• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3974 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۲ آذر

حمايت از حق پيروان اديان الهي

فراموش نشود 20 سال پيش شوراي محترم نگهبان اين طرح را به اين شكل تاييد كرده است؛ بنابراين اگر با نگاه ديگري به مصوبه پرداخته شود، باز هم امكان تاييد اين طرح وجود دارد. در صورتي كه اين طرح به تاييد شوراي محترم نگهبان نرسد، بار ديگر نوبت به مجلس خواهد رسيد كه ضمن بررسي ايرادهاي شوراي نگهبان، نظر نهايي خود را اعلام كند. با تصويب مجدد توسط مجلس، تصميم‌گيري نهايي برعهده مجمع محترم تشخيص مصلحت نظام خواهد بود.
نكته قابل تامل اين است، رويه معمول مجمع تشخيص مصلحت نظام اين است كه ابتدا نظرات مجلس و شوراي نگهبان را بررسي و در نهايت به يكي از اين دو نظر، يكي از نظرات فوق را تاييد و اعلام خواهد كرد. درنتيجه باتوجه به استدلال‌هاي موجود و همچنين نظر به رويه و شيوه برخورد مجمع تشخيص مصلحت نظام در امور مشابه و اعلام نظرات اعضاي محترم مجمع در اين مدت و حمايت آنان، به نظر مي‌رسد مشكل خاصي در مسير تاييد نهايي اين طرح وجود نداشته باشد.
هم‌اكنون همراهي قابل‌قبول و مثال‌زدني در حمايت از اين طرح در كشور شكل گرفته و اكثر مسوولان و به‌خصوص اكثريت سران سه‌قوه موافق طرح ارايه شده و حل قانوني اين مشكل هستند. اين ديدگاه در مسير تاييد نهايي طرح در مجمع تشخيص مصلحت نظام موثر خواهد بود. موارد قانوني و شرعي مختلفي در اين زمان و در روند تاييد طرح مطرح شده است، كه استدلال‌هاي قابل دفاعي در به نتيجه رسيدن طرح در شوراي محترم نگهبان و مجمع محترم تشخيص مصلحت نظام است.
با توجه به اينكه اين طرح با قيد دوفوريت تهيه و تصويب شده، اميد است مراحل تاييد نهايي آن نيز چندان طولاني نخواهد بود و در آينده نزديك اين طرح به سرانجام نهايي برسد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون