• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3967 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۲ آذر

جام‌جهاني

گزارش سايت فيفا از گروه ايران

سايت فيفا ديروز در گزارشي به صورت كوتاه و مختصر به نكات هرگروه از جمله گروه دوم پرداخت و درباره گروه ما نوشت: «اسپانيا بعد از سر گروهي در گروهي كه ايتاليا قرار داشت در حال‌ حاضر با يك تيم‌ قدرتمند ديگر روبرو مي‌شود كه آن هم پرتغال است. بازي دو تيم در سوچي يكي از جذاب‌ترين بازي‌هاي مرحله گروهي است. اين مسابقه‌اي است كه هيچ كسي نبايد آن را از دست بدهد. وقتي در كرملين هم اين دو تيم‌ ‌در يك گروه قرار گرفتند، همهمه زياد نشان از اهميت مسابقه داشت.»
اين سايت درباره پرتغال، ديگر حريف ايران هم نكته جالبي داشت: «تيم‌ ‌ملي فوتبال پرتغال با فضاي روسيه آشنا است. آنها در تابستان سال جاري در رقابت‌هاي جام كنفدراسيون‌ها در روسيه با شكست مكزيك به عنوان سوم جام دست يافتند.»
سايت فيفا درباره تيم ملي ما هم نوشت: «تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران هم براي گلزني روي سردار آزمون حساب باز كرده است. آزمون ۲۲ ساله كه در روسيه بازي مي‌كند در انتخابي جام جهاني توانست يازده گل را به ثمر برساند كه با روملو لوكاكو از بلژيك، كريستين اريكسن از دانمارك و تيم كيهيل از استراليا برابر است. همچنين ايران توانست به عنوان سومين تيم، حضورش را در جام جهاني قطعي كند. بعد از روسيه ميزبان و برزيل، ايران سومين تيمي بود كه جواز حضور در جام جهاني را به دست آورد.»
نظر فيفا درباره مراكش هم چنين است: «تيم‌ ‌ملي فوتبال مراكش در انتخابي جام جهاني در گروه سختي قرار گرفت و توانست با كنار زدن تيم‌هايي همچون ساحل عاج، گابن و مالي به جام جهاني راه يابد.»


لوپتگي: در سخت‌ترين گروهيم
خولن لوپتگي، سرمربي اسپانيا درباره هم‌گروهي اسپانيا با ايران، پرتغال و مراكش در جام جهاني 2018 مي‌گويد: به‌نظر من، در سخت‌ترين گروه جام جهاني قرار گرفته‌ايم. پرتغال قهرمان اروپا شده و بازيكنان فوق‌العاده و يك مربي بسيار باتجربه دارد. ايران هم جزو نخستين تيم‌هايي بود كه جواز حضور در جام جهاني 2018 را كسب كرد. آنها گل‌هاي خيلي كمي دريافت كردند و يك مربي بسيار بسيار خوب دارند. كي‌روش بسيار خوب فوتبال اسپانيا را مي‌شناسد، اما اميدوارم مقابل ايران پيروز باشيم.
لوپتگي در خصوص ديگر تيم گروه B يعني، مراكش هم گفت: مراكش جزو تيم‌هاي خوب آفريقايي است كه در مرحله مقدماتي خوب عمل كرد. آنها هم حريف سرسختي در اين گروه هستند.


ستاره مراكش: ايران را مي‌بريم
ميمون ماهي، مهاجم تيم ملي مراكش كه در خرونينخن هلند بازي مي‌كند در مصاحبه با يك سايت هلندي در واكنش به قرعه اين تيم در جام جهاني گفت: قرعه سختي نصيب ما شده است. بايد برابر اسپانيا و پرتغال دو قدرت جهان خودمان را نشان دهيم. خوشبختانه بازي اول ما با ايران است و مي‌توانيم با برتري در اين ديدار روحيه بگيريم و در ادامه با يك تساوي از دو ديدار شانس صعود به مرحله بعد را داشته باشيم. هدف ما اين است كه هر طور شده ايران را ببريم و از دو بازي بعدي خودمان بتوانيم امتياز بگيريم.
ماهي ادامه داد: ما از الان بايد تنها تمركزمان روي جام جهاني باشد و به بهترين شكل خودمان را براي اين رقابت‌ها آماده كنيم. جام جهاني دارد نزديك و نزديك‌تر مي‌شود و نبايد زمان را از دست بدهيم. خوشبختانه روحيه تيمي خيلي خوبي هم داريم و من اميدوار هستم مراكش بتواند بعد از سال‌ها غيبت در جام جهاني خوب عمل كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون