• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3993 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۴ دي

ادامه از صفحه اول

حرفي با رسانه «ملي»

رسانه‌اي كه عنوان مقدس «ملي» را يدك مي‌كشد نبايد در بزنگاه‌هايي اينچنين حساس و با وجوهي اينچنين فراگير جز ناهنجاري‌ها را نبيند و صداهايي برحق، رسا يا نارسا، زير جلد اين همه را زير آوار برخي ساختارشكني‌ها مدفون سازد.
زمانه زمانه قديم نيست. امروزه رسانه‌هايي كه راست يا نادرست دوربين‌شان را متوجه زوايايي پنهان از نگاه رسانه ملي، يا خواسته و نا خواسته ناديده مانده در اين نگاه، كنند كم نيستند. اقبال مردمي به رويكرد حرفه و اثرگذار برخي رسانه‌هاي خبري برون‌مرزي خود مي‌تواند درسي براي صداوسيما باشد و محملي براي بازنگري در موازين كاربردي خبررساني و تحليل و تفسير رويدادها در آن؛ بعضا نخ‌نما، و بي‌اثر كه هيچ، در مواردي مخرب و مشكل‌زا. امروز هر شهروند خود يك رسانه است و گزارشگران، تصويربرداران، تدوينگران و تحليلگران صدا و سيما همكاراني با اغراضي گوناگون و مخالف كم ندارند. مردم نيز در اين ميان ناگزير از تاثير‌پذيري از رسانه به اصطلاح ملي‌شان نيستند. رسانه ملي در عرصه‌اي در اين حد متكثر و با وجود رقبايي ريز و درشت، تازه‌كار و كهنه‌كار، مردمي و غيرمردمي، بي‌شك «ملي» نخواهد ماند اگر در فضاي تازه جايي سزاوار عنوان و رسالت مهم خود براي خود دست و پا نكند. نگاه تك‌چشمي به رخدادهاي نوپديد دواي دردهاي امروز ما نيست. سود اين بازنگري و كلان‌نگري و نيز همسويي با تحولات عصر سايبري، بي‌شك بيش از خسارات احتمالي آن خواهد بود.
قائم مقام اسبق وزارت امور خارجه و عضو نخستين شوراي سرپرستي صداوسيما


همدلي و پاسخگويي

موضوع ديگري كه مردم به آن معترض هستند، غارت اموال عمومي در حوزه‌هايي مانند ورشكسته شدن موسسات مالي و اعتباري است. درست است كه بخشي از سپرده‌گذاران اين موسسات طمع كرده‌اند اما بايد به اين موضوع توجه داشت كه اين افراد نيز مشكلاتي داشتند كه با اهداف مختلف در اين موسسات سرمايه‌گذاري كرده بودند. موضوع بعدي فساد‌هاي چند هزار ميلياردي بود كه در قالب دور زدن تحريم‌ها در سال‌هاي گذشته رخ داد و جميع اين موضوعات سبب بروز اين اعتراض‌ها شد. بايد راه‌هاي فساد در كشور بسته شود. در هفته گذشته ما شاهد همدلي و همصدايي جريانات مختلف سياسي بوديم. زماني كه احساس شد كشور‌هاي معاند قصد سوءاستفاده و بهره‌برداري از اعتراض‌هاي اخير را دارند، جريانات مختلف اختلافات سياسي را كنار گذاشته در كنار يكديگر در برابر دشمنان ايستادند. مردم به اين كشور و نظام همواره علاقه داشته و دارند و در بزنگاه‌ها اجازه سوءاستفاده دشمنان را از برخي مشكلات داخلي نمي‌دهند. وظيفه مسوولان آن است كه صداي اعتراض مردم را شنيده و در راستاي حل مشكلات اقتصادي كشور قدم بردارند. اكنون همدلي آن است كه پاسخگوي مردم معترض باشيم و با اقدامات لازم علاوه بر حل مشكلات از اين افراد دلجويي كنيم.
نماينده مردم تهران در مجلس

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون