر ماه جاري در تالار وحدت مورد تقدير
 قرار مي‌گيرند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون