• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3996 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۸ دي

دعواي مربيان چلسي و من‌يو بالا گرفت

كونته: اين مورينيوي حقير و دغلكار!

 آنتونيو كونته، سرمربي چلسي در دور جديد دعواي لفظي‌اش با ژوزه مورينيو، سرمربي منچستريونايتد او را آدمي «حقير» ناميد. مورينيو پيش‌تر به صورت تلويحي به پرونده اتهام تباني كونته در چند سال پيش اشاره كرده بود. مورينيو گفته بود كه او خوشبختانه در دوران مربيگري‌اش هرگز به دليل اتهام تباني محروم و جريمه نشده. اين حرف‌هاي مورينيو در واكنش به انتقادهاي آنتونيو كونته زده شد و به موضوع دست داشتن كونته در يك پرونده تباني در دوران مربيگري در باشگاه سي‌ينا مربوط مي‌شد. آن زمان كونته متهم بود كه از تلاش چند نفر براي تباني احتمالي در يك مسابقه خبر داشته، اما آن را به اطلاع مقام‌ها نرسانده. به همين دليل كونته زماني كه هدايت يوونتوس را در فصل ۱۳-۲۰۱۲ برعهده داشت، حدود چهار ماه از مربيگري محروم شد. در سال ۲۰۱۶ اما يك دادگاه او را از اين اتهام مبرا دانست و اعلام كرد كه كونته مرتكب خلاف نشده. حالا كونته چهل و هشت ساله با شنيدن اين حرف مربي پرتغالي «من‌يو» خشمگين شده و مي‌گويد فقط او آدم كوچكي است كه درباره همكارانش اين‌طور صحبت مي‌كند: «وقتي شما درباره بقيه اين‌طوري صحبت كنيد، مي‌خواهيد به شخصيت آن طرف ضربه بزنيد. در واقع فقط به دنبال ناراحت كردن او هستيد و اصلا دنبال حرف حق و منطقي نيستيد. اين يعني كه شما آدم حقيري هستيد. دوست دارم وقتي با منچستريونايتد بازي داريم، قبل مسابقه من و او باهم تك و تنها برويم يكجا باهم صحبت كنيم و مورينيو درباره اين حرف‌ها به من توضيح بدهد. البته نمي‌دانم كه او حاضر به اين كار باشد.»
آنتونيو كونته كه پس از مسابقه با نوريچ در جام حذفي با خبرنگاران صحبت مي‌كرد، درباره آن پرونده تباني گذشته هم توضيح داد و در صحبت‌هايش بارها از مورينيو پنجاه و چهار ساله به عنوان يك آدم حقير نام برد: «بله، درست است كه من حدود چهار ماه محروم شدم. چون متهم بودم كه به مقامات خبر ندادم كه شايد يك تباني صورت بگيرد. من در همان زمان، تقاضاي دادگاه تجديدنظر كردم و دادگاه دوم اين اتهامات را بي‌اساس دانست. فكر مي‌كنم حداقل يك نفر وقتي مي‌خواهد درباره موضوعات حساسي مثل اين صحبت كند، بايد حتما توجه كند كه چه مي‌گويد. در غير اين‌صورت معلوم مي‌شود كه شما چقدر آدم كوچكي هستي. قبلا هم در شرايط مختلف او نشان داده بود آدم كوچكي است. هنوز هم كوچك مانده. بعدها هم كوچك باقي خواهد ماند. راستش من هميشه او را آدمي حقير مي‌دانم.»
آنتونيو كونته به رفتارهاي گذشته مورينيو با مربيان ديگر هم اشاره كرد. مثلا گفت كه فوريه پارسال موقع اخراج كلوديو رانيري از لسترسيتي، مورينيو حمايتي از رانيري كرد كه به نظر او و بسياري ديگر حركتي نمايشي و جعلي بود. «يادم مي‌آيد وقتي تازه جاي رانيري در چلسي آمده بود چقدر رانيري را دست مي‌انداخت. حتي توانايي رانيري در زبان انگليسي را هم مسخره كرد. بعد كه او از لستر بركنار شد، براي اينكه مخالفتش را با اخراج رانيري نشان دهد پيراهني پوشيد كه روي آن اول اسم و فاميل رانيري نوشته شده بود. اين كار را كرد چون آن موقع به نفعش بود و به وجهه‌ عمومي‌اش كمك مي‌كرد. مورينيو تو متظاهر و دغلكاري!»

سابقه اختلاف كونته و مورينيو
اين مجادله تازه آنتونيو كونته و ژوزه مورينيو دور تازه‌اي‌ از دعواهاي قديمي اين دو نفر است كه در بيشتر موارد ژوزه مورينيو شروع‌كننده آن بود. اختلاف آنها در ماه اكتبر ۲۰۱۶ شروع شد كه در ورزشگاه استمفوردبريج، پس از برد ۰-۴ چلسي برابر «من‌يونايتد»، مورينيو در آخر بازي در گوش مربي ايتاليايي گفت كه نبايد با خوشحالي‌هاي بيش از اندازه حريف شكست‌خورده را تحقير كرد و در حقيقت به او درس اخلاق داد. بعد از آن موجي از واكنش‌ها عليه مورينيو از طرف بسياري از طرفداران فوتبال به راه افتاد كه حركات قبلي خودش را در شرايطي مشابه ياد‌آور شدند. بعد از آن، در فصل گذشته كه چلسي با بردهاي پياپي به سوي قهرماني پيش مي‌رفت، مورينيو چلسي را به انجام بازي‌هاي به‌شدت تدافعي متهم كرد. دوباره بعد از اين ادعا بسياري به خود مورينيو حمله كردند و نمايش به‌شدت محتاطانه تيم‌هايش را به يادش آوردند.
بعضي كارشناسان فوتبال مي‌گويند حالا كه منچستريونايتد با ژوزه مورينيو شانسي براي قهرماني ندارد، اين مربي پرتغالي سعي مي‌كند با به راه انداختن جنجال تازه با مربيان ديگر مثل كونته همچنان در صدر اخبار بماند. كاري كه پيش‌تر با ديگر همكاران خود مثل پپ گوارديولا، آرسن ونگر، رافا بنيتس و… كرده بود. اقدامي كه تاكنون از او چهره‌اي خبرساز در دنياي رسانه ساخته،اما از طرفي ديگر دشمني و نفرت بعضي همكارانش را به دنبال داشته است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون