• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3964 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۸ آذر

وقتي شنيدم بايد ببازم، دنيا روي سرم خراب شد

كريمي: گفتند به ما چه با اسراييل كشتي نگرفتي!

عليرضا كريمي با وجود داشتن تنها ۲۳ سال سن افتخارات زيادي را براي كشتي ايران در رده‌هاي سني مختلف به ارمغان آورده و بارها باعث اهتزاز پرچم ايران در رويدادهاي جهاني و آسيايي شده است. كريمي درباره حذف ناباورانه از رقابت‌هاي كشتي آزاد اميدهاي جهان به‌دليل مبارزه‌نكردن با نماينده رژيم صهيونيستي و اينكه براي دومين مرتبه اين اتفاق باعث شد از رسيدن به مدال طلاي جهان در عين شايستگي بازبماند گفت: اميدوارم مسوولان اين‌بار بر خلاف قبل به قول‌شان عمل كنند و پاداش من را بدهند. فكرش را هم نمي‌كرديم كشتي گير اسراييلي از پس امريكا بربيايد. يك دقيقه مانده به پايان مبارزه گفتند «بايد ببازي». وقتي گفتند بايد ببازي دنيا روي سرم خراب شد. دفعه قبل گفتند هر كسي گفته با اسراييل كشتي نگيري پاداشت را هم بدهد! همه زحماتم بر باد رفت. اسراييل ظالم است اما زحمات من را ناديده مي‌گيرند، ظلم نيست؟ روس‌ها حذف مي‌شدند هم من هم فدراسيون محروم مي‌شديم. اين اتفاق بر روحيه كل تيم تاثير بد گذاشت.

حضور مستقيم در انتخابي براي كريمي

با توجه به فرآيند انتخاب تيم‌هاي ملي كشتي‌گيراني كه در رقابت‌هاي زير ۲۳ سال جهان حايز كسب طلا شوند، مجوز حضور مستقيم در انتخابي تيم‌هاي ملي جهت حضور در جهاني مجارستان و بازي‌هاي آسيايي را دارند. بر اين اساس و با توجه به رويارو نشدن عليرضا كريمي در ديدار با حريف رژيم اشغالگر قدس و از دست دادن طلا، شوراي فني اعلام كرد، كريمي مجوز حضور مستقيم در مرحله نهايي رقابت‌هاي انتخابي تيم‌ ‌ملي بزرگسالان را دارا خواهد بود.

ورود مجلس به پرونده كريمي

بهرام پارسايي، عضو هيات رييسه كميسيون اصل ۹۰ مجلس شوراي اسلامي از ورود اين كميسيون به پرونده عليرضا كريمي دارنده مدال برنز مسابقات قهرماني كشتي جهان خبر داد و اظهار كرد: با توجه به بازتاب منفي موضوع آقاي كريمي كشتي‌گير ايراني كه از سوي مربي ترغيب به واگذاري مسابقه شده بود، من و آقاي حسين‌زاده شكايتي را به كميسيون اصل ۹۰ مجلس ارايه كرديم. قرار است مسوولان مربوطه از جمله وزارت ورزش در اين باره گزارشي را به كميسيون اصل ۹۰ ارايه كنند.

اسراييلي‌ها به دنبال كشتي‌گيران روس

ابراهيم جوادي دارنده 4 مدال طلاي جهان و يك برنز المپيك درباره ورود كميسيون اصل 90 مجلس به موضوع حذف كريمي از رقابت‌هاي جهاني كشتي و برخي انتقادها از مربيان تيم ملي كه چرا به كريمي گفته‌اند بباز تا به اسراييل نخوري، اظهار كرد: ما نمي‌توانيم با اسراييل مبارزه كنيم و اين موضوع در حيطه وظايف و اختيارات فدراسيون، كشتي‌گيران و مربيان تيم ملي نيست كه بخواهند بر خلاف آن عمل كنند. آيا نمايندگان مجلس اجازه اين كار را مي‌دهند؟ امروز اسراييل با برنامه‌ريزي گسترده به دنبال اين است با استفاده از كشتي‌گيران روس در اين رشته صاحب قدرت شود، گفت: مطمئنا اين موضوع مشكلات زيادي را در آينده براي كشتي ايران به بار خواهد آورد.

خوشحالي صهيونيست‌ها

رسانه‌هاي صهيونيست به اتفاقات پيش آمده براي كريمي در رقابت‌هاي كشتي زير 23 سال جهان واكنش نشان دادند. پايگاه خبري تايمز اسراييل در واكنش به حركت كريمي نوشت: اين كشتي گير ايراني براي روبرو نشدن با ورزشكار اسراييلي حاضر به شكست برابر حريف روس خود شد. اين در حالي بود كه او توان بسيار بيشتري نسبت به حريف خود داشت و اين اتفاق به سود ورزشكار ما شد تا بتواند در عرصه جهاني به مدال ارزشمند برنز دست يابد. در صورتي كه ورزشكار ايراني با برد روس به مرحله بعد مي‌آمد بايد با ورزشكار اسراييلي روبرو مي‌شد اما او ترجيح داد اين اتفاق رخ ندهد. هر چند با باخت ورزشكار اسراييلي او در شانس مجدد به اسراييل خورد و حاضر به رقابت نشد و به اين شكل بهترين راه ممكن براي كسب مدال جهاني اسراييل فراهم شد. همچنين سايت‌هاي ديگر از جمله israelhayom به اين اتفاق واكنش نشان دادند و از كسب مدال برنز توسط ورزشكارشان ابراز خوشحالي كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون