• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 1013 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۰ دي

تكواندو در سال 2017 ضرر كرد

بيژن مقانلو

بين سال‌هاي 2013 تا 2016 ما عنوان قهرماني جهان و آسيا را كسب كرديم، ۴ مدال در بازي‌هاي آسيايي و ۹ مدال طلا در بازي گرندپري به دست آورديم و تيم ما جوان شد. انتظار مي‌رفت كه سال ۲۰۱۷ بتوانند نتايج مطلوب‌تري را كسب كنند اما شاهد بوديم كه اينطور نشد. نمي‌دانم چرا آقايان افتخاراتي كه از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ كه متعلق به تمام ملت ايران بود را دوست داشتند به فراموشي بسپارند. حالا اميدوارم كه به اهداف‌شان و خواسته‌هاي‌شان رسيده باشند اما هرچه بود به سود تكواندو نبود، در هر صورت من فكر مي‌‌كنم تكواندو خيلي ضرر كرده است.
يك زماني ما اينقدر مدال كسب مي‌كرديم كه مي‌گفتند پتانسيل، طوري مي‌گفتند پتانسيل كه گويا آن مدال‌ها را به ما در مسابقات مختلف كادو مي‌دادند اما حالا كه به ميدان آمده‌اند، مي‌بينند كه شرايط كاملا متفاوت است. ما در سال ۲۰۱۷ تقريبا در تورنمنت‌هاي يك و دو موفق بوديم. در تورنمنت‌هاي ۴، ۸ و ۱۲ موفق نبوديم و وقتي نگاه مي‌‌كنيم، مي‌بينيم كه تنها يك نفر به نفرات قبلي ما در ۳ سال گذشته اضافه شده آن هم كه فعلا مي‌گويند در حال كسب تجربه كردن است.
وقتي آمار يك سال گذشته را رصد مي‌كنيم، متوجه مي‌شويم تكواندو نتايج خوبي كسب نكرده است. يك زماني ما مدال‌هاي دنيا را درو مي‌كرديم و مي‌گفتند پتانسيل، يعني تنها چيزي كه ديده نمي‌شد، بنده بودم كه فعاليت مي‌كردم. بعد از آن هم آن اتفاقات و حاشيه‌ها بود كه لطمه بزرگي به همه ما زد، من در آن لحظه گفتم صلاح به نفع هركسي است من مي‌روم. اصلا من بد و شما خوب! انتظار داشتم كه بچه‌ها را بهتر هدايت كنند، اميدوارم از اين به بعد افرادي كه مي‌آيند بچه‌ها را بهتر هدايت كنند. سرمربي سابق تيم ملي تكواندو

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون