• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3995 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۷ دي

چه خبر از اقتصاد

استاندارد گازوييل اجباري مي‌شود

معاون رييس‌جمهوري و رييس سازمان ملي استاندارد ايران از اجباري نبودن استاندارد گازوييل به عنوان يكي از عوامل اصلي آلايندگي كلانشهرهاي كشور خبر داد و افزود: در آينده نزديك سازمان ملي استاندارد و سازمان حفاظت محيط زيست با اين موضوع برخورد خواهند كرد.

«نيره پيروزبخت» گفت: استاندارد بنزين ايران مطابق با استانداردهاي روز اروپا يا همان بنزين يورو 4 است كه در اتحاديه اروپا توليد و مصرف مي‌شود.

به گفته اين مقام مسوول، اكنون بنزين با استاندارد يورو 4 در كلانشهرهاي كشور مصرف مي‌شود، اما در ساير شهرها هنوز اين طرح پياده‌سازي نشده است.

پيروزبخت همچنين با اشاره به اجباري نبودن استاندارد گازوييل، خاطرنشان كرد: در آينده نزديك و بر پايه قانون هواي پاك، سازمان ملي استاندارد و سازمان حفاظت محيط زيست با اين موضوع برخورد خواهند كرد.

وي اظهار داشت: امروز وزارت نفت نيز معتقد به فاصله داشتن استاندارد گازوييل توليدي ايران با استاندارد روز اروپاست و شاهديم استفاده از همين گازوييل در خودروهاي سنگين فرسوده آلايندگي‌هاي چندين برابري را در شهرهاي بزرگ رقم زده است. ايرنا

 

تصميم كميسيون تلفيق براي قيمت بنزين

عضو كميسيون تلفيق مجلس گفت: با توجه به اينكه ۵ تا ۶ سال است كه قيمت بنزين رشد نداشته، بنده افزايش تا ۲۰ درصد را مناسب مي‌دانم.

حميد گرمابي درباره آخرين تصميم كميسيون تلفيق براي قيمت بنزين اظهار داشت: هنوز در كميسيون تلفيق تصميم مشخصي در اين خصوص گرفته نشده است.

وي افزود: اظهارنظر‌ها در مورد نرخ بنزين زياد و متفاوت است اما بنده به شخصه با دو نرخي شدن به لحاظ ايجاد رانت و قاچاق موافق نيستم و تاكنون نيز پيشنهادي رسمي مبني بر دو نرخي و سهميه‌بندي شدن بنزين داده نشده است. نماينده مردم نيشابور در مجلس خاطرنشان كرد: قطعا نرخ ۱۵۰۰ تومان براي بنزين تصويب نمي‌شود و دولت هم اصراري بر آن ندارد.

گرمابي با بيان اينكه نبايد با افزايش يك‌باره قيمت بنزين به جامعه شوك وارد كنيم، گفت: با توجه به اينكه ۵ تا ۶ سال است كه قيمت بنزين رشد نداشته، بنده افزايش تا ۲۰ درصد را مناسب
مي‌دانم. ايلنا

كم آبي شديد؛ سال آينده، در انتظار ايران

قائم مقام وزير نيرو گفت: از ابتداي پاييز سال جاري تا پايان روز دهم دي ماه ميزان بارندگي كل كشور ۸/۳ ميليمتر بوده است كه در مقايسه آمار متوسط ۴۹ ساله كه معادل ۶/۷۳ ميليمتر است، ۲/۵۸ درصد كاهش نشان مي‌دهد.

عليرضا دايمي در يادداشتي كه پايگاه اطلاع‌رساني دولت آن را منتشر كرده، نوشت: آمار صدروزه بارندگي بيانگر ادامه خشكسالي در دهه اخير و همچنين خشك‌ترين پاييز ايران طي سال‌هاي آمار‌برداري است. در برخي از استان‌ها مانند قم، اصفهان، يزد، خراسان جنوبي و سيستان و بلوچستان ميزان بارندگي نسبت به آمار بلندمدت بيش از ۹۰ درصد كاهش را نشان مي‌دهد و در عمل در ۱۰۰ روز اخير بارندگي پاييزه اين استان‌ها كمتر از ۵ ميليمتر بوده است. در صورتي كه ميزان بارندگي انتظاري در اين استان‌ها با توجه به آمار درازمدت بايد بيش از ۵۰ ميليمتر مي‌بود.

از نظر او اين وضعيت خشكي در پاييز و ادامه آن براساس اطلاعات منتشره از سوي مركز ملي خشكسالي و مديريت بحران سازمان هواشناسي، نشان از شرايط كم‌آبي شديد در تابستان سال آتي دارد و امروز توجه ويژه به برنامه‌ريزي تامين آب در فصل تابستان و در صورت ادامه آن براي سال‌هاي آينده نيز ضروري است.

 

رد شكايت تپسي از اسنپ توسط شوراي رقابت

اعضاي شوراي رقابت با ورود به پرونده شكايت يكي از تاكسي‌هاي موبايلي، موضوع شكايت را قبول نكردند.

شوراي رقابت در اين رابطه گزارش داده است: درباره شكايت شركت تپسي از شركت اسنپ مبني بر ممانعت رانندگان اسنپ از همكاري با شركت تپسي رانندگان و شركت مشتركا به مسافرين خدمت ارايه مي‌كنند و با وجود اقدام اسنپ، راننده در انتخاب شركت براي همكاري مخير است. اين شورا افزوده كه با توجه به مراتب فوق وقوع اخلال در رقابت موضوع جزء (2) بند الف ماده 45 به تاييد شورا نرسيد. همچنين اعمال مخل رقابت موضوع جزء 3 بند و ماده 45 و بند ح ماده 45 و جزء 4 بند ط ماده 45 مبني بر سوءاستفاده از وضعيت اقتصادي مسلط از طريق ايجاد مانع به منظور مشكل كردن ورود رقباي جديد احراز نشد. بنابراين شكايت تپسي از اسنپ مبني بر اينكه حق استفاده رانندگان به صورت اختياري از اپليكيشن‌هاي تاكسي موبايلي سلب شده به نتيجه نرسيد و اعضاي شوراي رقابت اين اقدام را ضد رقابتي ندانستند. تسنيم

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون