• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4008 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲ بهمن

ويژه‌

فولاد مباركه در اقتصاد كشور نقش اساسي دارد

مهدي كرباسيان، معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و رييس هيات عامل سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو) در مراسم يادمان بيست وپنجمين سالروز افتتاح شركت فولاد مباركه ضمن قدرداني از تلاش‌هايي كه در فولاد مباركه انجام گرفته است و با تاكيد بر اينكه در اصفهان ظرفيت‌هاي صنعتي خوبي وجود دارد، گفت: امروز در حال برگزاري بيست وپنجمين سال تاسيس و راه‌اندازي شركتي هستيم كه نقش اساسي در اقتصاد كشور دارد. وي با اشاره به جايگاه و اهميت صنعت فولاد در جهان تصريح كرد: در صحنه بين‌المللي در سال ۲۰۱۶، شاهد ۲ميليارد دلار تجارت معدن و صنايع معدني بوديم كه ۴۳درصد اين تجارت فقط به فولاد اختصاص داشته و ۵۷درصد آن مربوط به ساير فرآورده‌هاي معدني بوده است. كرباسيان با اشاره به آثار اشتغالزايي معدن و صنايع معدني افزود: بطور مشخص در چرخه توليد فولاد مباركه بطور مستقيم و غيرمستقيم بيش از ۳۵۰هزار فرصت شغلي ايجاد شده است كه درخور توجه و تقدير است. وي در همين خصوص با اشاره به اقدامات فولاد مباركه در راه‌اندازي كارخانه گندله و كنسانتره سنگان، اظهار داشت: بهره‌برداري از اين كارخانه و ساير طرح‌هاي مشابه ضمن اينكه به كامل شدن زنجيره فولاد كمك كرده، در اين منطقه تحول اساسي در بخش رونق اقتصادي و اشتغالزايي ايجاد كرده است.

 

بيمه البرز برترين شركت بيمه بورسي

بنا بر اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار، ‌شركت بيمه البرز از لحاظ كيفيت افشا و اطلاع‌رساني مناسب در بين شركت‌هاي بيمه بورسي رتبه اول و در بين تمام شركت‌هاي بورسي رتبه شانزدهم را به خود اختصاص داد. اين شركت در بين تمام شركت‌هاي پذيرفته شده در بورس و اوراق بهادار به تفكيك امتياز به موقع بودن و قابليت اتكا، رتبه شانزدهم و در رتبه‌بندي شركت‌هاي بازار اول در رتبه سوم قرار گرفت. اين گزارش حاكي است، امتياز اطلاع‌رساني ناشران بر اساس وضعيت اطلاع‌رساني آنها از نظر قابليت اتكا و به موقع بودن ارسال اطلاعات محاسبه شده است. همچنين معيار به موقع بودن بر اساس زمان ارسال اطلاعات توسط شركت‌ها در مقاطع تعيين شده در دستورالعمل افشاي اطلاعات و با لحاظ كردن ميزان تاخير در ارسال اطلاعات محاسبه شده است. بنا بر اين گزارش، پيش از اين نيز سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام كرده بود كه شركت بيمه البرز شفاف‌ترين شركت بيمه بورسي كشور است.

 

دارايي‌هاي مازاد چالش مهم نظام بانكي

مديرعامل بانك دي فروش املاك مازاد با هدف افزايش بازدهي نظام بانكي و افزايش توان اعتباردهي بانك‌ها را در چارچوب سياست‌هاي وزارت امور اقتصادي و دارايي و بانك مركزي اعلام كرد. محمدرضا قرباني با بيان اينكه دارايي‌هاي مازاد كه اكثرا به صورت غيرمولد هستند و هزينه زيادي بر نظام بانكي تحميل كرده است، افزود: اين دارايي‌هاي مازاد بخشي از منابع بانك‌ها را كه مي‌تواند در راستاي حمايت از توليد داخلي به صنايع توليدي اختصاص يابد منجمد كرده كه با فروش اين بخش از دارايي‌ها و آزاد شدن منابع بلوكه شده اين امر تحقق خواهد يافت. وي با بيان اينكه دارايي‌هاي مازاد بانك‌ها يكي از چالش‌هاي مهم نظام بانكي است كه بانك‌ها را از كاركرد اصلي خود بازمي‌دارد، گفت: در سال‌هاي گذشته، بانك‌ها با حجم زيادي انباشت سرمايه در بخش املاك و مستغلات روبه‌رو شده‌اند و بخش زيادي از دارايي‌هاي‌شان به اموال غيرمنقول تبديل شده كه اين موضوع مشكلات زيادي را براي نظام بانكي ايجاد كرده و باعث شده منابع بانك‌ها در اين بخش قفل شود.

 

پرداخت مرحله پنجم سود قطعي اوراق پالايش نفت بندرعباس

پرداخت مرحله پنجم سود قطعي اوراق مشاركت شركت پالايش نفت بندرعباس منتشره سال ۱۳۸۹ در شعب منتخب بانك ملت آغاز شد. در راستاي رعايت مواد ۱۳و ۱۵آيين نامه اجرايي قانون نحوه انتشار اوراق مشاركت مصوب ۱۸مردادماه ۱۳۷۷هيات وزيران، مرحله پنجم پرداخت سود قطعي اوراق مشاركت شركت پالايش نفت بندرعباس منتشره در اسفندماه ۱۳۸۹از طريق شعب منتخب اين بانك از روز اول بهمن ماه سال جاري شروع شده است و تا روز دهم همين ماه ادامه خواهد داشت. بر اساس اين گزارش، دارندگان برگه تسويه نهايي اوراق مشاركت شركت پالايش نفت بندرعباس منتشره سال ۱۳۸۹، مي‌توانند با همراه داشتن اصل و تصوير كارت ملي و مراجعه به شعب منتخب بانك ملت، نسبت به دريافت سود قطعي اين اوراق اقدام كنند.

 

تعرفه‌هاي آسياتك ارزان‌تر شد

به گزارش روابط عمومي شركت انتقال داده‌هاي آسياتك، در راستاي افزايش استفاده از پيام‌رسان‌هاي داخلي، كاربران شبكه‌هاي اجتماعي ازين پس در ازاي استفاده از پيام‌رسان‌هاي داخلي (سروش، بيسفون پلاس، ‌اي‌گپ، جيك و پيك و لنزور) تنها يك سوم تعرفه اينترنت مصرفي خود را پرداخت مي‌كنند. بر اساس اين گزارش، كاهش هزينه از سوي آسياتك كه در راستاي حمايت و توسعه فعاليت پيام‌رسان‌هاي اجتماعي داخلي مطابق مصوبه 265 كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات راديويي، از تاريخ 28 دي 96 صورت گرفته، اين امكان را ايجاد مي‌كند تا كاربران اين شركت ازين پس در به كارگيري و استفاده از پيام‌رسان‌هاي داخلي فوق، از تخفيف‌ها و مزيت‌هاي بسيار بيشتري نسبت به قبل برخوردار شوند. اين گزارش حاكي است كاربران شركت آسياتك در صورت استفاده از پيام‌رسان‌هاي داخلي، يك سوم تعرفه ترافيك خارجي را پرداخت مي‌كنند، به صورتي كه به ازاي هر سه مگابايت مصرف در پيام‌رسان‌هاي داخلي اعلام شده، معادلِ يك مگابايت اينترنت (خارجي) محاسبه خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون