• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4013 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۸ بهمن

خبر

بازديد نمايندگان از اوين

محمد كاظمي، نايب‌رييس كميسيون قضايي و حقوقي مجلس از حضور يك نماينده زن در هيات بازديدكنندگان از زندان اوين خبر داد.
وي با اشاره به بازديد اعضاي كميسيون قضايي و حقوقي و چند نفر از ديگر نمايندگان مجلس از زندان اوين و محل نگهداري بازداشت‌شدگان اعتراض‌هاي اخير اعلام كرد: در پي رايزني‌هايي كه صورت گرفته باتوجه به لزوم حضور يك نماينده زن در هيات بازديدكنندگان قرار شد كه خانم فاطمه سعيدي نماينده مردم تهران در مجلس نيز در اين هيات حضور داشته باشد.
عضو هيات رييسه كميته حقوقي و قضايي فراكسيون اميد مجلس همچنين درباره زمان بازديد نمايندگان از زندان اوين گفت: اين بازديد روز يكشنبه اين هفته پيش از ظهر انجام خواهد شد. ايلنا

 

احتمال عفو زنجاني در صورت رد مال

وكيل بابك زنجاني بيان كرد كه قرار بود مذاكره با شركاي زنجاني براي پرداخت جزاي نقدي او محرمانه باشد. وي گفت: مقرر بود تا وصول نتيجه يعني پرداخت محكوم به كه معادل يك ميليارد و ۹۶۷ ميليون و ۵۰۰ هزار يورو است طرفين مفاد اين قرارداد را به صورت محرمانه حفظ كنند و رسانه‌اي نشود و اين موضوع مورد تاييد مقامات امنيتي و قضايي بود.
رسول كوهپايه‌زاده در رابطه با اظهارات اصغر هندي، مسوول كميته وصول مطالبات وزارت نفت كه اعلام كرده كه شركاي خارجي بابك زنجاني قصد پرداخت بدهي او را دارند، گفت: متاسفانه آقاي هندي برخلاف تصميماتي كه در مذاكرات في‌مابين صورت گرفته و مقرر شده بود كه تا حصول نتيجه اين مساله محرمانه بماند، اين موضوع را رسانه‌اي كردند.
وي با بيان اينكه مذاكره با شركاي خارجي زنجاني در يكي از كشور‌هاي خارجي صورت گرفت است، تاكيد كرد: مقرر شد تا وصول نتيجه يعني پرداخت محكوم به كه معادل يك ميليارد و ۹۶۷ ميليون و ۵۰۰ هزار يورو است طرفين مفاد اين قرارداد را به صورت محرمانه حفظ كنند و رسانه‌اي نشود و اين موضوع مورد تاييد مقامات امنيتي و قضايي بود.
وي در رابطه با اينكه آيا پرداخت محكوم‌به تاثيري در اجراي حكم بابك زنجاني دارد يا خير، گفت: قطعا اين موضوع تاثير دارد در خود حكم كه در ديوان عالي كشور تاييد شده است، مقرر شده در صورت رد مال مي‌توان از مزاياي ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامي استفاده كرد. اين ماده به عفو اشاره كرده است. ايلنا

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون