• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3994 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۱۶ دي

اسكات همچنان پركار است

در خبرهاي امروز علاوه بر خبر رفع هك سايت خانه موسيقي سري مي‌زنيم به نمايش يك فيلم ايراني در جشنواره‌اي خارجي و انتشار چند كتاب خواندني و همچنين تازه‌ترين اطلاعات درباره آخرين فعاليت‌هاي سينمايي ريدلي اسكات.

 

ريدلي اسكات و روايت قصه يك جادوگر

ريدلي اسكات، كارگردان مطرح سينما، فيلمي با محوريت روايت قصه يك جادوگر براي كمپاني «والت ديزني» مي‌سازد. به گزارش ايسنا، «ورايتي» نوشت: «حماسه مرلين» كه درباره جادوگري در داستان «شاه آرتور» است، توسط «ريدلي اسكات» ساخته مي‌شود. فيليپا بوينز- فيلمنامه‌نويس برنده اسكار و از نويسندگان «ارباب حلقه‌ها» - نويسندگي فيلمنامه اين فيلم را بر عهده گرفته است. «اسكات فري» و «گيل نتر» هم در حال مذاكره با «ديزني» براي تهيه‌كنندگي اين فيلم حماسي ـ تاريخي هستند. داستان «مرلين» كه براساس كتاب‌هاي «تي.‌اي.‌بارون» ساخته مي‌شود، درباره «مرلين» جادوگري جوان پيش از آشنايي با «شاه آرتور» و ميزگرد افسانه‌اي اوست. «شاه آرتور» از شخصيت‌هاي داستاني در آثار كلاسيك انگليسي است. ديزني در حال حاضر فيلم ديگري را هم با محوريت شخصيت «مرلين» در دست ساخت دارد؛ «شمشير در سنگ» بازسازي دوباره انيميشن قديمي اين كمپاني است كه «اسكات» در آن نقش تهيه‌كننده را دارد.

 

تدارك بخشي ويژه در جشنواره تئاتر فجر

دبيرخانه سي‌وششمين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر با هدف توجه و تاكيد بر «تمرين» و «پژوهش»هاي اجرايي، افزون بر بخش‌هاي رسمي و اصلي و بر اساس پيشنهادنامه‌هاي دريافتي، بخشي را با عنوان
« Try out تمرين اجرا» با حضور ۱۰ گروه جوان برگزار مي‌كند. به نقل از روابط عمومي جشنواره، اين گروه‌ها با حمايت سي‌وششمين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر در برنامه اين دوره قرار گرفته‌اند كه افزون بر تمرين اجرا، به تشريح فرآيند تمرينات، ايده‌هاي اجرايي، رويكردهاي نمايشي و وجوه پژوهشي و تئوريك خود خواهند پرداخت و دراين باره با تماشاگران گفت‌وگو مي‌كنند تا بر اساس اين گفتمان به صورت‌بندي تمرينات يا اجراهاي بعدي بپردازند. جشنواره امسال تئاتر فجر در فاصله روزهاي ٢٨دي تا ٩ بهمن برگزار خواهد شد.

 

نمايش «سارا و آيدا» در جشنواره فيلم جايپور

«سارا و آيدا» ساخته مازيار ميري در رقابت براي دريافت جوايز جشنواره فيلم جايپور حضور خواهد داشت. به گزارش ايلنا، اين فيلم پيش از اين نيز به پخش‌كنندگي بنياد سينمايي فارابي در جشنواره فيلم خانه آسيا (اسپانيا)، شيد - جشنواره فيلم‌هاي ايراني در دالاس (امريكا) و سينه ايران - جشنواره فيلم‌هاي ايراني در تورنتو (كانادا) شركت كرده است. در دهمين جشنواره فيلم جايپور كه از ١٧ تا ٢١ دي سال جاري در كشور هند برگزار مي‌شود، فيلم بلند «كوپال» ساخته كاظم مولايي و فيلم‌هاي كوتاه «مردي كه اينجا نبود» ساخته عطا مجابي و «عبور» ساخته فرشاد عباسي نيز به روي پرده خواهند رفت.

 

مشكل هك شدن سايت خانه موسيقي حل شد

سايت خانه موسيقي كه از صبح روز پنجشنبه هك شده بود، به حالت عادي بازگشت. به گزارش خبرنگار ايلنا، سايت خانه موسيقي ايران كه صبح روز (پنجشنبه ۱۴ دي) هك و از دسترس خارج شده بود با رفع مشكلش به حالت عادي بازگشت و در دسترس قرار گرفت. خانه موسيقي ايران يكي از دو نهاد صنفي اهالي موسيقي محسوب مي‌شود كه بيش از ۱۶ هزار عضو دارد. به گفته دست‌اندركاران خانه موسيقي هنوز مشخص نشده كه هك سايت توسط چه كساني انجام شده و موضوع جهت پيگيري به پليس فتا گزارش شده است.

 

انتشار سه كتاب از تصويرگر نيويورك‌تايمز

مجموعه‌اي سه جلدي از داستان‌ها و تصويرسازي‌هاي پيتر‌اچ رينولدز از سوي انتشارات علمي و فرهنگي منتشر شد. به گزارش مهر، انتشارات علمي و فرهنگي مجموعه‌اي سه‌جلدي از تصويرها و داستان‌واره‌هاي «پيتر اچ رينولدز» را با ترجمه محبوبه نجف‌خواني منتشر كرد. اين مجموعه با عناوين: كجا با اين عجله»، «نقاشي‌هاي مچاله» و «آسمان هميشه آبي نيست» از اين نويسنده ترجمه شده است. رينولدز يكي از پرفروش‌ترين تصويرگران نيويورك تايمز بوده كه مولف كتاب‌هاي بسياري براي كودكان است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون