• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4007 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱ بهمن

واكنش وزارت خارجه به سخنان ميهمان برنامه صداوسيما

روابط عمومي وزارت امور خارجه در اطلاعيه‌اي به سخنان ميهمان يكي از برنامه‌هاي شبكه يك صدا‌و‌سيماي جمهوري اسلامي ايران واكنش نشان داد.
روابط عمومي وزارت امور خارجه در اطلاعيه‌اي با اشاره به سخنان بي‌اساس ميهمان يكي از برنامه‌هاي شبكه يك صدا و سيماي جمهوري اسلامي در دومين سالگرد توافق هسته‌اي، با اين ادعا كه متن برجام دقيقا همان چيزي است كه ۱۴ ماه قبل از امضا شدن توسط يك موسسه امريكايي نوشته شده بوده و امريكايي‌ها فقط ديكته گفته‌اند، نوشت: زمان اين تردستي‌هاي ژورناليستي مدت‌ها است كه گذشته و مردم ما فريب اين صحنه‌سازي‌هاي سياسي توسط تازه از راه رسيدگان ناشي و كم‌اطلاع را نخواهند خورد. اما جالب است كه دو سال پس از اجرايي شدن برجام هنوز عده‌اي دست از عقده‌گشايي برنداشته و با استفاده از فرصتي كه متاسفانه رسانه ملي سخاوتمندانه در اختيارشان قرار مي‌دهد، بي‌محابا به ملت شريف ايران و همه اركان نظام، كه از جزء به جزء مذاكرات و دشواري‌هاي آن آگاهي داشته و دارند توهين كرده و از آن مهم‌تر عزت و استقلال كشور را ملعبه اغراض سياسي و جناحي خود قرار مي‌دهند.
در ادامه اطلاعيه آمده است: در مورد اين ادعاي مضحك پيش از اين مفصلا توضيح داده شده است. برجام محصول ۲۸ ماه مذاكره فرزندان «امين، غيور، شجاع و متدين» همين مردم است و اينكه در ميانه راه يك موسسه مطالعاتي پيشنهادهايي را براي پايين آمدن مذاكره‌كنندگان امريكايي از مواضع خود مطرح كند و آنها هم قبول كنند، اتفاقا نقطه‌قوت مذاكره‌كنندگان ايراني است. اينكه طرف امريكايي از همه خواسته‌هاي اصلي خود براي «غني‌سازي صفر»، «عدم وجود رآكتور آب سنگين»، «تعطيلي فردو» و... كوتاه آمده و مجبور شود پرونده اتهامي جعلي خود عليه ايران (پي.‌ام.‌دي) را به طور كامل كنار بگذارد، قطعنامه‌هاي گذشته شوراي امنيت را لغو كرده و در قطعنامه جديد به غني‌سازي در ايران رسميت بخشد، به خوبي نشان مي‌دهد اين اراده مردم بزرگ ايران بوده است كه بر امريكا تحميل شده است.
‎روابط عمومي وزارت امور خارجه در پايان با ابراز تاسف از تداوم چنين رويكردي در برخي رسانه‌ها، تاكيد كرده است كه قصد پيگيري حقوقي اين قبيل دروغ‌ها و تهمت‌ها را ندارد اما مرتكبين را به جد به ترجيح منافع ملي بر منافع كوچك جناحي توصيه مي‌كند. البته مسووليت نهادهاي ذي‌ربط نسبت به تشويش اذهان عمومي ارتباطي به پيگيري حقوقي وزارت امور خارجه ندارد.
 مركز ديپلماسي رسانه‌اي وزارت امور خارجه

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون