• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4004 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۷ دي

ركورد ترافيك ديتا شكسته شد

مراسم توديع و معارفه مديرعامل و هيات‌مديره همراه اول و شركت مخابرات ايران برگزار شد. مراسم توديع و تقدير از مديرعامل و هيات‌مديره همراه اول و مخابرات ايران، با حضور جمعي از نمايندگان مجلس، معاونين وزارت ارتباطات و فناوري ارتباطات، اعضاي هيات‌مديره اين شركت‌ها، دكتر ابوالحسن فيروزآبادي دبير شوراي عالي فضاي مجازي و مديران همراه اول و شركت مخابرات ايران در مركز همايش‌هاي بين‌المللي سازمان صدا و سيما برگزار شد. وحيد صدوقي، مديرعامل پيشين همراه اول كه ۱۲ سال اين عنوان را در اختيار داشت، در اين مراسم ضمن تشكر از افرادي كه ۱۲ سال قبل مسووليت همراه اول را به او سپردند، گفت: طي اين ۱۲ سال همه همكاران شركت ارتباطات سيار ايران شامل هيات‌مديره، معاونين و مديران، كارشناسان و كاركنان، شركت‌هاي تابعه و شركت‌هاي همكار، هيات‌مديره و معاونين شركت مخابرات ايران، مديرعامل و مديران مخابرات‌هاي استاني، با جان و دل كار كردند و اگر من گزارشي ارايه مي‌كنم نتيجه همت همه همكاران است.
وي در ادامه ضمن بيان گزارشي كوتاه در خصوص سال‌هاي فعاليت‌هاي خود در همراه اول با اشاره به اينكه در سال ۸۴ بعد از ۱۱ سال كه از عمر همراه اول مي‌گذشت، تعداد سايت‌هاي همراه اول به ۶۵۰۰ سايت مي‌رسيد، گفت: در سال ۸۸ و در مرحله خصوصي‌سازي، تعداد سايت‌هاي نسل ۲ همراه اول به ۱۸ هزار و ۸۰۰ سايت و هم‌اكنون بيش از ۶۰هزار و ۶۰۰ سايت نسل 5/2، 75/2، 9/3 و 5/4 همراه اول در حال كار و ارايه خدمت است. در حال حاضر با سايت‌هايي كه راه‌اندازي شده، ۱۰۰ درصد شهرها و ۸۷ درصد روستاهاي كشور در نسل 75/2 و ۱۲۳۵ شهر (2/99 درصد) شهرها پوشش نسل 9/3 و ۱۲۳۱ شهر (۹۹درصد) درصد شهرها پوشش نسل 5/4 دارند.
صدوقي ادامه داد: همراه اول در فاز ۵ و ۶، يك برنامه ۵ ساله‌اي را با همت هيات‌مديره در سال ۹۰ تدوين كرد. از ۹۱ تا ۹۴ حدود ۲۰ هزار سايت راه‌اندازي شد كه انقلابي در همراه اول و مخابرات استان‌ها بود كه در ۱۴ ماه از شهريور ماه ۹۵ تا آبان امسال اتفاق افتاد و ۳۹ هزار سايت راه‌اندازي شد و تقريبا خيلي از ركوردها شكست. بعد از چين، در دنيا بر اساس آمار GSMA اولين اپراتور در راه‌اندازي سايت در ۶ سال گذشته هستيم و اگر اين اتفاق نمي‌افتاد، امروز همراه اول رهبري موبايل باندپهن را در اختيار نداشت. هرچند ما پروانه ۳G و ۴G  را ۶ ماه ديرتر دريافت كرديم و علاوه بر آن، ۱۰ مگاهرتز فركانس به رقيب ما واگذار شد و اين در حالي بود كه به همراه اول فركانسي واگذار نشد. ما با همت مهندس صدري (مديرعامل وقت رايتل) در ارديبهشت امسال RAN sharing را اجرا كرديم و فركانس خوبي را با همكاري رايتل در اختيار گرفتيم تا با پوشش سراسري همراه اول، سرويس مناسبي به مشتركين خود بدهيم. پس فاز ۷ ثمره اقدام، جان فشاني، همراهي و همدلي همه عزيزان در ارتباطات سيار ايران، شركت‌هاي همكار، نقش اول كيفيت و مخابرات استان‌ها و مخابرات ايران بود كه اين مهم اتفاق افتاد.
صدوقي در ادامه با اشاره به رشد هزار برابري ترافيك ديتا در ۴ سال گذشته در همراه اول گفت: ترافيك ديتاي همراه اول در آذر ماه امسال به بيش از ۳۰۰۰ ترابايت رسيد. در عرض ۴ ماه گذشته، همراه اول۱۴۰۰ ترابايت و رقيب ما حدود ۴۰۰ ترابايت رشد ترافيك ديتا داشته است و با اقدام خوبي كه در حوزه توسعه انجام شد، توانستيم رتبه اول ديتا را كسب كنيم. با وجود رشد ۱۰۰۰ برابري ديتا، درآمد ديتا حدود ۲۰ برابر شد. يعني روند رشد ديتا ۱۰۰۰ برابر ولي درآمد ۲۰ برابر و تقريبا هر سال ۲ برابر شده است. درآمد ديتا در همراه اول از سال ۹۱ تا ۹۵، هر سال ۲ برابر شده و امسال هم بالغ بر ۳۶۰۰ ميليارد تومان درآمد ديتا در همراه اول خواهد بود.
وي ادامه داد: در سال ۸۴، تعداد سيمكارت‌هاي واگذار شده همراه اول 5/8 ميليون سيمكارت بود. در حال حاضر 5/93 ميليون سيمكارت واگذار شده است. در سال ۸۴، 5/8 ميليون سيمكارت ثبت شده بود ولي امروز ۷۱ ميليون سيمكارت ثبت شده و در لحظه در اسفند ماه ۸۴، ۵ ميليون سيمكارت سرويس فعال بودند و امروز ۵۲ ميليون سيمكارت فعال در شبكه همراه اول در حال سرويس‌دهي هستند. بر اساس آمار وزارت ارتباطات، سهم بازار همراه اول ۶۰ درصد است. مديرعامل پيشين همراه اول در خصوص عملكرد مالي همراه اول گفت: كيفيت عملكرد همراه اول با عملكرد مالي، بزرگ‌ترين عملكرد شركت بوده است. همراه اول در بورس، رتبه دوم شفافيت را دارد و در ارزيابي ۱۰۰ شركت برتر، همراه اول در ارزيابي گروه مخابرات، رتبه اول و در ارزش بازار و سودآوري رتبه دوم كشوري را كسب كرد. همچنين همراه اول در ۴ سال گذشته، در ارزيابي جشنواره فاواي وزارت ارتباطات، رتبه اول و در هر دو دوره ارزيابي حمايت از توليد داخل، توانسته رتبه اول حمايت از منابع و محتواي داخلي را كسب كند. صدوقي در پايان با اشاره به مسووليتي كه به عهده مديران جديد قرار داده شده، گفت: ان‌شاء‌الله مسووليتي كه به عهده اين بزرگان و عزيزان قرار داده شده را با علاقه‌اي كه به مجموعه دارند، به خوبي انجام دهند. براي دكتر صفري رييس هيات‌مديره مخابرات ايران، مهندس صدري مديرعامل مخابرات ايران، مهندس فرهنگ مديرعامل ارتباطات سيار ايران (همراه اول) و اعضاي هيات‌مديره، آرزوي موفقيت مي‌كنم و ان‌شاء‌الله اين امانتي كه به شما تحويل مي‌شود را به بهترين نحو ممكن به نسل بعدي واگذار كنيد. در ادامه حميد فرهنگ، مديرعامل جديد همراه اول در صحبت‌هاي خود با اشاره به اينكه همان مسير قبل را ادامه خواهيم داد، گفت: برنامه ۵‌ساله همراه اول به خوبي اجرا و شاخص‌هاي كيفي مد نظر، همه محقق شده است. امروز همراه اول در بازار از نظر ضريب نفوذ، رشد مشتري، ميزان مصرف ديتا پيشرو است و برنامه‌هاي آتي همراه اول هم نشان از نگاه راهبردي هيات‌مديره و همراه اول دارد. اپراتور اول پيشتاز بازار است و در زمينه مكالمه و ديتا سهم بازار بزرگي را دارد. در آينده بزرگ‌ترين چالش بعد از توسعه ۶۰ هزار سايت ارتباطي نسل چهار، بحث‌هاي محتوا و توسعه سرويس‌ها از مهم‌ترين اقدامات آتي شركت همراه اول خواهد بود.
فرهنگ در ادامه گفت: زيرساخت‌هاي همراه اول بسيار مناسب است و بستر بسيار خوبي براي ارايه امكانات ايجاد شده است. در برنامه پنج‌ساله دوم، نگاه ما توسعه سرويس‌هاي نوين از جمله سرويس‌هاي ابري است.
فرهنگ با بيان اينكه همراه اول خام‌فروشي نخواهد كرد، گفت: صرفا ارايه بستر ارتباطي توسط همراه اول صورت نخواهد گرفت و سرويس‌ها و خدمات نوين و مناسب براي كاربر از‌جمله اقدامات همراه اول است.
مديرعامل همراه اول با اشاره به اقدامات اين اپراتور براي ارايه امكانات به كسب‌وكارهاي نوين گفت: يكي از مسائل مهم كه در دستور كار اپراتور اول قرار گرفته است، ارايه امكانات در بستر دولت و ارايه امكانات براي استار‌ت‌آپ‌ها با توسعه سرويس و محتوا براي تحقق اقتصاد ديجيتالي است. فرهنگ درباره خدمات نوين اپراتور اول توضيح داد و گفت: همراه اول تا به امروز خدمات نويني را از جمله اينترنت اشيا در دستور كار خود داشته كه اين مسائل ادامه پيدا مي‌كند؛ چرا كه براي بخش خصوصي از مهم‌ترين نيازها به شمار مي‌رود.
وي ضمن بيان اينكه از ظرفيت برند همراه اول براي توسعه برندهاي ديگر استفاده مي‌كنيم، گفت: چشم‌انداز همراه اول، برترين و محبوب‌ترين شركت ايراني است و اميدوارم كه در كنار رسيدن به برترين و محبوب‌ترين شركت ايراني، بتوانيم محبوب‌ترين برند ايراني هم باشيم و اين موضوع اتفاق نمي‌افتد مگر با تكيه بر نيروي انساني خبره كه همراه اول آن را داشته و بحمد‌الله موفق هم بوده و در آينده هم همان‌گونه خواهد بود. علي بقايي، رييس هيات‌مديره همراه اول نيز در سخنان خود با اشاره به اينكه مجموعه مخابرات ثابت و همراه بايد خودشان را براي تحولات عظيمي كه در اين صنعت رخ مي‌دهد آماده كنند، گفت: هم از لحاظ فرهنگي، هم از لحاظ منابع انساني و حوزه‌هاي ديگر بايد تعامل صورت گيرد. مهم‌ترين سرمايه در مجموعه مخابرات، نيروي انساني است؛ نبايد از ورود ايده‌ها و تفكرات جديد آشنا به صنعت جلوگيري كنيم. تغييرات اتفاق نمي‌افتد مگر با ايده‌هاي جديد كه حتي گاهي موجب چالش هم خواهد شد. توصيه من به مديرعامل جديد مخابرات ايران و همراه اول اين است كه تعامل داشته باشند، تعامل هم باعث ارزش افزوده اقتصادي مي‌شود و هم باعث ارزش افزوده معنوي، اين تعامل باعث پيشرفت و رقابت مي‌شود.
شايان ذكر است در اين مراسم احكام اعضاي جديد هيات‌مديره همراه اول و شركت مخابرات ايران و مديران عامل اين دو شركت اعطا شد. همچنين از زحمات اعضاي سابق هيات‌مديره و مديران عامل سابق اين شركت‌ها با اهداي لوح سپاس تقدير به عمل آمد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون