• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3992 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۳ دي

گفت‌وگوي «اعتماد» با مجيد نامجومطلق

شفر اعتمادبه‌نفس را به استقلال بازگرداند

با آمدن وينفرد شفر به استقلال و جدايي عليرضا منصوريان شرايط اين تيم به يك باره تغيير كرد به طوري كه اين روزها شاهد هستيم استقلال رقباي خودش را با گل‌هاي بسيار بالا شكست مي‌دهد و در هربازي فرصت‌هاي گلزني زيادي به دست مي‌آورد. به طوري كه همين مساله باعث جذابيت اين تيم شده و حالا هواداران استقلال علاوه بر ديدن بازي خوب شاهد نتايج خوب هم از تيم‌شان هستند.

استقلال شفر با همان بازيكناني كه عليرضا منصوريان در اختيار داشت اين روزها تغيير تاكتيك داده تا در هر بازي با ارسال پاس‌هاي در عمق و سانترهاي هدفمند مهاجمانش را در فرصت گلزني قرار دهد. همين مساله جذابيت زيادي به سبك بازي آبي پوشان تهراني داده است. البته باوجود اينكه استقلال هنوز فاصله زيادي با صدر جدول دارد اما برخي پيشكسوتان اين تيم اميدوارند با ادامه اين روند و البته شايد لغزش تيم‌هاي صدرنشين، استقلال بتواند در پايان فصل جشن قهرماني بگيرد. براي بررسي شرايط اين تيم با مجيد نامجو مطلق همكلام شديم تا از زبان پيشكسوت تيم فوتبال استقلال شرايط فني اين تيم را بيشتر بررسي كنيم.

استقلال در دو بازي اخير 7 گل به ثمر رسانده كه اين موضوع نشان مي‌دهد با آمدن شفر شاهد تغيير تاكتيك در اين تيم هستيم. نظرتان در اين باره چيست؟

عليرضا منصوريان براي استقلال زحمات زيادي كشيد اما تيم او بنا به دلايلي كه شايد خودش بهتر از همه از آن اطلاع دارد نتوانست نتايج دلخواه هواداران را كسب كند. با آمدن شفر نوع و سبك بازي استقلال نسبت به تيم منصوريان بسيار تغيير كرد به طوري كه حالا شاهد هستيم اين تيم براي رسيدن به گل تاكتيك‌هاي متنوعي را در دستوركار خود قرار مي‌دهد. البته مساله بسيار مهم و قابل ذكر اين است كه بازيكنان استقلال نسبت به گذشته شرح وظايف بيشتر و اختصاصي پيدا كرده است به طوري كه در هر بازي هر بازيكن دقيقا مي‌داند كجاي زمين بازي كند و وظايفش چگونه خواهد بود. شايد يكي از نكات مهم در تغيير تاكتيك استقلال همين مساله است.

اگر بخواهيد يك تغيير عمده بين تيم منصوريان و شفر بگوييد آن تغيير چيست كه باعث شده حالا استقلال هجومي‌تر بازي كند؟

بايد بپذيريم استقلال منصوريان نسبت به استقلال شفر از نظر مهره و بازيكن هيچ تفاوتي با هم ندارند. همان بازيكناني كه در ابتداي فصل براي استقلال بازي مي‌كردند حالا در تركيب شفر قرار مي‌گيرند. اما نكته بسيار مهم كه باعث ايجاد تغيير در استقلال شده آن خود باوري و دوري از استرس است. چرا كه بازيكنان در تيم منصوريان بسيار با استرس بازي مي‌كردند كه همين مساله گاهي اوقات باعث مي‌شد توانايي‌هاي فني خود را نتوانند بروز دهند. اما حالا مي‌بينيم كه بازيكنان به خودباوري رسيدند كه در اكثر بازي‌ها با توانايي بالا مقابل حريفان‌شان قرار مي‌گيرند. البته نبايد از نكات فني كه در سوال بالا به آن اشاره كردم گذر كنيم چرا كه شفر به خوبي مي‌داند از بازيكنانش چه مي‌خواهد و اين موضوع را به خوبي در زمين پياده مي‌كند.

برخي پيشكسوتان استقلال معتقدند با وجود اينكه اين تيم فاصله زيادي با صدرجدول دارد اما معتقدند استقلال مي‌تواند در صورت لغزش رقبا در صدر جدول در پايان فصل جشن قهرماني بگيرد.

واقعيت اين است كه از الان نمي‌توانيم براي هيچ تيمي نقشه قهرماني بكشيم. هيچ كس با اطمينان نمي‌تواند بگويد پرسپوليس در انتهاي فصل قهرمان مي‌شود يا نمي‌تواند براي تيم‌هاي ديگر شانس قهرماني قائل نشود. ما مي‌دانيم استقلال با صدر جدول فاصله دارد اما اميدواريم با ادامه روند خوبي كه الان در پيش گرفته بتواند در انتهاي فصل رتبه‌هاي بالاي جدول را به دست بياورد. حال اگر تيم‌هاي صدرنشين هم لغزشي داشتند قاعدتا با ادامه روند خوب استقلال اين تيم مي‌تواند قهرمان شود. قهرماني براي هيچ تيمي همچون استقلال دور از دسترس نيست چرا كه اين تيم علاوه بر شرايط فني خوبي كه دارد از پتانسيل هواداران هم به خوبي بهره مي‌برد. من فقط اميدوارم در ادامه با مصدوميت بازيكني خدايي نكرده شرايط فني استقلال تضعيف نشود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون