• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3992 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۳ دي

واكنش تند اعضاي شوراي شهر به حذف طرح ترافيك

گروه اجتماعي| ديروز، بعد از آنكه معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران اعلام كرد كه تمامي سازمان‌هاي دست اندركار موافق طرح حذف طرح ترافيك هستند اعضاي شورا به اين طرح به‌شدت واكنش نشان دادند تا رسما نشان دهند كه شورا در اين زمينه عهد اخوتي با شهرداري تهران نبسته و تا طرح را چكش كاري نكند با آن موافقت نخواهد كرد. در جلسه ديروز مجيد فراهاني، رييس كميته بودجه شوراي شهر تهران در تذكر پيش از دستور خود در جلسه شوراي شهر تهران نسبت به طرح ترافيكي جديد معاونت حمل و نقل شهرداري تهران گله كرد و گفت: بر اساس بند 16 ماده 71 قانون تشكيلات شوراهاي اسلامي كشور موضوع تصويب لوايح، برقراري و لغو هر گونه عوارض شهري و همچنين تغيير نوع و ميزان آن از اختيار شوراي شهر است و شهرداري موظف است هر گونه تغيير در نرخ يا نوع عوارض را به تصويب شوراي شهر برساند.
وي با بيان اينكه در هفته‌اي كه گذشت شاهد اعلام رسمي تغيير نوع نرخ عوارض طرح ترافيك در سال 97 از سوي شهرداري بوده‌ايم، افزود: به گونه‌اي اين تغيير اعلام شده است كه ابهامات و مباحث متعددي را در رسانه‌ها ايجاد كرده و اساسا موفقيت و شكست اين طرح بر وضعيت ترافيكي شهر تهران جاي سوال است و رسانه‌ها و مردم هم مدام از اعضاي شوراي شهر كه در بي‌اطلاعي هستند سوال مي‌پرسند.
وي با بيان اينكه لازم است هر چه زودتر لايحه شهرداري براي تغيير نرخ و عوارض تردد در طرح ترافيك به شوراي شهر واصل شود، گفت: شهرداري اين‌بار در رويه غير معمول بدون اطلاع شورا اقدام به اعلام سراسري تغيير نرخ و نوع عوارض در سال جديد كرده است و به همين دليل بايد شهرداري تهران در موعد مقرر لايحه اصلاحيه ميزان و نوع عوارض مذكور را به همراه طرح‌هاي توجيه كارشناسي به صحن شوراي شهر ارايه دهد.
ما بايد تصويب كنيم!
اين انتقاد اما تنها واكنش به حذف طرح ترافيك نبود. افشين حبيب‌زاده، عضو كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي شهر تهران نيز در واكنش به اين اخبار در گفت‌وگو با تسنيم گفت: در حال حاضر معاونت حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران پيشنهاداتي را براي عوارض طرح ترافيك جديد ارايه كرده است اما هر رقم و تعرفه‌اي بايد در شوراي شهر به تصويب برسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون