• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3976 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۲۵ آذر

روايتي از حضور زنان مجلس در قم

فاطمه ذوالقدر

روز 23 آذرماه 96 به‌همراه تعدادي از اعضاي فراكسيون زنان مجلس شوراي اسلامي درحاشيه ديدار با تعدادي از مراجع و علماي حوزه علميه قم، در راستاي افزايش تعاملات، همسويي و همگرايي دوجانبه نمايندگان ملت و علماي تقليد، با مرجع عاليقدر عظام جناب آقاي آيت‌الله صانعي ديدار كرديم. در اين ديدار، باتوجه به مصايب، مشكلات و آسيب‌هاي اجتماعي رو به تزايد در جامعه اسلامي در ميان جوانان و زنان در باب ازدواج كودكان و معضل «كودك‌همسري»، حضانت فرزندان، برابري ديه زن و مرد، ورزش بانوان و حضور زنان در ورزشگاه‌ها و استاديوم‌هاي ورزشي در چارچوب موازين اسلامي از اين مرجع عاليقدر درخواست كرديم كه ضمن تشريح ديدگاه و نظرات خود درباره اين مسائل، رهنمودهاي لازم را اعلام كنند.
آيت‌الله صانعي ضمن دعوت همگان به تلاش و اميد براي تحقق اهداف و برنامه‎هاي عاليه در چارچوب شرع مبين اسلام و كتاب آسماني مسلمانان، بيان داشتند كه انسان بايد هر چيزي را براي خدا بخواهد تا زنده بودن اسلام و طريقت آن در تاريخ بشريت پابرجا بماند. ايشان فرمودند كه روزگاري موضوع حق طلاق براي زن مطرح نبود و امروز در دفترچه‌هاي ازدواج به عنوان يكي از شروط لحاظ مي‌شود تا بر مبناي قوه اختيار در اين خصوص تصميم‌گيري لازم انجام شود. بنابراين در ساير موضوعات نيز بايد بازنگري در نوع نگاه و پويا بودن فقه دركنار جامعه لحاظ‌نظر واقع شود. ايشان همچنين در باب حضور زنان در ورزشگاه فرمودند: «روزي زن همانند برده بود و هيچ حقوقي نداشت اما امروز زنان به مجلس و دانشگاه مي‌آيند و با اين حساب، فردا نيز مي‌توانند با حفظ حجاب اسلامي در ورزشگاه‌ها حاضر شوند. اين چه منطقي است كه مي‌گويند نبايد باشند.»
آيت‌الله‌العظمي صانعي در باب برابري ديه زن و مرد نيز تاكيد فرمودند: «ديه زن و مرد بايد برابر باشد. زماني كه يك پا مي‌شكند، چه فرقي دارد پاي زن باشد يا پاي يك مرد. هزينه درمان و آسيب يكي است. در بعضي جاها آيه ارث را براي ديه مي‌آورند كه اين اشتباه است.»
نماينده مردم تهران در مجلس

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون