• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4008 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲ بهمن

پيشخوان

شروع بحران از اقدامات دشمن نبود

وزير اطلاعات به اغتشاشات اخير اشاره و بيان كرد كه نقطه شروع بحران از اقدامات دشمنان نبود. سيدمحمود علوي در جلسه شوراي اداري استان اصفهان گفت: حضور سرمايه‌گذاران در عرصه اقتصادي موجب برطرف شدن مشكل بيكاري و تقويت اقتصاد كشور خواهد شد و لازمه فعاليت بخش خصوصي نيز تامين امنيت است.

وي با بيان اينكه در مبارزه با تروريست‌ها، مغز آنان را هدف قرار مي‌دهيم، تصريح كرد: برخورد با مفاسد اقتصادي با ديگر مسائل متفاوت است و بايد با اقدام‌هاي مناسب و شايسته جلوي فرار سرمايه‌ها را گرفت تا از افزايش بيكاري در كشور جلوگيري شود. وي با انتقاد از عملكرد افرادي كه موجب دامن زدن به احساس نااميدي در جامعه مي‌شوند، افزود: بايد با انسجام و همدلي، ريشه كمبودها را خشكاند.

وزير اطلاعات با بيان برخي مشكلات و زمينه نارضايتي‌ها از قبيل مسائل قوميتي، معيشتي و ريزگردها در كشور گفت: مشكلات اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي مي‌تواند به جامعه آسيب بزند. برخي مواقع، اين‌گونه كاستي‌ها را به حكومت نسبت مي‌دهند كه در نتيجه آن، مسائل اجتماعي به مسائل سياسي تبديل مي‌شود.

علوي با اشاره به اغتشاشات اخير گفت: نقطه شروع بحران از اقدامات دشمنان نبود بلكه دامن زدن به نارضايتي‌ها موجب بروز حوادث شد كه البته همكاري و همدلي دستگاه‌هاي امنيتي، انتظامي و اطلاعاتي، آن را برطرف كرد. ايسنا

 

تعامل بين اركان حاكميتي براي اجراي حقوق شهروندي

شهيندخت ملاوردي، دستيار ويژه رييس‌جمهور گفت: ماموريتي كه براي دستيار ويژه رييس‌جمهور در امور اجراي منشور حقوق شهروندي تعريف شده است ارزيابي، نظارت و هماهنگي است منتها انتظار عمومي اين است كه دستيار ويژه رييس‌جمهور كليه موارد نقض حقوق شهروندي را به صورت موردي پيگيري كند و به نتيجه برساند.

دستيار ويژه رييس‌جمهور با اشاره به مثال مشهودي از موانع سياسي افزود: دولت اراده سياسي خود را با اعلام و ابلاغ منشور نشان داد، به همين دليل هم مطالبات عمومي بالا رفته است اما اجراي منشور حقوق شهروندي نياز به هماهنگي و تعامل بين اركان حاكميتي دارد كه اين مساله هنوز شكل نگرفته است. در واقع با وجود انواع چالش‌ها، اراده ملي بايد باشد وگرنه وضع‌مان اين نبود. خبرآنلاين

 

انتشار ويديويي از جلسه انتخاب رهبري خيانت بود

آيت‌الله مرتضي مقتدايي، عضو مجلس خبرگان رهبري درباره ويديويي كه اخيرا از جلسه انتخاب رهبري در مجلس دوم خبرگان منتشر شده است گفت: به نظر من پخش اين مطالب براي عموم مصلحت نيست. اين شايد خلاف مصالح عامه باشد. براي اينكه مطالبي كه مقام معظم رهبري در آن جلسه فرمودند كشف از يك تواضع اخلاقي و كشف از يك شايستگي بود. اينكه هركسي از نظر اخلاقي خودش را كوچك و از تكبر دور مي‌بيند و از خودخواهي، تفرعن، معروفيت و امثالهم دور اعلام مي‌كند، اين يك سنت بين علماي اسلام بوده است.

وي افزود: پخش اينگونه امور در جامعه باعث مي‌شود آن كساني كه در وادي اين نوع اظهارات نيستند فكر كنند كه فرد خودش در حال اقرار است. به همين خاطر انتشار آن خيلي كار خطايي بود ولي در عين حال بايد توضيح داد كه مردم بدانند اين اظهارات يك روش اخلاقي و تواضع در بين مراجع بوده و الان هم هست و ادامه دارد و كسي فكر نكند كه مطالبي كه ايشان فرمودند اظهار يك واقعيتي است بلكه يك تواضع است.

مقتدايي در واكنش به انتشار اين ويديو تاكيد كرد: يك خيانتي بوده است كه رفتند مطلب محرمانه را منتشر كردند و اين موضوع بايد پيگيري شود. اعتماد آنلاين

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون