• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3989 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۰ دي

از ساخت مجسمه علي‌حاتمي تا نواي موسيقي مغول‌ها در ايران

امروز ازتغيير نام شهرك غزالي براي‌تان خبر داريم، بعد به سراغ وضعيت يك فيلم‌اولي مي‌رويم و سري هم مي‌زنيم به حضور يك هنرمند نقاش در يك رويداد جهاني و بزرگداشت محمدرضا لطفي ديگر خبرهايي هستند كه مي‌خوانيد.

 

ساخت مجسمه زنده ياد علي حاتمي

مديرعامل شهرك سينمايي و تلويزيوني ايران از ساخت مجسمه‌اي براي زنده‌ياد علي حاتمي در اين شهرك خبر داد. مديرعامل شهرك سينمايي و تلويزيوني ايران (غزالي سابق) درباره تغيير نام اين شهرك به مهر گفت: مدت‌ها بود از طرف مرتضي ميرباقري، معاون سيما پيشنهاد شده بود كه نام شهرك غزالي تغيير كند كه در نهايت با دستور عبدالعلي علي عسكري، رييس صداوسيما نام شهرك سينمايي و تلويزيوني ايران تصويب شد. وي با اشاره به اينكه چه زماني اين نام به صورت رسمي اعلام خواهد شد، بيان كرد: ما پروژه‌اي داريم كه طي آن سرديس پنج تن از چهره‌هاي پيشكسوت سريال «هزاردستان» رونمايي خواهد شد و در اين مراسم رونمايي كه منتظر زمان مناسبي براي برگزاري آن هستيم عنوان جديد شهرك هم به صورت رسمي اعلام مي‌شود.

 

هنرمند ايراني در ميان فيناليست‌هاي جايزه هنري ايتاليا

فرشته ستايش، هنرمند نقاش ايراني يكي از۴۷ فيناليست رقابت بين‌المللي LYNX سال ۲۰۱۷ است. به گزارش ايسنا، «لبخند ژكوند» اثر برگزيده فرشته ستايش براي اين رقابت بين‌المللي، يك اثر ميكس‌مديا روي چوب است و تصوير رافائل، نقاش مشهور ايتاليايي را نشان مي‌دهد كه با نگاهي تاثيرگذار، نظاره‌گر بينندگان اروپايي خود است.

گفته مي‌شود، يكي از كيوريتورهاي اين رويداد بين‌المللي، ضمن ابراز خشنودي از انتخاب فرشته ستايش به عنوان يكي از فيناليست‌هاي LYNX ۲۰۱۷ كه هنرمنداني از ۳۵ كشور دنيا در آن شركت كرده‌اند، از علاقه گالري LUX درجهت برگزاري نمايشگاه انفرادي براي اين هنرمند خبر داد.

بنا به روال اين رقابت سالانه، آثار هنرمندان برگزيده در سه گالري معتبر اروپايي به نمايش گذاشته مي‌شود. در ماه‌هاي سپتامبر و نوامبر ۲۰۱۷، گالري‌ هنري LUX در كشور ايتاليا و گالري Lokarjeva در كشور اسلووني ميزبان آثار برگزيده بوده‌اند و پس از برگزاري سومين و آخرين نمايشگاه در كشور ايتاليا در سال ۲۰۱۸، اين دوره از اين رقابت بين‌المللي به كار خود پايان خواهد داد.

اين هنرمند همچنين به تازگي به عنوان هنرمند برگزيده از كشور ايران براي حضور در رزيدنسي بين‌المللي در مركز هنري Hannacc به مدت يك ماه در بارسلوناي اسپانيا پذيرفته شده‌ است. فرشته ستايش، هنرمند نقاش ايراني و متولد تهران و عضو پيوسته انجمن هنرمندان نقاش ايران است. بيش از ۳۵ سال است كه نقاشي مي‌كند و سابقه حضور در ۱۲ نمايشگاه انفرادي و بيش از ۹۰ نمايشگاه گروهي نقاشي در ايران و خارج از كشور را در پرونده كاري‌اش دارد.

 

چرا فيلم رسول صدرعاملي به فجر نمي‌رسد؟

مسعود ردايي، تهيه‌كننده جديدترين ساخته‌ رسول صدرعاملي از عدم حضور فيلم «سال دوم دانشكده من» در جشنواره‌ فجر پيش‌رو خبر داد.

اين تهيه‌كننده سينما در پاسخ به اينكه جشنواره‌ فيلم فجر پيش رو را چگونه ارزيابي مي‌كند به ايسنا گفت: اهميت مهم‌ترين جشنواره ملي فيلم در كشورمان بر همگان به ويژه هنرمندان روشن و هويداست. ما هم سعي كرديم تمام تلاش‌مان را براي رساندن فيلم به جشنواره داشته باشيم اما نتوانستيم اين فيلم را با وجود تلاش كارگردان، عوامل فني و توليدي به جشنواره برسانيم.

ردايي در ادامه توضيح داد: اين فيلم از لحاظ كيفي نياز به تامل و دورانديشي بيشتر داشت تا به اميد خدا، فيلمي كيفي و قابل قبول براي عامه و مجامع هنري ارايه دهيم. هرچند اهميت جشنواره؛ بنده، كارگردان و ساير عوامل فني را بر آن داشت كه تلاش خودمان را انجام دهيم كه ميسر نشد. علي مصفا، بابك حميديان، شقايق فراهاني، ويشكا آسايش، افشين هاشمي، پدرام شريفي، نيلوفر خوش خلق، شيوا خسرومهر و مريم بوباني بازيگران اين فيلم سينمايي هستند.

 

انصراف نبات از حضور در جشنواره

 

در حالي كه مراحل فني فيلم سينمايي «نبات» با بازي شهاب حسيني و نازنين فراهاني، نخستين ساخته سينمايي پگاه ارضي به پايان رسيده است، اين فيلم از حضور در جشنواره فيلم فجر انصراف داد.

اين فيلم نخستين اثر بلند سينمايي پگاه ارضي محسوب مي‌شود كه دانش‌آموخته آكادمي فيلم نيويورك است و كارگرداني بيش از 10 فيلم كوتاه را در كارنامه دارد. شهاب حسيني، نازنين فراهاني و ستايش محمودي (بازيگر نوجوان) بازيگران اصلي فيلم سينمايي «نبات» هستند و معصومه رحمتي و تينا اسدي از ديگر بازيگراني هستند كه در اين فيلم ايفاي نقش كرده‌اند.

 

گردهمايي اعضاي چاووش، عارف و شيدا در سالروز تولد محمدرضا لطفي

اعضاي گروه‌هاي چاووش، عارف و شيدا و بسياري از اهالي موسيقي، در هفتاد و يكمين سالروز تولد محمدرضا لطفي در فرهنگسراي نياوران گردهم خواهند آمد تا ياد لطفي را گرامي بدارند.

به گزارش ايلنا، هفتاد و يكمين سالروز تولد محمدرضا لطفي با حضور جمعي از اهالي موسيقي و اعضاي گروه‌هاي چاووش، عارف و شيدا جمعه ۱۵ دي ماه از ساعت ۱۹ در فرهنگسراي نياوران برگزار مي‌شود. در اين برنامه قرار است تعدادي از اهالي موسيقي در خصوص ابعاد هنري و شخصيتي محمدرضا لطفي سخن بگويند و در ادامه به ياد او قطعاتي را براي حضار بنوازند.

محمدرضا لطفي رديف‌دان، آهنگساز، پژوهشگر و از برجسته‌ترين نوازندگان ساز‌هاي ايراني در دوران معاصر بود. وي همچنين يكي از بنيان‌گذاران كانون فرهنگي و هنري چاووش، سرپرست گروه شيدا و موسس مكتبخانه ميرزا عبدالله بود.

 

انتشار رمان «هستي» فرهاد حسن‌زاده در تركيه

 

حق نشر رمان «هستي» فرهاد حسن‌زاده به زبان تركي استانبولي به يك ناشر تركيه‌اي فروخته شد.

به گزارش ايسنا، بر اساس خبر رسيده، مذاكره‌هاي اوليه با انتشارات «تيماس» هم‌زمان با برگزاري نمايشگاه كتاب فرانكفورت ۲۰۱۷ در آلمان صورت گرفت و پس از آن اين ناشر تركيه‌اي رمان ديگري از حسن‌زاده به نام «زيبا صدايم كن» را به زبان تركي استانبولي با عنوان «Bul Beni Ziba» و با ترجمه «نزهت بشتي» در ۲۰۸ صفحه منتشر كرد.

اين ناشر هم‌اكنون پس از عقد قرارداد براي انتشار رمان «هستي» در عين حال در حال بررسي براي خريد حق نشر كتاب‌هاي تصويري فرهاد حسن‌زاده مانند «كوتي كوتي» و «آقا رنگي و گربه‌ ناقلا» است.

بر اساس اين خبر، «هستي» يكي از پرمخاطب‌ترين رمان‌هاي نوجوان كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان است كه براي اولين‌بار در سال ۸۹ از سوي كانون منتشر شد. داستان اين كتاب درباره‌ دختر نوجواني‌ است كه نمي‌خواهد مثل دخترهاي هم‌سن و سالش باشد و كارهاي دخترانه كند. او دوست دارد كارهاي پسرانه بكند. آرزو دارد وقتي بزرگ شد راننده تريلي، خلبان يا دروازه‌بان تيم فوتبال شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون